ramazan
ramazan

دختری که قربانی فرار پزشک از اتاق عمل شد + عکس

مجموعه : جالب ترین ها
دختری که قربانی فرار پزشک از اتاق عمل شد + عکس
چندی پیش یكی از پزشكان متخلف به‌دلیل رسانه‌ای شدن مسأله و شكایت پریناز، از وی در دادسرای ارومیه شكایت كرده و پرونده او هنوز در دادسرا مورد بررسی قرار نگرفته است…
 
 به گزارش ناز وب، پرونده دختر ۲۶ ساله‌ای كه سه سال پیش با فرار پزشك جراح از اتاق عمل دچار نقص عضوی هولناك شد، با دستور دادستان ارومیه برای بررسی بیشتر به سازمان پزشكی قانونی كشور ارسال شد.
 
یازدهم مهرماه سال ۹۰ بود كه پریناز ۲۴ ساله وارد اتاق جراحی یكی از بیمارستان‌های خصوصی ارومیه شد تا طبق معاینات یك جراح عمومی در ارومیه، تحت عمل لاپروسكوپی قرار گیرد و خونریزی روده‌اش را درمان كند، این در حالی است كه پزشك معالج در یكی از بیمارستان‌های دولتی به‌صورت تمام وقت مشغول به كار بوده و اجازه جراحی در بیمارستان خصوصی را نداشته است اما به‌دلیل رفاقت و آشنایی با رئیس بیمارستان به صورت غیر قانونی وارد اتاق عمل می شود و دختر جوان را به‌جای عمل لاپروسكوپی زیر تیغ جراحی می‌برد؛ در همین زمان بازرس دانشگاه علوم پزشكی ارومیه به بخش جراحی وارد می شود و پزشك جراح كه توسط پرستاران از این موضوع مطلع شده بود بیمار خود را با شكم باز روی تخت جراحی رها كرده و پا به فرار گذاشت و پریناز ۸ ساعت با همین وضعیت در اتاق جراحی ماند تا رئیس بیمارستان از راه رسید و كار نیمه‌تمام دوست و همكارش را با از بین بردن روده و دوختن شكم پریناز به پایان رساند.
 

دختری که قربانی فرار پزشک از اتاق عمل شد + عکس

۲ سال گذشت
پرونده دختر جوان با تأخیر و طی كردن مسیری نزدیک به سه سال به دست قاضی حبیبی، دادستان ارومیه سپرده شد تا به موضوع به‌ صورت ویژه رسیدگی كند و پس از آن پرونده در اختیار كمیسیون پزشكی‌‌قانونی كشور قرار گرفت تا با اعلام نظر درباره این پرونده، دادستان حبیبی رأی قطعی را صادر كند. این در حالی است كه دو پزشك متخلف همچنان مشغول به طبابت در ارومیه هستند و هیچ‌گونه برخورد جدی با آنها صورت نگرفته است!

دادستان ارومیه كه به‌دلیل شرایط خاص این دختر ۲۶ ساله، خود رسیدگی به این پرونده را در دست دارد در این باره گفت: این پرونده برای اظهار نظر به هیأت پزشكی‌قانونی تهران ارجاع شده است كه به محض وصول نظریه پزشكی قانونی اقدام خواهد شد و در كمتر از یك هفته مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

دادستان حبیبی درباره دو پزشكی كه با قصور و سهل‌انگاری خود زندگی‌این دختر را به‌ طرزی وحشتناك دگرگون كرده‌اند، گفت: برای یك نفر از این پزشكان قرار تأمینی صادر شده و احتمال دارد با وصول نظر هیأت پزشكی متخصص این قرار صادر شده تغییر كند و افرادی كه در این حادثه دخیل بوده‌اند تحت تعقیب قانونی قرار گیرند، به هر روی باید این مطلب را مد نظر داشت كه دادستانی جهت احقاق حق به‌ صورت جدی پیگیر این موضوع است.

وی درباره به‌ طول انجامیدن نزدیک به سه سال این پرونده گفت: دستگاه قضایی در عین حال كه تلاش می‌كند از اطاله دادرسی جلوگیری كند به احقاق حق نیز می‌اندیشد و نمی‌توان حساسیت موضوع و دقت لازم را فدای زمان كرد.

سال های سختی
پریناز كه به‌ دلیل این حادثه همه رؤیاها و آرزوهایش را بر باد رفته می‌داند گفت: من هر روز و هرثانیه با عوارض این جراحی نادرست دست وپنجه نرم می‌كنم و مدام خونریزی شدید دارم به‌ طوری كه هیچ پزشكی حاضر به پذیرش من نیست و تنها راه زنده ماندنم داروهایی است كه هر ماه باید با پرداخت یك میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تهیه كنم. این امر بار سنگینی را روی دوش خانواده‌ام گذاشته و باید به جز غصه نقص عضو، بار این غم را هم تحمل كنم.

پریناز ادامه داد: علاوه بر آن ۲۵ سانتیمتر نخ بخیه در شكم من باقی مانده كه این مسأله هم خیلی اذیتم می‌كند به همین دلیل هم خواسته‌ام از دستگاه قضایی این است كه این دو پزشك متخلف به سزای عملشان برسند.

پریناز گفت: در حال حاضر درد زیادی می‌كشم و تنها دارویی كه پزشكان برایم تجویز می‌كنند تا دردم كاهش یابد مرفین و آرامبخش‌های قوی است. پزشكان گفته‌اند دیگر هیچ‌گاه نمی‌توانم باردار شوم و نباید اجسام سنگین بلند كنم و حتی نباید هیچ نوزادی را در آغوش بگیرم و تا پایان عمر حسرت مادر شدن و حتی در آغوش گرفتن بچه را به همراه خواهم داشت.

شكایت پزشك متخلف از قربانی

پریناز گفت: چندی پیش یكی از پزشكان متخلف به‌دلیل رسانه‌ای شدن مسأله و شكایت پریناز، از وی در دادسرای ارومیه شكایت كرده و پرونده او هنوز در دادسرا مورد بررسی قرار نگرفته است.

در انتظار نامه پزشكی قانونی

پریناز با بیان این‌كه در انتظار صدور نامه پزشكی قانونی و تشكیل دادگاه است، گفت: در تماس‌هایی كه با پزشكی قانونی تهران داشتم درباره زمان اعلام بررسی‌ها گفتند روی زمانی در حدود سه ماه حساب كنم كه این موضوع بسیار مرا نگران كرده است زیرا اگر قرار باشد سه ماه دیگر در انتظار دریافت نامه پزشكی قانونی باشم و بعد هم تشكیل دادگاه، خیلی دیر می‌شود و با وضعیت وحشتناكی كه دارم تا آن زمان امیدی به زنده بودنم نیست.

مسئولان روابط‌عمومی پزشكی قانونی كشور درباره اعلام زمان صدور نامه، جواب روشنی ندادند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان