کاپوچینو و فیلم دستور تهیه یک فنجان کاپوچینو

کاپوچینو و فیلم دستور تهیه یک فنجان کاپوچینو

کاپوچینو و فیلم دستور تهیه یک فنجان کاپوچینو

 

به گزارش نازوب کاپوچینو، قهوه اسپرسو، قهوه ترک، قهوه فرانسه و …. مدرن ترین نوشیدنی های خوشمزه در دسته نوشیدنی های انرژی زا به حساب می آیند .

 

هر کدام از این نوشیدنی های داغ و پرطرفدار روش تهیه خاصی دارد بیشتر ما می دانیم پرطرفدارترین نوع قهوه، قهوه ترک است زیرا پس از نوشیدن به آن می توان توسط نقش هایی که در ته یک فنجان قهوه ترک می ماند فال و پیش گویی انجام داد و پس از آن دیگر قهوه ها در کافی شاپ های سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد.

 

در این بخش با دستور تهیه مرحله به مرحله کاپوچینو که باز هم یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های گرم است با سایت نازوب همراه باشید و در پایان فیلم تهیه روش اصولی کاپوچینو را تماشا کنید و در دل انگیزترین لحظات بهار خودتان را به صرف یک کاپوچینو در بالکن آپارتمانتان دعوت کنید !! نوش جاااان

 

کاپوچینو و فیلم دستور تهیه یک فنجان کاپوچینو

 

 

خب! بگذاريد اول تكليفمان را با كاپوچينو مشخص كنيم، كاپوچينو مانند كافه‌‌لاته از فرزندانِ «اسپرسو» محسوب مي‌شود و يكي از دوست‌داشتني‌ترين نوشيدني‌هاي برپايه قهوه در دنيا به حساب مي‌آيد. بعدا در بخش تخصصي‌تر بيشتر در مورد اين طبقه‌بندي‌ها خواهيم نوشت.

 

 

 

به گزارش نازوب، كاپوچينو از كلمه‌ي «كاپوچين» گرفته شده، اين كلمه نام فرقه‌اي از راهبان كاتوليك است كه چهره‌ي رنگ‌پريده دارند و كلاه برسر مي‌گذارند.خب اين كلمه چه ارتباطي با كاپوچينو دارد؟ به شكل اين نوشيدني داغِ دوست داشتني دقت كنيد، تا كفِ زياد شير و قهوه‌ي پاشيده شده روي آنرا شبيه راهبان اين فرقه در نظر داشته باشيد.

 

نسبت اسپرسو و شير براي كاپوچينو

كاپوچينويي كه در تصوير بالا آورده‌ايم يك كاپوچينوي سنتي است، اين روزها ديگر رايج نيست كاپوچينو را با اين مقدار كف (فوم) و حتي دارچين تزئين كنند. براي درست كردن اين كاپوچينو با اين حجم فوم اول فنجان را پر از كف مي‌كنند و سپس اسپرسو و شير را اضافه مي‌كنند كه فوم كمي بالاتر قرار بگيرد.

 

كاپوچينو مانند اسپرسو يك نوشيدني اصيل ايتاليايي است، اسپرسو را آماده مي‌كنند و به همان ميزان قهوه به آن شير داغ اضافه مي‌كنند و روي آنرا هم با كفِ شير مي‌پوشانند (نسبت قهوه و شير در كاپوچينو نصف به نصف است) براي درست كردن يك كاپوچينوي اصيل بايد يك دستگاه اسپرسو ساز داشته باشيد، دستگاهي كه بتواند بعد از آماده شدن اسپرسو و اضافه كردن شير داغ به آن، شير را به صورت كف كرده برايتان آماده كند تا روي كاپوچينو بريزيد.

 

 

بيشتر در مورد كاپوچينو:
اصولا اين نوشيدني را در فنجان‌ چيني سرو مي‌كنند و مي‌توانيد به ميزان علاقه‌تان به آن شكر اضافه كنيد، برخي براي تزئين كاپوچينو از خامه و پودر دارچين (و يا پودر كاكائو يا قهوه) استفاده مي‌كنند.

 

اين روزها و كاپوچينو:
كاپوچينويي كه در تصوير زير است اين روزها بيشتر مورد پسند افراد قرار مي‌گيرد، مقدار فوم كمتر و استفاده از پودر كاكائو يا شكلات براي تزئين روي آن. مقدار ¼ اسپرسو، ¼ شير و 4/2 فوم.

 

 

 

كاپوچينو با پودر كاكائو

این نوشیدنی ایتالیایی اصیل “کاپوچینو – cappuccino” نام گروهی از کاتولیک هاست. مردم ایتالیا ظاهر این نوشیدنی را مشابه راهبان “کاپوچین” می پندارند و می گویند این نوشیدنی به همین دلیل، کاپوچینو نام گرفته است.

 
یک شات اسپرسو کاپوچینو، معجزه ای دیگر از اسپرسو

 

طرز تهیه کاپوچینو در خانه:

برای تهیه کاپوچینو در خانه می توانید از موکاپات یا دستگاه اسپرسو ساز استفاده کنید.

 

کاپوچینو و فیلم دستور تهیه یک فنجان کاپوچینو

 

    اسپرسوساز: یک شات اسپرسو بگیرید.

 

کاپوچینو و فیلم دستور تهیه یک فنجان کاپوچینو

 

    موکاپات: یک شات اسپرسو بگیرید.

 

کاپوچینو از یک تناسب تبعیت می کند، تناسب یک سوم

 

کاپوچینو چیست؟ کاپوچینو

    مرحله اول: یک سوم اول فنجان تان را از اسپرسو پر کنید برای شیرین تر شدن کاپوچینو تان می توانید به آن شکر اضافه کنید اما چندان متداول نیست. به جای اسپرسو از قهوه ترک نیز بعضا استفاده می شود که مرسوم نیست.

 

    مرحله دوم: در این مرحله به همان اندازه ای که اسپرسو در فنجان ریخته اید شیر داغ بریزید (جوشیده نباشد).

 

    مرحله سوم: زیباترین مرحله اضافه کردن فوم شیر به فنجان تان است آن را با سلیقه و به کمک قاشق روی فنجان قرار دهید. فوم شیر داغ نیز یک سوم پایانی را تشکیل می دهد.

 

فرق کاپوچینو تر با کاپوچینو خشک تنها در تغییر اندازه فوم با شیر داغ است، یعنی اگر “شیر > فوم” باشد کاپوچینو تر و اگر “شیر < فوم” باشد کاپوچینو خشک نامیده می شود. اما در کاپوچینو “خشک خشک” شیر داغ وجود ندارد و پس از افزودن اسپرسو، کف شیر را به مقدار بیشتر (به نسبت های قبل) اضافه می کنیم.

 

انواع مختلف کاپوچینو انواع کاپوچینو

برای تزئین کاپوچینوی خود می توانید از پودر کاکائو، جوز هندی و پودر شکلات استفاده کنید.

 

 

کاپوچینو و فیلم دستور تهیه یک فنجان کاپوچینو

 

یک فنجان کاپوچینو حتما درست کنید و لذت ببرید.

 

فنجان های رایج برای این نوشیدنی معمولا پهن و گنجایشی بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلی لیتر دارند، اما بستگی به سلیقه نیز دارد و رایج است که این فنجان ها چینی باشند.

 

برای خوردن کاپوچینو می توانید ابتدا کف روی آن را با قاشق برداشته و سپس نوشیدنی را میل کنید.

 

کاپوچینو و فیلم دستور تهیه یک فنجان کاپوچینو

 

espresso-milk-drink-ratios-lg
    کاپوچینو

Espresso-being-poured
    کاپوچینو، معجزه ای دیگر از اسپرسو

All-Cappuccino-Type
    انواع کاپوچینو

Cappuccino-Foam
    کاپوچینو

cappuccino-coffee-cream-cup-blue
    حتما درست کنید و لذت ببرید

ویدیو زیر، تهیه کاپوچینو را به روشی ساده آموزش می دهد، آن را نیز مشاهده کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان