جنس لباس بچه گانه چه باشد

مجموعه : لباس بچه گانه
جنس لباس بچه گانه چه باشد

جنس لباس بچه گانه چه باشد

 

بايدها و نبايدهاي لباس، پارچه، رنگ و جنس لباس برای کوچولوها و بچه ها

 

همه ما مي‌دانيم كه رنگ‌هاي يكدست تيره مثل مشكي، سرمه‌اي، قهوه‌اي و دودي خيلي شيك به نظر مي‌رسند. اما اين را فراموش نكنيد كه كودكان قرار نيست با رنگ‌هاي تيره سَر كنند.

 

جنس لباس بچه گانه چه باشد

 

در انتخاب رنگ لباس كودكان بايد توجه داشته باشيد كه هرقدر رنگ‌هاي شادتر، شفاف‌تر و پررنگ‌تر را انتخاب كنيد، بهتر است. مطمئن باشيد دختربچه و پسربچه شما حالا حالا وقت دارند كه لباس‌هاي تيره بپوشند!

 

جدا از معقوله رنگ جنس لباس بچه گانه و کودک بسیار حایز اهمیت است. به دلیل شستشوی بیشتر لباس، پوست حساس و لطیف بچه ها انتخاب جنس می تواند اولویت لباس باشد و سپس رنگ آن.

 

 

 

شناخت انواع جنس پارچه برای لباس کودک و نوزاد

 

جنس لباس بچه گانه چه باشد

 

فارغ از اين‌كه در چه فصلي هستيد و مي‌خواهيد چه مدل لباسي را براي كودك‌تان انتخاب كنيد، فراموش نكنيد كه مهم‌ترين اصل درباره لباس كودكان، جنس سالم ‌آن است. سالم بودن جنس پارچه لباس كودك،‌ به چند معناست؛ اول اين‌كه لباس كودكان بايد حتما ضدحساسيت باشد.

اصولا پارچه‌هايي كه پلاستيك يا پلي‌استر دارند، كمي ايجاد حساسيت مي‌كنند. همان‌طور كه بافتني‌هاي موهردار، ممكن است ايجاد حساسيت تنفسي كنند.

 

جنس نخ پنبه

 

پارچه های نخ پنبه به طور معمول با میزان تراکم گره بالا و صد در صد پنبه خالص در کارخانه تولید می شوند. می توان این نوع پارچه را بهترین نوع پارچه برای لباس نوزاد معرفی کرد.

نخ پنبه خیلی نازک بوده و از جمله پارچه های تنفسی محسوب می شود. لطیفی و نرمی خیلی زیاد این جنس پارچه موجب می شود گزینه مناسبی برای تهیه انواع لباس خواب برای بزرگسالان باشد.

 

برای نوزادان به پارچه هایی احتیاج دارید که خیلی زود خشک شوند زیرا نوزادان همیشه آب و مایعات بر روی لباسشان ریخته می شود. به همین خاطر نخ پنبه انتخاب مناسبی است چرا که پس از خیس شدن خیلی زود خشک می شود.

 

پارچه وال

 

از نظر جنس شبیه پارچه نخ پنبه است ولی نازک تر این پارچه انتخاب مناسبی برای پیراهن دخترانه و لباس مجلسی دخترانه می باشد.

 

پارچه لنین

 

جنس لباس بچه گانه چه باشد

 

بافت یک دست و سبک و کم حجم دارد و مناسب برای لباس کودک است

 

پارچه پاتیس

 

بافت تقریباً درشت و سبکی دارد. برای لباس کودک بسیار مناسب است چون هوا به راحتی در آن جریان می یابد، باعث بروز حساسیت نمی شود و در مقابل شستشو مقاوم و با دوام است.

 

پارچه ژرسه

 

بافت کش بافت مانند آن به دلیل خاصیت کشسانی انتخاب مناسبی برای لباس نوزاد و کودک می باشد. از طرفی بسیار نرم و لطیف است و باعث آزار پوست بچه نمی شود.

 

پارچه لاکرا

 

به دلیل حالت کشسان بودن آن انتخاب مناسبی برای لباس زیر کودکان می باشد. نوزادان درحال رشد وبچه های در حال بازی و تحرک نیاز به پوشیدن لباس هایی با این نوع پارچه را دارند.

 

چیت

 

پارچه نخی چیت در وزن‌های مختلف در بازارموجود است. از خیلی نازک تا کمی متراکم ودرشت. چیت نازک برای دوخت لباس کودک بسیار مناسب است. قابلیت تنفس بسیار بالایی دارد چیت 100٪ پنبه‌ای است.

 

از پارچه چیت معمولاً برای دوخت قنداق،پوشک‌ پارچه‌ای، پیش بند کودک و… از این پارچه برای آستر لباس و دوخت پتوهای کودکان استفاده می‌شود. بخاطر ساده بودن این نوع پارچه در دوخت لباس کودک از آن استفاده نمی شود.

 

بامبو

 

پارچه بافته شده با بامبو بسیار لطیف ونرم است جدیدا در کشور های جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است. از پارچه های بامبو برای لباس نوزاد ولباس بچگانه استفاده می شود.و مناسب پوست های حساس می باشد.

 

پارچه کنفی

 

این نوع پارچه خیلی نرم وخنک می باشد مناسب فصل تابستان است برای لباس کودک انتخاب بسیار خوبی است. به دلیل وزن کمی که دارد پارچه کنفی برای پیراهن های کودک دخترانه عالی است.

 

پارچه تریکو

 

این نوع پارچه ارزان قیمت، نرم،مقاوم و پرکاربرد با طول عمر بالا می باشد. پارچه تریکو در اغلب لباس های بچگانه و حتی بزرگسال استفاده می شود. مانند پارچه های دارای پلی استر بوی بد را جذب نمی کند و حساسیت ایجاد نمی کند.

 

پارچه حریر

 

جنس پارچه حریر جزء بهترین ها برای لباس کودکان هستند زیرا خنک، سبک و نرم می باشد. حریر خیلی نازک است. برای دوخت لباس مجلسی کودک دخترانه این جنس پارچه طرفداران خاص خود را دارد.

 

پارچه ماهوت

 

ماهوت کمی  براق، نازک و خیلی لطیف است و کمی  پرز بر روی آن است.  در زمان های قدیم یک مدل کلاه درست می کردند که بر روی آن یک  لایه از پارچه ماهوت می دوختند.

به همین دلیل به  آن کلاه ماهوتی گفتند. اکنون این نوع پاررچه را برای دوخت لباس های بچگانه  بکار می برند مزیت این پارچه عدم ایجاد حساسیت و نرمی و لطافت آن است.

 

روان‌شناسي لباس‌ فسقلي‌ها

 

جنس لباس بچه گانه چه باشد

 

موقع خريد و انتخاب لباس براي كودكان بايد روان‌شناس خيلي خوبي باشيد. هركودكي بنا به سن، جنس و دايره دوستان همسن‌و سالش، نيازهايي دارد كه بايد به آن‌ها در انتخاب لباس دقت كند.

هيچ‌وقت (دقت كنيد هيچ‌وقت) سعي نكنيد لباس دخترانه را تن پسرتان كنيد و برعكس. حتي اگر به لباسي (مثل يك تي‌شرت يا شلوارجين) از نظر جنسيت شك داشتيد، لطفا از خير آن بگذريد.

 

رنگ‌هاي دخترانه و پسرانه، تقريبا تفكيك شده هستند. اما اين به آن معنا نيست كه تخطي از آن‌ها كار خيلي بدي باشد. گاهي مي‌طلبد كه تن دخترتان لباس آبي كنيد و تن پسرتان يك پيراهن مردانه فسقلي قرمز.

لباس‌هايي كه براي كودك‌تان تهيه مي‌كنيد (به‌خصوص آن‌هايي كه در مهدكودك يا مدرسه تن مي‌كنند)، هم سطح لباس‌هاي دوستانش باشد.

هيچ‌وقت كودك‌تان را با سرو وضعي آشفته يا برعكس لباسي خيلي مجلل و گرانقيمت بين دوستانش نبريد. بگذاريد او در كنار دوستانش از دنياي كودكي لذت ببرد.

 

كودك‌تان را با امر و نهي كردن بيش از حد، نسبت به لباسش حساس نكنيد.

 

 

مستقل کردن کودک با لباس!

 

اگر مي‌خواهيد كودك‌تان خيلي زودياد بگيرد كه خودش لباس‌هايش را بپوشد و در اين زمينه به استقلال برسد بايد به اين نكات را به خاطر داشته باشيد:

لباس‌هايي كه براي كودكان زير 4 سال تهيه مي‌كنيد، بهتر است دكمه، سگك يا زيپ خيلي ظريف نداشته باشند. چون انگشتان كودك هنوز توانايي انجام كارهاي ظريف را ندارند و اين موضوع باعث تاخير در استقلال او در اين زمينه مي‌شود.

 

از 3 سالگي كودك شما بايد اين حق را داشته باشد كه لباسي را كه مي‌خواهد بپوشد، خودش انتخاب كند. مثلا خودش تصميم بگيرد كه در مهدكودك چه بپوشد.

لباس‌هاي مربوط به هرمكان و موقعيتي را در كمد فرزندتان طبقه‌بندي كنيد. مثلا لباس‌هاي مهماني در يك كشو، لباس‌هاي خانه در يك كشو، لباس‌هاي بيرون رفتن در كشوي ديگر و… براي او تفاوت اين طبقه‌بندي لباس‌ها را توضيح دهيد تا راحت‌تر بفهمد كه چرا نبايد لباس مهماني را براي مهدكودك انتخاب كند.

 

زماني كه قرار است فرزندتان لباس بپوشد، لباس‌هاي موردنيازش را برايش كنار بگذاريد و آن‌ها را به همان ترتيبي كه بايد بپوشد، از راست به چپ بچينيد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان