ramazan
ramazan

نحوه ی گذاشتن تامپون برای پریود بودن/ تصویری

مجموعه : زنان و زایمان
نحوه ی گذاشتن تامپون برای پریود بودن/ تصویری

پریود شدن و دوران قاعدگی یکی از سخت ترین رورهای خانم ها به شمار می آید. آلرژی داشتن، حساسیت و اذیت شدن در هنگامی که نوار بهداشتی استفاده می کنند. با پیشرفت علم و بررسی مشکلات قاعدگی خانم ها با جدیدترین متد های پزشکی با وسیله ای بسیار بسیار عالی و جایگزین نوار بهداشتی آشنا می شوید.

البته از نظر هزینه نسبت به نوار بهداشتی بسیار بالاتر است! اما به شخصه بسیار عالیست حتی با همین قیمت بالا😏😍

 

نحوه ی گذاشتن تامپون برای پریود بودن/ تصویری

تامپون وسیله ای بهداشتی است مانند نوار بهداشتی که موقع عادت ماهانه خانم ها استفاده میکنند. تفاوت تامپون با نوار بهداشتی این است که تامپون داخل واژن قرار میگیرد و خون را جذب خود میکند اما نوار بهداشتی خارج از مهبل قرار میگیرد. حال اگر تازه با این وسیله کوچک بهداشتی آشنا شده اید و نمیدانید چطور استفاده کنید ما در این بخش از نازوب به شما به صورت تصویری آموزش خواهیم داد.

 

تاریخچه تامپون:

 

نحوه ی گذاشتن تامپون برای پریود بودن/ تصویری

 

تامپون با فروکننده و نخ انتهای آن در سال ۱۹۲۹ اختراع و در سال ۱۹۳۱ توسط دکتر ارل هاس (به انگلیسی: Earle Haas)ثبت شد. تامپون‌هایی بر اساس طرح دکتر ارل هاس ساخته شدند در سال ۱۹۳۶ مورد استفاده قرار گرفتند.

 

تامپون چیست؟

یکی از ابزارهای زنانه که در هنگام عادت ماهیانه به کار می آید تامپون است. تامپون در اصل کار نوار بهداشتی را انجام می دهد با این تفاوت که تامپون خون را در داخل واژن مهار می کند اجازه نمی دهد خون بیرون بیاید.

تامپون (Tampon) وسیله‌ ای بهداشتی به شکل استوانه است که خانم‌ ها در ایام عادت ماهانه همانند نوار بهداشتی، اما به گونه‌ ای متفاوت از آن استفاده می کنند. بر خلاف نوار بهداشتی که در زمان استفاده بر روی سطح آلت تناسلی زنانه قرار می‌ گیرد، تامپون در داخل واژن فرو می‌ رود و با جذب خون، مانع بیرون آمدن آن از بدن می‌ شود. جنس این وسیله بهداشتی معمولاً از پنبه است.

بسیاری از تامپون‌ها همراه با یک هدایتگر پلاستیکی تولید می‌شوند که کمک می‌کند بهتر از تامپون در هنگام قاعدگی استفاده کنید. بعضی از تامپون‌ها این هدایت‌گر را ندارند و لازم است از انگشت خود برای وارد کردن تامپون به واژنتان استفاده کنید. اگر این کار برایتان دشوار است حتما با مادر، خواهر یا یک فرد بزرگسال مورد اطمینان صحبت کنید تا او شما را راهنمایی کند.

تامپون‌های قاعدگی Menstrual tampons معمولا بسیار سبک هستند و ضخامت کمی دارند. در بیشتر موارد دخترها از تامپون‌های باریک و سبک استفاده می‌کنند. به شکل کلی لازم است سایز تامپون را بر اساس میزان پریود و فعالیت خود انتخاب کنید.

 

تامپون را باید چند وقت یکبار عوض کرد؟

اگر از تامپون قاعدگی استفاده می‌کنید ضروری است که هر ۴ تا ۸ ساعت یک بار تامپون پریود خود را تعویض کنید. قبل از اینکه بخوابید یک تامپون جدید بگذارید و زمانی که بیدار شدید آن را تعویض کنید. نگه داشتن یک تامپون در واژن برای مدت زیاد ریسک سندرم شوک سمی را که به وسیله باکتری‌ها به وجود می‌آید، بالا می‌برد.

به طور کلی تامپون ها باید هر 4-8 ساعت تعویض شوند و هرگز بیش تر از 8 ساعت از یک تامپون استفاده نشود.

ولی در این جا راهنمایی هایی در زمینۀ زمان تعویض تامپون می آوریم:

تامپون باید به راحتی خارج شود. اگر هنوز چسبیده است و یا خشک است احتمالا به اندازۀ کافی در محل باقی نمانده است تا خون قاعدگی را به خود جذب نماید. از طرف دیگر اگر هنگام رفتن به دستشویی متوجه شدید که نخ خارج شده از تامپون با خون قاعدگی مرطوب شده است، احتمالا کاملا اشباع شده است و باید تعویض شود. هرچه شما شناخت بهتری از میزان خونریزی خود داشته باشید، تشخیص زمان تعویض تامپون و میزان قدرت جذب مورد نیاز ساده تر خواهد بود.

 

انواع تامپون ها:

تامپون اپلیکاتور دار

نحوه ی گذاشتن تامپون برای پریود بودن/ تصویری

 

تامپون بدون اپلیکاتور

نحوه ی گذاشتن تامپون برای پریود بودن/ تصویری

 

جنس آن معمولاً از پنبه است و با استفاده از یک فروکننده (Applicator) در داخل مهبل قرار داده می‌شود. در انتهای آن نخی وجود دارد که برای بیرون کشیدن آن استفاده می‌شود.

تامپون انگشتی گونه‌ای تامپـون است که بدون فروکننده فروخته می‌شود و با دست در محل خود قرار می‌گیرد.

تامپون‌ها با درجات جذب خون متفاوتی ارائه می‌شوند :

– ضعیف: ۶ گرم یا کمتر

– معمولی: ۶ تا ۹ گرم

– خوب: ۹ تا ۱۲ گرم

– خیلی خوب: ۱۲ تا ۱۵ گرم

– عالی: ۱۵ تا ۱۸ گرم

 

مزیت استفاده از تامپون

این روش نسبت به سایر روش های جذب خون قاعدگی، مزایای زیادی دارد. استفاده از آن، نسبت به پد بهداشتی و فنجان قاعدگی، تمیز تر و بهداشتی تر است. هنگام دفع ادرار می توانید تامپون را نگه دارید اما در سایر روش ها آن ها را باید کنار بگذارید.

💢 استفاده از اپلیکاتور هنگام استفاده از تامپون، بهداشتی تر است. همچنین می توانید از دستمال توالت برای تعویض آن استفاده کنید. دوباره تاکید می کنیم که بهتر از تماس مستقیم دست با هر گونه خون و یا تامپون آلوده به خون، جلوگیری کنید.

💢 این محصول از سایر وسایل بهداشتی کوچکتر است، که همین نکته باعث می شود راحت از آن ها استفاده کنید. همچین استفاده از آن باعث می شود که حس بدی را که از جذب نشدن برخی از خون ها توسط پد دارید؛ در استفاده از آن نداشته باشید.

💢 از این محصول می توانید در هنگام فعالیت هایی مانند شنا نیز استفاده کنید، در حالیکه اگر از پد استفاده کنید، نمی توانید به داخل آب بروید. بیشتر بانوان هنگامیکه تامپون را درون واژن می گذارند؛ آن را حس نمی کنند. که این نکته نیز یکی از مزایای آن در مقابل استفاده از پد یا فنجان قاعدگی است.

 

نحوه گزاشتن تامپون

🎈 اگر از تامپون اپلیکاتور دار استفاده می کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

1. دست هایتان را با آب و صابون بشویید.

2. بسته آن را باز کنید و در حالتی که راحت هستید، بشینید یا بایستید. برخی از خانم ها ترجیح می دهند که بایستند و یک پایشان را بر روی یک بلندی، مانند توالت فرنگی قرار دهند و بعضی نیز ترجیح می دهند که نشسته این کار را انجام دهند.

3. قسمت بالایی لایه خارجی تامپون را با انگشت شست و انگشت وسط بگیرید. تامپون را داخل واژنتان بگذارید و تا پشتتان آن را ببرید. هنگامیکه لایه بیرونی داخل واژنتان است، لایه داخلی آن را با انگشت اشاره به داخل فشار دهید.

4. اپلیکاتور را در بیاورید (هم لایه خارجی و هم داخلی) و مطمئن شوید که بند تامپون در خارج از واژنتان آویزان است.

5. دست هایتان را بشویید.

6. هنگامیکه میخواهید تامپون را دربیاورید، بند آن را بکشید.

7. این نوع از محصولات بهداشتی نیز همانند پدهای بهداشتی نباید داخل توالت ریخته شوند.

 

نحوه ی گذاشتن تامپون برای پریود بودن/ تصویری

 

 

🎈 برای گذاشتن تامپون بدون استفاده از اپلیکاتور، باید مراحل زیر را انجام دهید:

1. دست هایتان را با آب و صابون بشویید.

2. بسته آن را را باز کنید و در حالتی که راحت هستید، بشینید یا بایستید. برخی از خانم ها ترجیح می دهند که بایستند و یک پایشان را بر روی یک بلندی، مانند توالت فرنگی قرار دهند و بعضی نیز ترجیح می دهند که نشسته این کار را انجام دهند.

3. فرو رفتگی تامپون، یعنی جایی که بند آن قرار دارد را پیدا کنید. بند را به بیرون بکشید و به صورت دایره آن را تا کنید تا بتوانبد برای انگشتتان جا باز کنید. تامپون را با انگشت اشاره و شستتان بگیرید و تا جایی که می توانید تامپون را داخل واژنتان قرار دهید و مطمئن شوید که بند تامپون در خارج از واژنتان آویزان است.

4. دست هایتان را بشویید.

5. هنگامیکه میخواهید تامپون را دربیاورید، بند آن را بکشید.

اگر تامپون را به درستی گذاشته باشید، نباید چیزی را حس کنید. اگر آن را حس می کنید، به معنی آن است که آن را به اندازه کافی به سمت داخل نبرده اید. می توانید آن را به سمت داخل فشار دهید یا از تامپون تازه استفاده نمایید. تامپون ها به طور میانگین هر 6-4 ساعت باید تعویض شوند. اگر این کار را انجام ندهید در معرض بیماری های عفونی قرار خواهید گرفت.

 

نحوه ی گذاشتن تامپون برای پریود بودن/ تصویری

 

 

آیا نخستین بار استفاده از آن دردناک است؟

ممکن است در اولین استفاده خود از آن کمی sadness احساس ناراحتی داشته باشید. با این حال، اگر اندازه درست را انتخاب کنید و آن را به درستی در واژن قرار دهید، هیچ گونه دردی نخواهید داشت و در کل تامپون را احساس نمی کنید.

 

چگونه تامپون را بیرون بیاوریم؟

نباید آن را بیشتر از شش الی هشت ساعت در واژن نگه دارید چرا که خطر ابتلا به سندرم شوک سمی را افزایش خواهید داد. در ادامه مراحل بیرون آوردن تامپون ذکر شده اند:

1. دستتان را بشوئید.

2. نخ آن را در دست بگیرید.

3. یک پوزیشن راحت انتخاب کنید.

4. یکی از انگشتان خود را داخل واژن ببرید و سعی کنید دهانه رحم خود را لمس کنید سپس انگشت را عقب کشیده و سعی کنید تامپون را بگیرید. به یاد داشته باشید که چیزهایی مانند تامپون و کاندوم ممکن است در واژن گیر کنند.

5. اگر نمی توانید آن را بیرون بکشید، با پزشک خود تماس بگیرید.

 

آیا احساس درد هنگام بیرون کشیدن تامپون طبیعی است؟

ممکن است هنگام بیرون آوردن آن درد داشته باشید اما این درد طبیعی نیست. مطمئن شوید که اندازه تامپونی که انتخاب کرده اید مناسب شماست. اگر این علائم ادامه داشتند، با پزشک خود تماس بگیرید.

 

اگر در دوران قاعدگی شنا کنیم، تامپون آب را جذب خواهد کرد؟

تامپون ها و فنجان های قاعدگی محصولات بهداشتی بسیار مفیدی هستند. آنها پیش از اینکه خون قاعدگی پایین آمده و وارد آب شود، تمام آن را جذب کرده و یا نگه می دارند. اما اگر این وسیله بهداشتی را به درستی در جای خود قرار داده باشید، آب استخر را جذب نمی کند. پس از شنا، باید تامپون استفاده شده را در بیاورید و آن را تعویض کنید.

 

آیا میتوان با تامپون خوابید؟

میتوانید با تامپون بخوابید. با این حال، به یاد داشته باشید که نمی توانید بیشتر از هشت ساعت تامپون را نگه دارید. بنابراین باید درست پیش از رفتن به تخت خواب آن را جاگذاری کرده و بلافاصله پس از بیدار شدن آن را تعویض کنید.

 

آیا تامپون ها بدن را خشک می کنند؟

تامپون ها واژن را خشک نمی کنند. آنها خون قاعدگی را جذب می کنند و واژن را خشک نمی کنند. تامپون پس از جذب خون بزرگ شده و باید پس از 4 الی 8 ساعت بیرون آورده شود.

 

 

ترند جدید اینستاگرام با کاپ قائدگی | فنجان پریودی و نحوه استفاده

آیا تامپون پرده بکارت را از بین می برد؟ تامپون واژن چیست

شگردهای مؤثر وعالی برای خوشبو کردن واژن

زنان و رابطه با تامپون+ آموزش تصویری تامپون

 

How to put a tampon for menstruation / video

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان