ramazan
ramazan

خطرات هشدار دهنده و جدی بن مژه/ از گوشت اضافی تا عفونت چشمی

خطرات هشدار دهنده و جدی بن مژه/ از گوشت اضافی تا عفونت چشمی

یکی از راه های زیبا سازی چشم ها اکستنشن یا بن مژه است که زیبایی مژه و چشم هارا صد برابر میکند. در بخش جدید نازوب به شما خواهیم گفت اکستنشن و بن مژه چیست What are eyelash extensions و عوارض آنها برای چشم چه خواهد بود لطفا با ما همراه باشید.

 

بن مژه چیست؟

 

تاتو بن مژه در بین مژه ها کشیده می شود که سبب می شود مژه ها پرتر و تیره تر بنظر می رسند. تاتو بن مژه برای افردی که می خواهند چشمانی زیباتر و برجسته تر داشته باشند و در عین حال چشم ها حالت طبیعی خود را از داشته باشد بسیار مطلوب است.

 

بن مژه برای چه چشم هایی مناسب است؟

 

خطرات هشدار دهنده و جدی بن مژه/ از گوشت اضافی تا عفونت چشمی

 

– افرادی که علاقه ای به خط چشم ضخیم ندارند و تنها می خواهند تغيير کوچکی در ظاهر خویش ایجاد کنند

– افرادی که مژه های کوتاه و کم حجم دارند

– افرادی که چشم های بی حالت دارند

– افرادی که تمایلی به ارایش کردن ندارند ولی می خواهند ظاهری جذاب داشته باشند.

به این نکته توجه داشته باشید که خانم های باردار، افرادی که چشم های حساس دارند، افرادی که از مشکلات و عفونت های چشمی رنج می برند و یا مداوم در معرض اشعه و نور شدید افتاب هستند قادر به انجام بن مژه نخواهند بود.

 

اطلاعات بیشتر: مژه مصنوعی و خطرات جدی آن برای چشم

 

فواید بن مژه

 

یکی از مهمترین فواید این شیوه این است که ديگر نیازی نیست شما وقت خویش را صرف ریمل زدن Spend mascara بکنید.

همچنين بعضی از ریمل هایی که شما به چشمان خود می زنید پس از چند ساعت زیر چشم های شما می ریزد و صورت شما حالت نامرتبی بخود می گیرد، بنابراین چنانچه شما از این شیوه زیبایی استفاده کنید همیشه چشمانی تمیز و زیبا خواهید داشت.

همچنين یکی ديگر از مزیت های این شیوه این است که چشمان شما به آن هیچ حساسیتی نشان نخواهد داد، در صورتیکه شما در استفاده از بعضی لوازم های آرایشی حساسیت دارید.

 

خطرات تاتو بن مژه

 

– تاتوی بن مژه از آنجا که نزدیک چشم انجام می شود، چنانچه تاتو کار حرفه ای نباشد به چشم اسیب جدّي می رسد. استفاده از مواد رنگی و سوزن زدن با سرعت بالا ، خطر جدّي برای چشم ها خواهد داشت.

– پوست اطراف چشم که جزء پوست های حساس است با انجام تاتوی بن مژه ضعیف و چروک می شود.

– در صورت آسیب دیدن پلک، چشم هم اسیب می بیند.

– ریزش مژه ها ، عفونت چشم، انتقال بیماری های چشمی و پیدایش آلرژی یکی از خطرات انجام بن مژه است.

– رنگ دانه های تزریق شده تاتوی بن مژه، یک ماده شیمیایی شامل مس و روی است که برای چشم و سلامت بدن خطرات غیر قابل جبرانی دارد.

– چنانچه ابزارهایی که برای تاتو استفاده می شود استریل نباشد، احتمال انتقال بیماری های ایدز، هپاتیت و … را دارد.

– یکی ديگر از خطرات تاتوی بن مژه خطر ایجاد گوشت اضافی و تغيير رنگ پوست Excess flesh and skin discoloration قسمت تاتو شده پلک چشم است.

– پاک نشدن رنگ دانه های تزریق شده به لایه های زیرین پوست پلک چشم، یکی ديگر از عارضه های تاتوی بن مژه است. چنانچه بخواهید رنگ تاتو یا خود تاتو را پاک کنید غیر ممکن است.

– چنانچه زمان تزریق رنگ دانه های تاتو سوزن خيلي عمیق وارد پلک چشم شود بافت چشم اسیب می بیند.

 

اقدامات پیش از تاتو بن مژه

 

خطرات هشدار دهنده و جدی بن مژه/ از گوشت اضافی تا عفونت چشمی

 

– چند ساعت پیش از تاتو تلاش کنید از مشتقات کافئینی مثل چای یا قهوه استفاده نکنید.

– از سه روز پیش از انجام تاتودر معرض تابش اشعه uv( اشعه ماورا بنفش) قرار نگیرید.( اشعه uv برای برنزه کردن پوست استفاده می شود)

– پیش از تاتو، لایه برداری و میکرودرم پوست انجام ندهید.

– از داروهای که سبب تحریک پوست میشوند استفاده نکنید

– در صورتیکه سابقه آلرژی دارید پیش از جلسه تاتو از قرص ستیریزین استفاده نمایید(این قرص ضد آلرژی میباشد)

ارهایی که پس از انجام تاتوی بن مژه باید انجام دهیم

– بعد از انجام دادن این تاتو باید حواستان باشد که از قرار گرفتن چشم ها در معرض نور مستقیم افتاب جلوگیری کنید

– به مدت 3 روز از زدن آب به چشمان خویش پرهیز کنید

– تا 24 ساعت پس از انجام تاتو از کمپرس یخ بر روی چشمان Ice packs on the eyes خویش استفاده کنید البته لازم به ذکر است که استفاده از کمپرس بیشتر از 24 ساعت فایده ای ندارد و بلکه سبب ایجاد سردرد در اشخاص می شود.

– تا یک هفته پس از انجام تاتو میتوانید از پماد های مخصوص چشم بر روی پلک های خود استفاده کنید دو مورد از این پماد ها پماد ویتامین آ می باشد.

 

ماندگاری بن مژه چه قدر است؟

 

مثل ديگر تاتو های ديگر در صورت بن مژه هم تا حد زيادي به وضعیت نگهداری و همینطور نوع و جنس پوست شما بستگی دارد. پوست های چرب غالبا عمر تاتوی کوتاهتری دارند و ریزش رنگ در این نوع از پوست ها با ریزش بیشتری روبرو است و برعکس در پوست های خشک این قضیه کاملاً برعکس است. اما بطور کلی تاتو بن مژه 6 ماه تا یکسال دوام دارد.و پس از گذشت 1 سال زمان ترميم بن مژه است.

 

بیشتر بخوانید: روش درست کردن بهترین ریمل خانگی و طبیعی برای تقویت مژه ها

 

اکستنشن مژه کلاسیک چیست؟

 

خطرات هشدار دهنده و جدی بن مژه/ از گوشت اضافی تا عفونت چشمی

 

سایز و قد مژه در این شیوه متناسب با فرم چشم و سلیقه ی شخصی Eye shape and personal taste تغيير میکند. مثل مدل عروسکی، گربه ای یا سنجابی … به علت رشد مژه ها، اکستنشن مژه هر دو الی چهار هفته ترميم احتیاج دارد.

این شیوه مناسب برای کسانی هست که اکستنشن مژه طبیعی می پسندند.

کاشت مژه کلاسیک یا اکستنشن مژه کلاسیک نوعی اکستنشن مژه است که برای پر پشت نشان دادن مژه به وسیله مژه کار در سالن های زیبایی انجام می شود.

برای کاشت مژه کلاسیک از مژه هایی به نازکی مژه های خودتان با جنس ابریشم استفاده میشود که هیچ آسیبی به مژه ها وارد نمیشود.

اکستنشن مژه اقسام مختلفی دارد و به شیوه های مختلفی انجام میشود.یکی از این روشها اکستنشن مژه کلاسیک است.

 

انواع اکستنشن مژه

 

– اکستنشن مژه کلاسیک

– اکستنشن مژه والیوم روسی( اکستنشن مژه چند بعدی)

– اکستنشن مژه مگا والیوم

 

راه های نگهداری از اکستنشن مژه

 

– پس از اکستنشن مطمئن باشید که تمیز کننده های آرایشی Cosmetic cleaners مناسبی در خانه دارید. پاک کننده های که دارای روغن هستند مناسب برای اکستنشن مژه شما می باشند و آسیبی به آن ها وارد نمی کنند. برعکس تمیز کننده هایی که حاوی پلی اتیلن گلیکول باشند که اغلب در تمیز کننده های بدون روغن یافت میشود.میتوانند چسب مژه را از بین ببرند.

– طوری برنامه ریزی کنید که پس از اکستنشن مژه قرار استخر یا هر نوع تفریحی که سبب میشود صورت شما خیس شود نداشته باشید. زیرا تا ۲۴ ساعت نباید اکستنشن مژه خیس شود.

– پس از اکستشن مژه از ماساژ صورت پرهیز کنید در نظر داشته باشید که کشید. مالش پوست صورت یا کشید پیش از حد میتواند عمر اکستنشن مژه شما را کوتاه کند .کار از محکم کاری عیب نمیکنه.

– از دست زدن یا مالش بی اندازه چشم خودداری کنید.

– در دوران بارداری اکستنشن مژه نکنید.

– دود سیگار و یا مخدرها می تواند اثر منفی در دوام اکستشن مژه های شما داشته باشد.

– سه روز پیش از پریود چنانچه اکستشن مژه انجام بدهید اثر منفی بر دوام آن دارد بنابراین مطمئن باشید پس از این دوره اکستشن مژه انجام دهید.

– در موقع خوابییدن سعی کنید چشم های شما تماس کمتری با سطح داشته باشد.

 

بیشتر بدانید: استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه ها معجزه میکند

 

عوارض اکستنشن مژه و استفاده از مژه‌های مصنوعی

 

خطرات هشدار دهنده و جدی بن مژه/ از گوشت اضافی تا عفونت چشمی

 

اگر شخصی كه این كار را انجام می‌دهد ماهر نباشد ممكن است مژه‌های پلك بالا و پایین را به هم بچسباند و در نتیجه مژه‌های طبیعی هم كنده شوند.

ورود چسب به چشم نیز می‌تواند باعث آلرژی و عفونت چشم Causes allergies and eye infections شود. از آنجایی که در کل مدت اکستنشن، چشمان شما بسته است، این احتمال پایین است. اما به‌هرحال قبل از انجام اکستنشن مژه، اطمینان حاصل کنید که چسب استفاده شده برای چشمان شما مضر نباشد.

چسب مژه مصنوعی می‌تواند باعث التهاب پوست پلک و زمینه ساز اگزما و حساسیت شود. البته ممکن است این عوارض در اولین نوبت بروز نکند ولی فرد بعد از چند بار استفاده از مژه مصنوعی ممکن است دچارمشکل ‌شود. ضمن اینکه این چسب‌ها حاوی ماده سرطان زا نیز هستند.

ممكن است افرادی به چسب‌های مخصوص كاشت مژه حساسيت داشته باشند و دچارعفونت لايه نازك بالای چشم شوند.

اين نوع عفونت بينايی افراد را تهديد نمی‌كند اما ممكن است برای مدتی تا از بين رفتن عفونت فرد دچار تاری ديد شود. لازم است قبل از انجام كاشت مژه، مطمئن شويد كه چسب استفاده شده به چشم شما آسيب نمی‌رساند.

بعد از چندین بار استفاده از مژه مصنوعی و اکستنشن مژه چون فشار زیادی به پیاز مژه وارد می‌شود ممکن است فرد مژه‌های طبیعی خود را نیز از دست بدهد. مخصوصا در اکستنشن مژه به دلیل تعداد بالای تک مژه‌ها و استحکام بیشتر چسب، فشار بیشتری به پلک وارد می‌شود.

روی مژه مصنوعی نباید ریمل زد چون احتمال ابتلا به عفونت و التهاب شدید چشم بالا می‌رود. اگر در اثر استفاده از مژه‌های مصنوعی یا مواردی مانند پرخونی در چشم، خارش در پلک، ترشح از لبه پلک، درد در چشم و قرمزی در لبه پلک مواجه شدید باید هرچه سریع‌تر مژه مصنوعی را بردارید.

معمولا کاشت مژه یا چسباندن مژه مصنوعی به وسیله چسب‌های مخصوصی By special adhesives که بسیار قوی هستند، انجام می‌شود که به راحتی هم قابل کندن نیستند که این کار احتمال دارد عوارضی مانند تغییر رنگ پلک در ناحیه و اطراف چشم به خصوص تیره رنگ شدن پوست در حاشیه پلک اشاره کرد.

اگر مژه مصنوعی وارد چشم شود، باعث تحریك بسیار شدید خواهد شد.

 

Dangerous and serious dangers of eyelash extensions / from excess meat to eye infections

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان