ramazan
ramazan

شگردهای مؤثر وعالی برای خوشبو کردن واژن

شگردهای مؤثر وعالی برای خوشبو کردن واژن

واژن، حساس ترین عضو اندامی خانم ها است که رعایت بهداشت آن یکی از مهمترین واجبات برای خانم ها است. واژن سالم علاوه بر این که نشانه ای از سلامت کامل دستگاه تناسلی است خوشبو بودن آن و عدم بوی عفونت و … در رابطه زناشویی نقش بسزایی دارد.

برخی از خانم ها از داشتن واژن بد بو همیشه شاکی و ناراحت هستند با ساده ترین رعایت اصولی بهداشتی و ترفندهای حفظ و نگهداری این عضو حساس همیشه واژنی خوشبو و تپل داشته باشد. 🙈

 

شگردهای مؤثر وعالی برای خوشبو کردن واژن

علت بوی بد واژن در زنان موارد مثل عفونت باکتریایی واژن؛ بهداشت ضعیف؛ استفاده از تامپون به مدت طولانی؛ عفونت انگلی واژن و غیره باشد. در اینجا قصد داریم بهترین روش خوشبو کردن واژن و همچنین علت بوی بد را به شما آموزش دهیم. بوی بد واژن و اندام تناسلی علل زیادی دارد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم و سپس روش های رفع ان را به شما می آموزیم. با مجله نازوب همراه باشید.

علت بوی واژن چیست؟

بوی واژن ممکن است در طول سیکل قاعدگی عوض شود؛ همچنین ممکن است این بو دقیقا بعد از رابطه جنسی محسوس‌تر شود. عرق کردن در طول فعالیت روزانه نیز میتواند باعث ملموس شدن بوی واژینال شود.

اگر چـه به هنگام مواجه شدن با این وضعیت وسوسه شوید که برای کاهش این بو از دوش واژینال یا خوشبوکننده های واژن استفاده کنید اما باید بدانید استفاده از این مواد خود باعث افزایش التهاب و دیگر مشکلات واژینال در شما میشود. عفونت باکتریایی واژن عمده‌ترین علت عفونی است که باعث بروز بوی نامطبوع در واژن میشود.

روش های پیشگیری از بوی بد واژن

از بخور واژن پرهیز کنید! بخور واژینال ممکن است احساس خوبی داشته باشد، زیرا ناحیه واژینال پر از گیرنده های عصبی است و گرما می تواند جریان خون را در این مناطق افزایش داده و باعث تحریک شود. با این حال بخور ممکن است باعث سوختگی در ناحیه واژینال شده و محیط واژن را برای دریافت عفونت های واژینال مستعدتر کند.

از روان کننده های بهداشتی استفاده کنید! حین رابطه جنسی برای افزایش رطوبت ناحیه واژینال تنها از روان کننده های بهداشتی و مجاز استفاده کنید.
استفاده از هر نوع ماده ای بدون تجویز پزشک به تغییر اسیدیته واژن و ایجاد عفونت می انجامد.

از دوش های واژینال بپرهیزید! به یاد داشته باشید در شست و شوی طبیعی با آب بعد از ادرار، ناحیه واژن به خوبی شسته می شود؛ بنابراین از شست و شوی داخل واژن بپرهیزید؛ چون این کار باعث از بین رفتن باکتری های سالم واژینال شده و احتمال عفونت، خارش و تحریک را افزایش می دهد.

نکات مهم در مورد خوشبو شدن واژن خانم ها

بوی واژن در صورتی که به نظافت واژن اهمیت بدهید چیزی طبیعی است و نیاز نیست نگران شوید. فقط در صورتی که موارد زیر را دیدید نیاز است که به پزشک مراجعه کنید:

بوی بد تند: اگر به صورت دوره ای حس کردید بوی واژن شما تغییر کرده است باید آن را جدی بگیرید، زیرا می تواند دلیل وجود واژینوس باکتریایی باشد.
تغییر در رنگ ترشحات: تغییر رنگ خاکستری و غلظت زیرا ترشحات واژن می تواند نشانه وجود عفونت واژینال باشد، ترشح سبز و یا زرد رنگ هم نشانی از تریکوموناس می باشد.
درد شکم: درد در ناحیه لگن و یا شکم با تغییر بوی واژن می تواند نشانه از وحود عفونت های کلامیدیایی(Chlamydia) و گونوره باشد.
تاول سفید یا قرمز رنگ: این تاول ها می توانند نشانه تبخال تناسلی(Genital herpes) باشند.

خوشبو کردن واژن با گیاهان دارویی:

برگ لیمو و آب:
۵ عدد برگ لیمو را یک لیوان آب بجوشانید. پس از چند دقیقه جوشیدن حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا مایع خوب سرد شود. ۳۰ دقیقه بعد برگهای لیمو را برداشته و واژن را با آن شستشو دهید.

آلوئه ورا و ماست:
ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چایخوری ماست به خوبی مخلوط کنید، خوشبوکننده شما آماده است. برای رفع بوی نامطبوع واژینال این ترکیب را به مدت ۵ دقیقه روی آن قرار دهید سپس به خوبی آبکشی کنید.

روغن نارگیل و روغن درخت چای:
یکی از قویترین ترکیبات ضد باکتری که برای رفع بوی بد و عفونت تناسلی زنان مورد استفاده قرار می گیرد. یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن درخت چای مخلوط کنید برای رفع بوی نامطبوع واژینال ۱۰ دقیقه این ترکیب را روی آن قرار دهید و سپس با دقت بشویید.

 ترکیب برگ لیمو و روغن بابونه برای رفع بوی بد واژن
برای رفع بوی بد واژن به یک فنجان آب دو قطره روغن بابونه اضافه کنید و مقداری برگه لیمو داخل آن بیاندازید. ترکیب را روی حرارت بجوشایند و پس از 5 دقیقه شعله را خاموش کنید.
اجازه دهید محلول شما در فضای اتاق خنک شود یعنی برای خنک شدن آن از یخچال استفاده نکنید. از این نسخه گیاهی می توانید هفته ای یک مرتبه استفاده کنیم. به یاد داشته باشید هنگام شستشو باید واژن خشک باشد.

 رهایی از بوی بد واژن با روغن نارگیل ، گلاب و روغن گلهای لاوندر
یک دوم فنجان گلاب را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و سه قطره روغن گلهای لوندر را خوب مخلوط کنید تا جایی که یک ترکیبی یکدست داشته باشیم.
مواد را داخل یک بطری ریخته و اجازه دهید 24 ساعت از آماده سازی آن بگذرد. روز بعد می توانید به راحتی واژن را با این ترکیب فوق العاده شستشو دهید تا بوی نامطبوع آن به کل از بین برود.

 غذاهای سالم و مقوی بخورید
داشتن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل، و نوشیدن مقدار زیادی مایعات، برای سلامت دستگاه تناسلی بسیار مفید است. در حقیقت برخی غذاها در درمان بیماری های واژن موثر اند. آب کِرَنبری(قره قاط) و ماست، در جلوگیری یا درمان عفونت های قارچی واژن به کار می روند.
اگر از خشکی واژن رنج می برید، از محصولات سویا دار بیشتر استفاده کنید. این مواد غذایی حاوی استروژن ضعیفی هستند و به حفظ رطوبت طبیعی واژن کمک می کنند.

 رابطه جنسی ایمن داشته باشید
با استفاده از کاندوم در آمیزش جنسی، می توان از بیماری های مقاربتی، مانند ایدز، هرپس تناسلی، سیفلیس، سوزاک، زگیل تناسلی و کلامیدیا، جلوگیری کرد. بعضی از این بیماری ها، مانند ایدز و هرپس تناسلی، غیر قابل درمان هستند.

برخی دیگر مانند ویروس پاپیلومای(Papillomavirus) انسانی، که باعث به وجود آمدن زگیل های تناسلی می شود، یکی از عوامل سرطان و سایر بیماری های شناخته شده است. برای جلوگیری از ورود باکتری های مضر به داخل واژن، بهتر است بعد از رابطه جنسی دهانی یا مقعدی، برای دخول از راه واژن، کاندوم را عوض کنید.

 به فکر درمان سریع عفونت ها باشید
سه نوع عفونت در ناحیه واژن بسیار رایج است: عفونت قارچی، واژینوز باکتریایی و تریکوموناسیس. عامل ابتلا به عفونت قارچی، انواع مختلفی از قارچ ها هستند، در حالی که واژینوز باکتریایی به دلیل رشد بیش از حد باکتری ها در واژن بروز می کند.
تریکوموناسیس جزء بیماری های مقاربتی است. درمان این عفونت ها بسیار ضروری است، زیرا عدم درمان آنها منجر به درد و مشکلات جدی در دستگاه تناسلی می شود. این عفونت ها به وسیله داروهای خوراکی و موضعی قابل درمان هستند.

خوشبو کردن واژن زنان با استفاده از مواد غذایی:
غذاهایی که می خورید می تواند بر این PH واژن تاثیر گذاشته و حتی باعث تغییر بو یا مزه این قسمت شود. میوه ها و آب میوه ها می توانند همه چیز را برای زنان دلنشین تر نمایند. ولی این تغییرات هر چه که باشد تنها 2 تا 3 روز بعد از خوردن دوام خواهند داشت. بنابراین پیشنهاد میشود از میوه های تازه، سبزیجات، غلات کامل و مقدار زیادی آب استفاده کنید.

محصولات درمانی جهت بهبود بوی واژن

دئودورانت های واژنیال: این مواد معطرکننده برای اسپری کردن در نواحی واژینال ساخته شده اند. با این حال باید توجه شود که استفاده از آن ها موردی بوده و برای استفاده دائمی و دراز مدت توصیه نمی شوند. زیرا این ترکیبات، اسیدیته معمول واژن را به هم زده و همچنین در برخی موارد موجب خارش، تحریک و احساس سوزش در ناحیه استعمال می شوند.

استفاده از این ترکیبات هم چنین در پوست های ملتهب و یا ترک خورده اکیدا توصیه نمی شود، زیرا احتمال ابتلا به شرایط جدی از قبیل: تریکومونیاز و واژینوس باکتریایی را افزایش می دهد.

پروبیوتیک ها: پروبیوتیک ها درجهت متعادل کردن باکتری های موجود در واژن به کار میرود. این محصولات از لاکتوباسیل ها حفاظت میکنند و جلوی رشد مخمر ها که از عوامل بوی بدن واژن هستند را میگیرند. پروبیوتیک میتواند هم به صورت خوراکی و هم به صورت پماد های واژینال استفاده شود.

شیاف های ویتامین C: این شیاف ها می توانند واژینوس باکتریایی یا عفونت های مخمری واژینال جلوگیری کنند. مطالعات نشان می دهد استفاده از این شیاف ها می تواند به میزان ۸۶ درصد در بهبود بوی واژن موثر باشد. البته لازم به ذکر است، مطالعات انجام شده حاکی از این است که رژیم های غذایی دارای ویتامین C به اندازه شیاف های حاوی این ویتامین کارآمد نیستند. شما می توانید جهت استفاده از این درمان دارویی با پزشکتان مشورت کنید.

Effective and excellent techniques for scenting the vagina

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان