تعبیر خواب مرگ همسر، پدر یا مادر و نزدیکان

مجموعه : تعبیر خواب
تعبیر خواب مرگ همسر، پدر یا مادر و نزدیکان

تعبیر خواب مرگ عزیزان، همسر، شوهر، پدر، مادر، خواهر، برادر، مادر شوهر، پدر شوهر، The interpretation of sleeping for the death of a spouse, a parent and close relatives برادرشوهر، خواهر شوهر، برادر زن، خواهر زن، فرزند وابستگان درجه اول هستند. سنگینی خواب مرگ عزیزان گاهی آنقدر زیاد است که بدنمان حسی برای بلند شدن ندارد و لحظه ای می گوییم ای کاش چنین اتفاقی هیچگاه نیوفتد.

خواب های مشترکی که معمولا بین همه ما اتفاق می افتد مرگ عزیزان و از دست دادن آنها چه تعبیری در بیداری دارد؟ در مجموعه تعبیر خواب های مجله تفریحی ناز وب با بررسی روانشناسی و نظریات اسلامی در رابطه با انواع خواب‌ مرگ عزیزان و خودمان به این موضوع پرداخته ایم.

 

تعبیر خواب مرگ همسر، پدر یا مادر و نزدیکان

 

به گفته فروید نظریه پرداز و روانشناس: شخصیت انسان کوه یخی است که قسمت خودآگاه، تنها نوک آن به حساب می‌آید و بقیه اش ناخودآگاه است. قسمت عمده‌ای از ناخودآگاه، در خواب هوشیار می‌شود که معمولا روانشناسان برای حل مشکلات روحی به بررسی خواب‌ها می‌پردازند.

 

خانم هایی که واقعا عاشق زندگی خود و خانواده شان هستند ، هیچوقت دوست ندارند حتی خاری به پای همسرشان برود یا شاهد رنج او باشند، چه برسد به اینکه روزی خواب ببینند همسرشان فوت کرده است، به محض اینکه بیدار می شوند حال بدی به آن ها دست میدهد، یک احساس ناخوشایند، یک فکر پریشان و چند سوال در ذهن که تعبیر این خواب چیست

و آیا خدای ناکرده مرگ همسرم نزدیک شده است؟ وب سایت توپ تاپ در این بخش به تمامی شبهات و یا سوالات کاربران و مردم عزیز با استفاده از نظرات معبران و تحلیل گران قوی پاسخ داده است و به نحوی خیال آن دسته از افرادی که برای این رویا احساس نگرانی کرده اند را راحت کرده!

 

 

تعبیر خواب مرگ همسر، پدر یا مادر و نزدیکان

 

بهتر است قبل از شروع بحث کلی و پرداختن به جزییات ، این مسئله را گفتن داستانی قدیمی روشن نماییم ، در زمان امام صادق (ع) صبح بسیار زود پسر جوان و زیبایی دوان دوان به سمت منزل حضرت رسیدند و تمایل داشتند تا با ایشان بصورت خصوصی گفتگو کنند، به این فرد اجازه ی وارد شدن دادند، پسر به محض دیدن حضرت به ایشان بوسه زدند و گفتند من به تازگی وصلت کرده ام و چند روزی بیشتر از ازدواج ما نمی گذرد

قبل از اذان صبح و سپیدم دم خواب دیدم همسرم به یک بیماری بسیار مهلک مبتلا شده اند که تمام پزشکان از درمان او عاجر مانده اند و روز به روز حال او بدتر می شد هیچ طبیبی قادر نبود تا با دوایی درد و ناراحتی اش را برطرف کند که سرانجام بعد از گذشت چند روز همسرم در منزل و در مقابل چشمانم جان دادند، صورت این مرد در حین صحبت کردن پر از عرق شده بود و رویای خود را نفس زنان تعریف کرد،

 

تعبیر خواب مرگ همسر، پدر یا مادر و نزدیکان

 

و مشخص بود که این شخص علاقه ی بسیار زیادی به عیال و خانواده ی خویش داد، حضرت لبخندی ملیح می زنند دست روی جبین مرد میکشند و او را آرام میکنند، سپس فرمودند تو برای اینکه همسرت طول عمر بلند و با عزت پیدا کرده است چنین پریشانی؟ تو برای اینکه یک عمر در سلامتی کامل همراه با خانواده ی خویش زندگی میکنی هراسان شدی؟ مرد خوشحال شد و به وجد آمد و از سخنان امام خود متوجه شدند که تعبیر این خواب نیکو بوده و چیزی به جز طول عمر و عزت یافتن نیست!

این داستان کوتاه روایت شد تا از همین ابتدای کار یقین داشته باشید ، موردات و یا معانی های منفی که در ذهن بعضی کاربران وجود دارد مرتبط با این رویا نیست و می باید با تحقیق کامل در مورد آن قضاوت کنید و اما تعدادی نیز سوال پرسیده بودند

که آیا تعبیر خواب مردن همسر مرد با تعبیر خواب مردن همسر زن تفاوتی دارد ؟ که پاسخ منفی است و در هر دو موضوع معنی یکسان میباشد مگر در شرایطی استثنا که کمی تغییر میکند

 

 

تعبیر خواب مرگ همسر، پدر یا مادر و نزدیکان

 

تعبیر خواب مرگ همسر و فرزند

تعبیر خواب مرگ همسر و فرزند به روایت از حضرت یوسف (ع):

چنان چه ببینی همسر و یکی از فرزندانت بطور همزمان با هم فوت می شوند تعبیر این است که هر دوی آن ها در کنار شما خواهند بود و موجب رضایت و شادمانیتان هستند و خطر تهدید و یا زیانی سنگین متوجه آن ها نخواهد شد، و به دو معنای مختلف است اولی داشتن زندگی آرام و همراه با امنیت ، دومی بلند تر شدن طول عمر هر دوی آن ها !

ولی چنان چه ببینی افرادی شناس یا ناشناس آن ها را می کشند و یا به هر طریقی خبر مگر آن ها بدست شما می رسد و یقین پیدا میکنید بخاطر داشتن دشمنی یا کدورت با افراد دیگری از بین رفته اند نیکو نیست و بیان میدارد که اختلال و یا تغییراتی منفی در زندگانی شما و در ایام آینده رخ میدهد چیزی شبیه به یک آشفتگی بزرگ که انضباط در خانواده را از بین می برد و باعث می شود برای مدتی دچار فکر و یا وسواس شوید

 

 

تعبیر خواب مرگ همسر، پدر یا مادر و نزدیکان

 

سوال: من زنی 32 ساله و متاهل هستم که یک نوزاد شش ماهه را نیز باردارم، دیشب خواب دیدم که شوهرم به خاطر مرگ طبیعی در سن جوانی وفات میکنند و باور این اتفاق برایم بسیار سخت بود، من و دختر 4 ساله ام انقدر گریه کرده بودیم که از حال رفتیم و ما را به بیمارستان منتقل کردند، وقتی به خانه برگشتم تمام در و دیوار را پارچه ی مشکی زده بودند و اسم و فامیل شوهرم روش نوشته شده بود، آرزوی مرگ میکردم چون میدونستم زندگی ما خیلی سخت و بد خواهد شد و از آینده فرزندانم وحشت داشتم، لطفا تعبیرش را بهم بگید

پاسخ: شما دوستدار زندگی خود و همچنین اعضای خانواده تان هستید و در رویای خود به شدت بخاطر این مصیبت گریسته اید و این خود نشانه ای بزرگ و نیکوست که، رزق و روزی تان بواسطه ی فرزندانتان زیادتر می شود و همچنین خطرات شدید و وحشتناک از جانب همسرتان به لطف خدا دفع می گردد و حتی تغییراتی مطلوب نیز در موارد بسیار زیادی در زندگیتان اعمال می شود که نهایتا شما را راضی و خشنود خواهد ساخت

 

تعبیر خواب مرگ همسر، پدر یا مادر و نزدیکان

 

تعبیر خواب مردن نزدیکان
مرگ و مرده، سمبل‌هایی رایج هستند که ممکن است دیدن آن‌ها در خواب، ما را نگران کند. مخصوصا اگر در خواب، مرگ یکی از عزیزان خود را مشاهده کنیم. در ابتدا باید بدانید که چنین خواب‌هایی به هیچ عنوان پیش بینی وقوع یک مرگ در زندگی واقعی نیستند و صرفا بیان کننده‌ی حالات و ناراحتی‌های درونی شما هستند.

مرگ در تعبیر خواب روانشناسی، به معنای توقف است. مثل توقف یک پروژه، یک اعتقاد یا یک دوره از زندگی. مثل ترک تحصیل یا کنار گذاشتن یک شغل. چرخه‌های زندگی و عادت ها، در ما نوعی اعتیاد ایجاد می‌کنند، حتی اگر عادت‌هایی مخرب باشند.

فرد حتی می‌تواند به هورمون‌هایی که در زمان ترس و استرس ایجاد می‌شوند، اعتیاد پیدا کند. در این حالت، از بین رفتن آن چرخه‌ی خاص، و دور شدن از شرایطی که آن هورمون‌های خاص را ایجاد می‌کرده است، می‌تواند برای فرد نوعی احساس فقدان ایجاد کند، و این احساس فقدان، خود را به شکل سمبل مرگ، در خواب نشان دهد.

 

تعبیر خواب مرگ همسر، پدر یا مادر و نزدیکان

 

تعبیر خواب مردن پدر، مادر، برادر و …
برای این که بفهمید فردی که در خواب شاهد مرگ او هستید یا احساس می‌کنید که مرده است، مربوط به کدام یک از فقدان‌های درونی شماست، یا تمام شدن کدام یک از عادت‌های شما را نشان می‌دهد بایستی دقت کنید، هنگامی که آن فرد را مشاهده می‌کنید، کدام دسته از احساسات، هیجانات و خاطرات، در شما زنده می‌شوند. از طرفی بررسی کنید که در چند هفته‌ی گذشته، کدام دسته از عادات خود را کنار گذاشته اید؟ چرا کنار گذاشتن این عادات، شما را مضطرب و نگران ساخته است؟ چگونه می‌توانید با دیدی منطقی به ماهیت این رفتار‌ها نگاه کرده و اجازه ندهید که فقدان عادت‌هایی بعضا بی‌فایده یا مخرب، شما را ناراحت یا مضطرب سازد.

 

تعبیر خواب مرگ همسر، پدر یا مادر و نزدیکان

 

تعبیر خواب مردن مادر

از دیدگاه امام جعفر صادق هر کسی در خواب کفن مشاهده کند معنی اش این است که مال دار و یا مشکلی در دین آشکار خواهد شد. اگر شخص مشهوری را در خواب ببینید که زنده شده است باز هم گواهی از مال و منال می دهد.

حضرت دانیل نبی هم بر این عقیده است که اگر در خواب دیده اید که مُرده اید و همه برای مردن‌تان گریه میکنند آن هم تا وقتی که تو را شستشو می دهند و در قبر می گذراند، دلیل بر فساد در دین است. اگر مشاهده کردید که شما را در تابوت قرار می دند و مردم از پس و پیش او می رفتند، به علت بزرگی بُوَد. اگر در خواب ببنید که در قبرستان هستید یعنی با جاهلان سفری خواهید داشت.

 

 

تعبیر خواب مرگ همسر، پدر یا مادر و نزدیکان

 

مردن نزدیکان مانند مردن مادر، مردن پدر، مرگ برادر و یا خواهر نشان دهنده روی دادن اتفاقاتی این چنین نیست. شما بایستی احساسی که در رابطه با هر یک از نزدیکان در خواب درک کرده‌اید را در نظر گرفته و به رفع مشکلات درونی در زندگی واقعیتان بپردازید.

خوابی با مضمون مردن نزدیکان، از شما می‌خواهد تا فقدان خود را با مشغول شدن به کار‌های جدید و کسب عادت‌های رفتاری جدید و مثبت برطرف کنید. شما هم اکنون در حال درک این موضوع هستید که تغییرات، اجتناب ناپذیر هستند.

تعبیر خواب خاکسپاری نزدیکان
اگر در خواب مشاهده کنید که در مراسم خاک سپاری یکی از نزدیکان خود هستید، باید بدانید که با یک احساس ناامیدی رو به رو هستید. این احساس ناامیدی، صرفا به جنبه‌های عاطفی اشاره نداشته و می‌تواند تصویرگر فردی باشد که به تازگی، شغل خود را از دست داده و دیگر برای به دست آوردن مجدد آن شغل، امیدی در خود احساس نمی‌کند.

فردی که به خاک سپرده می‌شود، می‌تواند سمبل بخشی از انگیزه‌های شما باشد که دیگر توان پیگیری آن‌ها را در خود احساس نمی‌کنید.

در عین حال، این خواب از شما می‌خواهد تا دلیل این احساس بی انگیزگی را جست و جو کرده و در صورت لزوم، آن را با اهداف جدیدی جایگزین کنید. با دیدن این خواب از خودتان بپرسید که چرا احساس می‌کنید، پیگیری برخی اهداف کاملا بی فایده به نظر می‌رسد؟

این خواب می‌تواند تصویرگر نوعی بدبینی و دلسردی عمیق باشد که صرفا جنبه‌ی هیجانی داشته و هنوز درباره‌ی آن، یه شکل منطقی و جدی فکر نکرده اید. فرصت‌هایی که ممکن است با پی گرفتن شیوه‌های جدید، قابل احیا باشند.

 

 

تعبیر خواب مرگ همسر، پدر یا مادر و نزدیکان

 

جابر مغربی می گوید: اگر خواب دیده اید که بعد از مردن تان ما را می شستند یعنی در دین‌تان ثبات داشته اید و اگر جان کندتان را در یک خواب ِ معتبر دیده اید بمعنی عذابی سخت برای تان خواهد بود. اگر مرگ ناگهانی خود را مشاهده کرید یعنی راحتی مومن و عذاب کافر.

ابراهیم کرمانی نیز بر این عقیده است که اگر مُردید و در تابوت قرار گرفتید و مردم شما را همراهی کردند یعنی بزرگی بدست می آورید.

اگر در خواب ببینید که مُرده ای را بر دوش می برید بدست آوردن مال حرام است. اگر زنده ای مُرد اما دوباره زنده شد نیکی به او می رسد. اگر مُرده ای را در خواب دیده اید که دوباره مرده است یعنی فرزندت می می میرد. اگر زن بارداری خواب ببیند که مُرده است و او را شستشو می دادند یعنی فرزندش پسر است

تعبیر خواب مردن شخص زنده

در کتاب سرزمین رویاها نیز چنین آمده است که اگر خواب مُردن خودت را دیده ای یعنی خوشبخت می شوی. و یا خواب دیده باشید که قرار است بمیرید، یعنی به شما قول های الکی می دهند. اگر نزدیکان شما در خواب بمیرند، پول و ارث خوب است. اگر در خواب بچه ها بمیرند، باز هم پول دریافت می کنید. اگر مُرده را می بوسید دلیل بر طولانی شدن عمرتان است.

 

تعبیر خواب مرده یا میت

تعبیرخواب گریه

تعبیر خواب کفن

تعبیر خواب عزاداری سوگواری و نوحه خوانی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان