راه های درمان خانگی برفک نوک سینه زنان

مجموعه : زنان و زایمان
راه های درمان خانگی برفک نوک سینه زنان

درمان خانگی برفک نوک سینه زنان

 

معرفی بهترین روش های درمان برفک نوک سینه که با بی توجهی و عدم درمان می تواند برای شما و نوزادتان خطر افرین باشد.

 

برفک نوک سینه نوعی بیماری قارچی است که باعث بروز عفونت در سینه شده و میتواند کودک شیرخوار را نیز به بیماری هاي مختلف قارچی مبتلا کند.

 

سینه بانوان یکی از مهم‌ترین ودر عین حال حساس ترین قسمت هاي بدن آنان است. به مخصوصاً برای مادرانی که بتازگی مادر شده اند و کودک آنان هنوز شیرخواره است.

اهمیت دادن به سینه باید از زمان جوانی مدنظر دختران باشد تا درسال هاي بعد دچار مشکلات مختلف نشوند. یکی از مشکلات بارز برای زنان، برفک نوک سینه است. درمان برفک نوک سینه باید با سرعت انجام شود تا مشکلات بعدی سراغ بانوان نیاید.

 

 

برفک چیست؟
تعریف برفک کمی سخت بنظر میرسد. انچه که به صورت عام می‌توان گفت این است که برفک نوعی قارچ یا عفونت قارچی است که انواع گوناگونی دارد.

 

رایج ترین نوع برفک، برفک دهان است که در دهان کودکان، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی بدن انها دچار مشکل است به وجود می‌آید. برفک نوک سینه نیز از جمله بیماری هاي برفکی است که در زنان رایج است.

 

 

برفک نوک سینه
همان طور که بیان شد برفک نوعی بیماری قارچی است و بیماری هاي قارچی در محیط هاي گرم و مرطوب رشد بیشتری از خود نشان میدهند.

بهمین علت است که دهان نوزاد در زمانی که مشغول خوردن شیر است زمان و مکان مناسبی برای رشد برفک است.

 

حتی در بعضی مواقع ممکن است عفونت قارچی موجود در نوک سینه وارد شیر مادر شده و از این طریق به بدن نوزاد منتقل گردد.

 

یک کانال بین نوک سینه و شیری که در درون سینه ذخیره شده است وجوددارد که برفک نوک سینه میتواند از طریق این کانال وارد مخزن شیر سینه شده و آنرا آلوده کند.

بهتر است در صورتی که مادر به هر نحوی به وجود برفک در دهان کودک و یا وجود برفک نوک سینه شک کرد، سریعا به دکتر مراجعه کند.

 

 

علت متداول به وجود آمدن برفک سینه، مصرف آنتی بیوتیک هاي شیمیایی است. این نوع آنتی بیوتیک ها که عموما برای برطرف کردن عفونت هاي سینه مادر تجویز می‌شوند، به صورت مشخص باعث به وجود آمدن برفک در نوک سینه مادر میشوند.

 

 

علائم برفک سینه
بطور مشخص نمی‌توان علامتی را برای برفک سینه بیان کرد. برفک سینه علائم گوناگونی دارد که قبل از بروز ظاهری در بدن فرد ایجاد میشود؛ اما انچه که به صورت متداول و بعنوان یک علامت مشخص میتوان بیان کرد این است که برفک نوک سینه به صورت نوعی عفونت خودرا نشان می‌دهد.

 

این عفونت در ابتدا به صورت زخم مشاهده شده و به شدت آغاز به خارش میکند و کم کم زمان حالات بدتر میشود. برفک نوک سینه باعث کم رنگتر شدن نوک پستان شده که از مهم‌ترین علائم بروز این بیماری است.

 

بعضی از مادران به علت برفک دهان موجود در دهان نوزاد، به برفک نوک پستان مبتلا میشوند، این مادران علائمی از جمله سرخ شدن نوک پستان و ظریف و حساس شدن پوست این ناحیه را تجربه میکنند.

 

همینطور دراین حالت پستان ها در هنگام شیرخوردن نوزاد با درد همراه هستند ودر بعضی موارد به صورت عادی نیز در سینه مادران و به مخصوصاً نوک آن درد احساس می‌شود.

 

 

قارچی برای همه ی
یکی از قارچ هایي که در بدن انسانها وجوددارد، قارچ کاندیدا آلبیکانس «Candida Albicans» است. این قارچ به صورت عادی در بدن همه ی انسانها به میزان مشخصی وجوددارد و هیچگونه مشکلی برای بدن انسان ایجاد نمی‌کند. وجود این قارچ نه تنها در بدن مشکلی ایجاد نمی‌کند

 

 

بلکه در مواقعی برای بدن انسان مفید است؛ اما فعالیت بیش از اندازه این قارچ بدن را دچار اختلال میکند. این فعالیت بیش از حد متداول که بر اثر بیماری و یا مصرف دارو شکل می‌گیرد، باعث به وجود آمدن بیماری برفک دهان یا برفک نوک سینه میشود.

همینطور این رخداد ممکن است در آلت تناسلی بانوان ایجاد شده و قارچ به صورت واژینال فعالیت گسترده خودرا انجام دهد.

 

 

برفک دهان و تماس آن با برفک نوک سینه
یکی از مشکلاتی که برای کودک و مادر به وجود می‌آید این است که مادر مبتلا به برفک نوک پستان شده باشد و کودک نیز از برفک دهان رنج ببرد.

در چنین شرایطی درمان مادر و کودک به صورت هم زمان کمی پیچیده بنظر میرسد. برفک دهان نوعی بیماری است که تمامی افراد ممکن است به آن مبتلا شوند اما در کودکان و سالمندان با درصد بیشتری رخداد میوفتد.

 

 

توصیه هاي برای درمان برفک نوک سینه
برای درمان این بیماری پزشکان اصولا دریک دوره دوهفته اي محلول یا کرم نیستاتین تجویز میکنند. این کرم باید به صورت روزانه ودر چهار نوبت بعد از شیردادن، روی نوک و خود پستان مالیده شود.

 

دقت کنید کنید که مادر باید قبل از اقدام به شیردادن به کودک، سینه رابه صورت کامل شسته و خشک کند. مداومت و نظم دراین 14 روز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

 

خود نوزاد شیرخواره نیز باید تحت درمان قرار گیرد؛ البته با دوز کمتر از محلول نیستاتین و هم زمان با مادر روال درمان شکل میگیرد. با دقت به اهمیت روال درمان کودک، حتماً میزان استفاده از محلول و طریقه مصرف رابا دکتر مربوطه هماهنگ گردانید.اما دو مضمون مهم برای مادر و کودک برای رهایی از این بیماری!

 

 

خانمها میتوانند با تعویض سینه بند یا همان سوتین خود و شست و شوی آن با استفاده از آب داغ و صابون، روال درمان را تسریع ببخشند. برای درمان کودکان مبتلا به برفک دهان نیز بهتر است سرشیشه، اسباب بازی ها و گول زنک ها از وی برای مدتی دور شوند و یا دستکم به صورت هفنتگی جوشانده شده و سپس به وی تحویل داده شوند.

 

برترین مطالب مرتبط

 

روش های سفت و خوش فرم کردن سینه ها

درمان خارش سینه زنان به روش خانگی

چرا مردان به سینه زنان علاقه دارند

آموزش تصویری سفت شدن و رفع شلی سینه ها

زنی که با جراحی احمقانه خود یک سینه به خود اضافه کرد! + عکس

دختری با سینه های 18 کیلویی شبیه ایربگ خودرو ! عکس


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان