ramazan
ramazan

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

مجموعه : زنان و زایمان
خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

ناباروری مشکلی که بسیاری از زوجین با آن دست به گریبان هستند. طی تحقیقاتی که انجام شده نسبت به سالهای گذشته ناباروری در بین زوجین شیوع بیشتری دارد؟ چگونه می توان قبل ازدواج ناباروری را متوجه شد؟

 

 

در این بخش به محتویات زیر می پردازیم:

 

 

1- روش های تشخیص ناباروری قبل ازدواج

2- علل ناباروری در زنان و مردان

3- خوراکی هایی که قبل و بعد ازدواج باعث ناباروری و سقط جنین می شود

4- خوراکی هایی که جنین شما دوست دارد

 

با این بخش مهم و حیاتی با وبسایت نازوب همراه باشید.

 

ناباروری چیست؟ ناتواني يك زوج در باردار شدن پس از يك سال رابطه جنسي بدون جلوگيري از بارداري.را ناباروری می گویند.

 

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

ناباروری در ده تا پانزده درصد از زوج ها ديده مي شود. علل ناباروري مي تواند مربوط به زن يا مرد يا هر دو باشد. حدود 40% از مشكلات ناباروري مربوط به مردان، 40% مربوط به زنان و حدود10% مربوط به هر دو است. در حدود 10% از زوج ها نيز عامل ناباروري مشخص نيست.

به عبارت ديگر در اين زوج ها هر دو نفر با توجه به انجام آزمايش هاي موجود مشكلي ندارند ولي به علل نامشخصي بچه دار نمي شوند.
طي دو دهه اخير گام هاي بلندي در رابطه با تشخيص و درمان ناباروري قبل و بعد از ازدواج برداشته شده است و حدود 65 درصد از زوج هاي نابارور با استفاده از روش هاي موجود صاحب فرزند شده اند.

 

پاسخ به این پرسش آنقدرها هم ساده نیست زیرا بچه‌دار شدن پدیده‌ای چندعلتی است و مثلا نمی‌توان ناتوانی جنسی یک مرد را قبل از ازدواج او سنجید یا متوجه بسته بودن لوله‌های رحم یک خانم قبل از ازدواج شد. می‌پرسید چرا؟

 

چون نمی‌شود از رحم یک دخترخانم عکس گرفت و با سونوگرافی هم باز یا بسته بودن لوله‌ها معلوم نمی‌شود.

باید منتظر بمانیم تا او ازدواج کند و بعد از رحم او عکسبرداری کنیم. اما تا حدودی می‌توان گفت خانم یا آقا قدرت باروری دارد یا نه.

از آنجا که نیمی از مشکلات ناباروری به مردان و نیمی به خانم‌ها مربوط است، یک آقا می‌تواند قبل از ازدواج آزمایش اسپرموگرام بدهد تا معلوم شود در مایع منی او اسپرم (سلول جنسی نر) وجود دارد یا نه و آیا اسپرم‌ها قدرت حرکتی مناسب برای بارور کردن تخمک دارند یا ندارند؟ اما بسیاری از آقایان تمایلی ندارند این بررسی را انجام دهند.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

این آقایان باید بدانند همان اندازه که قدرت باروری خانم مهم است، سلامت سلول‌های جنسی آنها هم اهمیت دارد. معمولا آقایان سلامت عمومی و قدرت مردانه و ظاهری خود را ملاک قرار می‌دهند، به همین دلیل از این نکته غفلت می‌کنند و به انجام بررسی مردانه تن نمی‌دهند.

 

یک خانم هم با سونوگرافی از تخمدان و رحم می‌تواند سلامت قدرت باروری خود را بسنجد و متوجه شود تخمدان‌های او سالم‌اند یا نه. البته قاعدگی مرتب یک خانم هم تا حدی می‌تواند تاییدی بر سلامت دستگاه تناسلی او باشد. البته مبتلایان به تخمدان پلی‌کیستیک هم می‌توانند با دارو تحت کنترل قرار گیرند و بچه‌دار شوند.

 

مهمترین علل ناباروری در زنان و دختران

 

1) اختلال در تخمك گذاري

 

اختلال در تخمك گذاري، علت عمده ناباروري در زنان است. به طوري كه 39% علل ناباروري زنان مربوط به اين مسئله است. بدون عمل تخمك گذاري لقاح انجام نمي شود و بنابراين زن باردار نمي شود.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

 

2) اختلال در لوله هاي رحمي

در بعضي زنان، لوله هاي رحمي به طور كامل و يا ناقص بسته است. در نتيجه اسپرم به تخمك نمي رسد. بسته بودن لوله هاي رحمي مي تواند به دليل عفونت، آندومتريوز و يا چسبندگي هايي پس ازعمل جراحي باشد. همچنين ممكن است اين لوله ها پس از يك حاملگي خارج رحمي بسته شوند.

 

3) آندومتريوز

آندومتريوز، حالتي است كه در آن سنگفرش رحم (آندومتر)‌ رشد می کند و از رحم هم فراتر مي رود و لوله هاي رحمي را نيز مي پوشاند و حتي آنها را مي بندد و در عمل تخمك گذاري اختلال به وجودمي آورد.

 

4)‌اختلال درگردن رحم يا رحم

ناهنجاري هاي گردن رحم مي تواند سبب ناباروري شود كه از آن جمله مي توان به مشكلات مربوط به ساختمان بدن، عفونت هاي گردن و رحم و يا كيفيت نامناسب ترشحات رحم اشاره كرد. از طرفي تومورهاي بدخيم رحم و يا بعضي جاي زخم هاي موجود در ديواره رحم مسبب ناباروري است.

 

5)‌ مشكلات دستگاه ايمني بدن

مشكلات مربوط به دستگاه ايمني بدن و عوامل ايمونولوژيك نقش مهمي در ايجاد ناباروري دارند. تشخيص و درمان اينگونه بيماران مشكل است.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

علل ناباروري در مردان

 

1)اختلالات مربوط به اسپرم

به طور طبيعي، در بيضه مرد اسپرم توليد مي شود و به هنگام انزال از وي خارج مي شود. اگر در موارد زير اختلالي باشد، شانس لقاح كم شده و مرد نابارور محسوب مي شود.

‌تعداد كم اسپرم
عدم بلوغ اسپرم
شكل غيرطبيعي اسپرم
عدم توانايي حركت مناسب اسپرم

 

عواملي كه بر تعداد، شكل،‌ بلوغ و حركت اسپرم تأثير منفي دارند عبارتند از:

 

بيماري هاي عفونی و ‌اختلالات هورموني

اختلالات هورموني سبب حدود 5-2% مشكلات ناباروري در مردان مي شود. توليد نامناسب هورمون هاي FSH و LH بر توليد هورمون مردانگي يا تستوسترون و توليد اسپرم تأثير دارند.

مشكلات مربوط به دستگاه ايمني بدن

در بدن بعضي مردان عليه اسپرم خودشان ماده اي به نام آنتي بادي توليد مي شود كه سبب كاهش حركت اسپرم يا به هم چسبيدن آنها مي شود.

 

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

2)‌ ناهنجاري هاي مربوط به ساختمان بدن

بعضي عوامل نظير بسته بودن لوله هاي خروج اسپرم (دفران، اپيديديم)‌ سبب ناباروری در مردان مي شود . بسته شدن لوله هاي خروج اسپرم مي تواند به علل مادرزادي، نقص ژنتيكي، عفونت ها يا التهاب هاي دستگاه ادراري – تناسلي باشد. البته جاي جراحي هاي قبلي نيز مي تواند اين لوله ها را ببندند.
از جمله عوامل ديگر ناباروري در مردان واريكوسل است. در اين حالت رگهاي درون كيسه بيضه متسع مي شود و كيفيت اسپرم كاهش مي يابد.

3)‌ عوامل ديگر

عوامل ديگري نظير ناتواني جنسي و يا انزال زودرس نيز مي تواند عامل ناباروري در مردان باشد.

 

‌علل ناباروری ژنتیکی

علل ناباروری اعم از مشکلات هورمونی و چاقی تا غیر طبیعی بودن سلول های جنسی (تخمک و اسپرم) همگی می تواند به نوعی تحت تاثیر عوامل ژنتیکی باشد.

 

عوامل ناشناخته

گاه ممكن است پس از يك معاينه دقيق پزشكي، زن و شوهر كاملا‌ سالم تشخيص داده شوند ولي به علل ناشناخته بارور نشوند.

اگرچه معمولا بعد از دو سال تعداد زيادي از اين زوج ها بچه دار مي شوند، اما تعدادي از آنها حتي بعد از گذشت سه سال بدون استفاده از روش هاي پيشگيري بچه دار نمي شوند، در اين صورت بايد تحت درمان قرار بگيرند.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

با توجه به این تغذیه نقش اساسی و حیاتی در سلامت جسم و روح هر فرد دارد مهمترین لیست غذایی که باعث تغییر ph بدن قبل و بعد ازدواج می شود و محیط بدن را برای نازایی و سقط جنین آماده می کند را بدانید پس سعی کنید قبل و بعد از ازدواج تا حدودی از مصرف این خوراکی ها و غذاها پرهیز کنید.

 

بهتر است پس از درمان ناباروری و شروع بارداری غذاها و خوراکی هایی که باعث سقط جنین می شود را بدانید

 

1. سبزیجات نشسته:

این، در واقع اولین مورد از غذاهایی است که موجب سقط جنین میشود قطعا، سبزیجات برای سلامتی انسان مفید هستند، و می توانند به ما برای مقابله با بیماری ها و عفونت های مختلف بدون استفاده از انواع داروها، قرص ها کمک کنند بنابراین، حتی اگر از آن خوشتان نمی آید، باید مصرف کنید البته به صورت شسته شده.

 

2.ماهی دارای جیوه:

ماهی هایی که دارای جیوه بالا هستند نیز ،در میان بدترین غذاها هستند که موجب سقط جنین می شود، که زنان باردار باید از آن اجتناب کنند مصرف جیوه در دوران بارداری، می تواند منجر به آسیب مغزی و تاخیر رشد در جنین شود. نمونه ای از این گونه ماهی ها، عبارتند از:

کوسه، ماهی دزد دریایی، ماهی خال خالی و ماهی تیلفی. کنسرو تن ماهی، جیوه کمتری نسبت به دیگر ماهی ها دارد، اما بهتر است زنان باردار از آن اجتناب کنند شما همچنین، باید از خوردن انواع ماهی ها به شکل سوشی اجتناب کنید، چون محتوای غنی از جیوه دارند.

 

3. نوشیدنی های کافئین دار:

اگر چه بیشتر محققان بر این باور هستند، که مصرف کافئین برای آرامش خوب است، برخی اعتقاد دارند که مصرف کافئین می تواند به افزایش خطر ابتلا به سقط جنین مرتبط باشدبنابراین، زنان باردار در 3 ماه اول حاملگی خود، از این نوشیدنی ها اجتناب کنند ،تا با خطر سقط مواجه نشوند.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

 

4.صدف خام

بیشتر بیماری های ناشی از غذاهای دریایی به دلیل خام بودن آنها است ، پخت و پز می تواند به جلوگیری از برخی از انواع عفونت کمک کند، اما نمی تواند به جلوگیری از بیماری های مرتبط با جلبک قرمز کمک کند.

غذاهای دریایی خام میتوانند اثرات منفی بر همه داشته باشند و مردم باید از خوردن این غذاها در دوران بارداری اجتناب کنند. بنابراین، این نیز یکی از بدترین غذاها است که موجب سقط جنین می شود، که مردم نباید حتی نگاهشان کنند!

 

5. غذاهای دریایی دودی

در اینجا یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث سقط جنین میشود و مردم باید مراقب باشند، زیرا می تواند به نتایج بد منجر شود در طول بارداری، باید از غذاهای دریایی دودی، یخ زده که اغلب برچسب گذاری شده اند، از قبیل کپوره، نوآا یا لکس اجتناب کنید، زیرا ممکن است با لیستریا آلوده شوند فقط زمانی که کاملا پخته شده باشند، قابل مصرف هستند.

 

6. شیر غیر پاستوریزه

شیر غیر پاستوریزه، ممکن است حاوی یک نوع باکتری شناخته شده به عنوان لیستریا باشد ،که یکی از عمده ترین و شایع ترین علل سقط جنین است.

 

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

 

7. گوشت گاو

هنگام خرید گوشت بسیار دقت کنید، خرید محصولات فریز شده و منجمد ممکن است آلوده به لیستریا باشند برای همین گوشت ها را در آب جوش انداخته و بجوشانید تا باکتری های آن کشته شود و موقع پخت حتماً انواع گوشت را تا متوسط و کامل بپزید.

گوشت گاو، به دلیل آلودگی با لیستریا یکی از علل عمده سقط جنین شناخته شده است ، اگر باردار هستید حتما گوشت را کاملا و با دقت بپزید و بعد مصرف کنید .

 

8. آناناس

این نیز یکی از بدترین غذاهاست که منجر به سقط جنین می شود.

آناناس، حاوی برملائین است که موجب نرم شدن انقباضات دهانه رحم میشود، و ماده ای تولید میکند، که موجب سقط جنین میشود بنابراین، در 3 ماهه اول بارداری، زنان باردار نباید آناناس مصرف کنند و یا آب آناناس بنوشند پس از آن دوره، شما می توانید یک مقدار کمی از آناناس بخورید، چون دارای مواد مغذی است!

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

9. پاپایا

پاپایا ،همچنین غذای خطرناک برای زنان باردار،به خصوص پاپایا سبز است، به دلیل کمبود تجربه، بسیاری از زنان باردار از پاپایای سبز به عنوان عنصری برای تهیه وعده غذایی استفاده می کنند.

دلیل آن، این است که پاپایای سبز و پاپایای خام و نارس، حاوی آنزیم هایی هستند که می توانند باعث انقباض رحم و در نتیجه سقط جنین شوند بنابراین، در دوران بارداری، برای اطمینان از ایمنی مطلق، زنان باردار قطعا نباید پاپایا، به ویژه پاپایا سبز را مصرف کنند.

 

10. سیب زمینی جوانه زده

این غذا نه تنها برای زنان باردار بلکه برای تمام افراد خطرناک است، زیرا حاوی سمومی است که برای سلامتی مضر است؛ به خصوص، سولانیون در سیب زمینی جوانه زده، بر رشد جنین تاثیر می گذارد و خطر سقط جنین را افزایش می دهد.

 

11. سیب وحشی، سیب جنگلی

سیب وحشی، تلخ و شیرین است و یک میان وعده عالی محسوب میشود، اما این میوه واقعا برای زنان باردار مناسب نیست با توجه به بسیاری از اسناد ثبت شده، سیب وحشی می تواند موجب تحریک رحم و تسریع انقباض رحم شود، در نتیجه باعث سقط جنین و زایمان زودرس میشود بنابراین، این نیز یکی از مواد غذایی است که موجب سقط جنین زنان باردار میشود و باید اجتناب کنند.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

 

12. هلو

هلو شیرین و “گرم” است به طوری که اگر زنان باردار بیش از حد از آن مصرف کنند، به خونریزی می افتند، پرز پوسته هلو همچنین می تواند باعث خارش و سوزش گلو شود بنابراین، این نیز یکی از بدترین غذاها است، که موجب سقط جنین می شود که مردم باید از خوردن آن در دوران بارداری اجتناب کنند.

 

13.ماهی کنسرو شده

ماهی، یک منبع غنی از پروتئین و ویتامین ها است، برای اطمینان از ایمنی و جلوگیری از سقط جنین، زنان باردار باید به طور کامل از خوردن ماهی ها اجتناب کنند.

به خصوص، ماهی های کنسروی را مصرف نکنید ،زیرا حاوی مواد نگهدارنده، نمک و برخی مواد شیمیایی است، که ممکن است باعث فشار خون بالا در مادران آینده شود.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

 

14. مرغ خام و تخم مرغ باعث سقط میشود

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، زنان باردار باید از خوردن هر نوع ماده ی خام پرهیز کنند. مرغ و تخم مرغ نیز شامل این موضوع میشوند، شما باید غذا را طبخ کنید، تا باکتری ها (سالمونلا) را از بین ببرید در حقیقت، این نیز یکی از مواد غذایی است که موجب سقط جنین زنان باردار می شود و باید از آن دوری کنند.

 

15. پنیر نرم

پنیر، برای زنان باردار ایمن نیست، انواع پنیری که زنان باردار باید از آنها اجتناب کنند،عبارتند از:

پنیر کامبو، پنیر روکوفو، پنیر فتا، پنیر گرگنزولا و انواع پنیر مکزیکی. به دلیل آن که پنیر در درجه اول از شیر غیر پاستوریزه ساخته می شود و برای زنان باردار و جنین مضر است.

 

16. آب میوه کنسرو شده

زنان باردار باید برچسب تولید آب میوه را بررسی کنند، تا مطمئن شوند که آیا آنها پاستوریزه شده اند یا نه. E. coli در آب میوه های کنسرو یافت می شود، بنابراین زنان باردار باید از این مواد غذایی برای جلوگیری از سقط جنین اجتناب کنند در حین بارداری ،بهتر است از آبمیوه های خانگی استفاده کنید این ایمنی شما را تضمین خواهد کرد.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

17. گیاه سنتلا

سنتلا ،تاثیرات زیادی بر کاهش فشارخون و افزایش طول عمر جوانان دارد ، همچنین، دارای اثر تبخیری، اثر دیورتیک و مفید برای دفع سموم بدن. ا

ز این گیاه ،در نوشیدنی و وعده های غذایی استفاده میشود به خصوص در تابستان که دمای بدن را کاهش میدهد. زنان باردار و شیرده ،باید از مصرف سنتلا جلوگیری کنند.

زیرا ممکن است منجر به سقط جنین شود، باعث التهاب و سردی معده میشود و اثربخشی داروهای انسولین، دیابت و داروهای کاهش کلسترول را کاهش یابد.

 

18. مصرف بیش از حد ویتامین C

 

مصرف غذاهای غنی از ویتامین C بر تخمک گذاری و چرخه قاعدگی تاثیر میگذارد علاوه بر این، افراد همچنین معتقدند که دوزهای زیاد ویتامین C ، می تواند منجر به سقط جنین در اولین ماههای بارداری شود بنابراین، این نیز یکی از بدترین غذاها است ،که موجب سقط جنین می شود که زنان باردار باید مراقب باشند!

 

19. ترکیب دانه کنجد و عسل یا همان کنجد عسلی

خوردن بیش از حد دانه های کنجد، بخصوص دانه های کنجد مخلوط با عسل، یک عامل خطرناک است که موجب سقط جنین میشود بنابراین، اگر باردار هستید، باید در هفته های آخر بارداری برای زایمان ساده تر، لوبیا سیاه بخورید.

 

20. نوشیدن بیش از حد چای سبز

این نیز یکی از بدترین غذاها است که موجب سقط جنین می شود.

یک فنجان چای سبز،حاوی 200 میلی گرم کافئین است اگر بیش از این مقدار مصرف کنید، ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهید.

کافئین ،همچنین از طریق شیر مادر تغذیه می شود و همچنین می تواند نوزاد را در طول دوره شیردهی، تحت تاثیر قرار دهد.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

21. مصرف زعفران به ویژه در 3 ماهه اول بارداری می تواند باعث سقط جنین شود.

 

22. آلوئه ورا:

آلوئه ورا به عنوان “پاناساکت” برای زیبایی زنان در نظر گرفته می شود، زیرا این مواد طبیعی می تواند به مراقبت و تقویت انواع پوست کمک کند همچنین، اثر شگفت انگیز بر کاهش و پیشگیری از چین و چروک و کاهش وزن دارد.

با این حال، زنان باردار نباید غذاهای فرآوری شده ،با آلوئه ورا مصرف کنند و یا آب آلوئه ورا را بنوشند ،زیرا ممکن است خونریزی لگن را ایجاد کند و حتی باعث سقط جنین شوند.

 

23. جو

جو، یکی از غلات است که اغلب به انواع غذاهای مغذی تبدیل می شود ، با این حال، جو می تواند عضلات رحم را تحریک کند و خطرناک است به همین دلیل، باید در لیست مواد غذایی ممنوعه قرار گیرد.

 

24. جگر حیوانات

جگر حیوانی، منبع انواع سموم است علاوه بر این، جگر همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین A و کلسترول است همچنین جگر حیوانات حاوی بسیاری از سموم است، به طوری که حتی مردم عادی هم نباید آن را مصرف کنند!

 

25. مصرف بیش از حد ویتامین A

در طول بارداری از مصرف بیش از حد ویتامین A جلوگیری کنید.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

26. گوشت فرآوری شده

گوشت فرآوری شده ،شامل سوسیس، کالباس و غیره … مواد غذایی هستند که زنان باردار واقعا نباید در دوران بارداری بخورند موجب آسیب به جنین میشود.

 

27. خربزه تلخ

دومین لیست از غذاهایی که موجب سقط جنین در اوایل بارداری می شوند،خربزه تلخ است؛ خربزه تلخ غنی از ویتامین B، آهن، روی، پتاسیم، منگنز، منیزیم است،

بنابراین این میوه نقش مهمی در فراهم آوردن مواد مغذی به بدن و افزایش سیستم ایمنی بدن میشود با این حال، زنان باردار، نباید خربزه تلخ مصرف کنند، چون ممکن است باعث انقباض رحم، خونریزی جنین و آسیب شود علاوه بر این، خربزه تلخ می تواند رحم را تحریک کند و می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

 

28.غذاهای خام:

اجتناب از مصرف مواد غذایی خام در دوران بارداری، برای زنان باردار بسیار مهم است ؛ این غذاها، حاوی باکتری ها و ویروس هایی هستند که می توانند ایمنی جنین و حتی مادر را تهدید کنند.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

29. قهوه، چای

اجتناب از مصرف قهوه، چای و الکل در دوران بارداری امری مهم است علاوه بر این، زنان باردار که بیش از حد این 3 محرک را مصرف می کنند، احتمال بروز سقط جنین را افزایش می دهند. به خصوص، چای که دارای محتوای بالایی از فلوراید است، و از جذب آهن جلوگیری میکند، منجر به کم خونی می شود و سقط جنین.

 

30 .دانه اشک آبی

دانه اشک آبی، حاوی مقدار زیادی اسید آمینه است که برای سیستم بدن ضروری است. خوردن بسیاری از این دانه می تواند انرژی فیزیکی بدن را تامین کند و سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد.

استفاده مقدار کمی از آن ،موجب صافی پوست، کاهش چین و چروک پوست و از بین بردن لکه های قهوه ای میشود با این حال، برای زنان باردار، خوردن این دانه کاملا خوب نیست این دانه ،می تواند به آرامی عضلات رحم را تحریک کند و باعث انقباض رحم شود.

 

31 . آویشن

این گیاه پرخاصیت که اغلب به عنوان چاشنی و دمنوش مصرف می شود سقط کننده جنین در مادران باردار محسوب می شود پس بهتر است زنان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

32. دارچین

طبق گفته ی متخصصان زنان باردار از مصرف دارچین و فراورده های آن در طول دوران بارداری، حتی به مقدار خیلی کم خودداری نمایند زیرا این ادویه پرطرفدار می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

 

33. گلپر

مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول جایز نیست به این دلیل که موجب سقط جنین می شود.

 

34 . پونه و بابونه

مصرف پونه و بابونه برای زنان باردار ممنوع است چراکه باعث سقط جنین می ‎شود.

 

35. زرشک و غوره

غوره و زرشک که به دلیل ترش مزه بودن توسط خانم های باردار گاها مصرف می شوند برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان را به دنبال دارد.

 

 

بد نیست پس از درمان ناباروری بهترین غذاهایی که جنین در دوران بارداری دوست دارد را بدانید

 

براي مغز كودك

ماهی سالمون یا قزل‌آلا

 

براي آنكه بچه لب شكري نشود

مارچوبه: اين گياه سرشار از آهن است؛ آهن تنها در جگر گاو، غلات غنی شده به مقدار فراوانی موجود است. این گیاه نیزه‌ای از نقص‌های مادرزادی مثل شکاف در ستون فقرات جلوگیری می‌کند. در ضمن، این گیاه سبزرنگ یکی از خوشمزه‌ترین گیاهان فصل بهار است.

 

نيمرو به خاطر فرزندتان

تخم‌مرغ: مقدار ذخیره کولین، نوعی از ویتامین B که رشد مغزی و ذهنی جنین را افزایش می‌دهد.

تخم‌مرغ را کامل استفاده کنید نه اینکه فقط سفیده آن را بپزید که تنها 4 گرم پروتئین دارد زیرا کولین در زرده تخم‌مرغ قرار دارد. همچنین آن را به صورت متعادل مصرف کنید. برای نمونه، روزی یک عدد تخم‌مرغ آبپز یا املتی که با 3عدد سفیده و یک عدد زرده درست شده بخورید.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

براي هيكلي شدن فرزندتان

ماست: این محصول لبنی خامه‌ای، منبعی عالی از زینک، ماده معدنی مفید برای رشد و ترمیم بافت‌هاست. زینک به ساخت بلوک‌های دیاگرام ژنتیکی که DNA نام دارد، کمک می‌کند.

ماست غنی از کلسیم است که به رشد استخوان‌های جنین و استحکام او کمک ‌مي‌كند. همچنین حاوی باکتری‌های پروبیوتیک خوب برای تسریع عمل هضم و افزایش ایمنی است. حتما به موارد ذکر شده روی برچسب آن که بیانگر «کشت زنده میکروب فعال» برای فواید بیشتر است، توجه کنید.

 

براي آنكه عفونت بدن‌تان را نگيرد

مرکبات: اگر در زمان بارداری سرما خوردید یا دچار آنفلوآنزا شدید، پنج‌برابر بیشتر در معرض عوارض جدی‌ای چون سينه پهلو و ذات‌الریه یا برونشیت قرار می‌گیرید. مرکبات منبعی ایده‌آل از ویتامین C هستند که ایمنی بدن را افزایش می‌دهند و مانع از گسترش بیماری مي​شوند.

 

پايه اوليه رشد کودک شما

پنير: پروتئین پایه‌گذار رشد نوزاد است و سلول‌های شما را همینطور که بدنتان درحال تغییر است، بازسازی مي‌كند. در طول دوران بارداري، پروتئین مصرفی روزانه شما باید از 46 گرم به 71 گرم برسد. پنیر سفید منبع عالی و سریع این ماده غذایی است و مقداری کلسیم اضافی نیز دارد.

 

براي فشارخون‌تان

سیر: با اینکه این ماده غذایی دهان را بدبو می‌کند اما ارزش غذایی بالا و فواید بسیاری دارد. سیر خطر ابتلا به بيماري پره اکلامپسیا (بیماری جدی که با فشارخون بالا در دوران بارداری شناخته می‌شود) را از بین می‌برد.

 

براي اينكه آلرژي نگيرد

بادام: این ماده غذایی گرانبها پر از منیزیم، دارای ویتامین E و همچنین حاوی میزان مناسبی از پروتئین است.

 

خوراکی هایی که قبل ازدواج باعث ناباروری می شود

 

 

براي پوست کودک​تان در هنگام بارداری و بعد از بدنیا آمدن

 آب یکی از حیاتی ترین مایعاتی است که برای مادر و جنین؛ سلامت پوست را بدون شک به ارمغان می آورد معجزه نوشیدن آب در طول بارداری با 8 الی 10 لیوان می تواند زیبا و شاداب ترین پوست را به شما و حتی جنینتان هدیه دهد.

اگر تمایل زیاد به مصرف آب ندارید یک پارچ با کمی تخم شربتی آماده کنید با چند قطره گلاب و هریک یا دو ساعت یک نصف لیوان آب بخورید با این روش علاوه بر خوش طعم و گوارا بودن آب عادت زیبایی پیدا می کنید به آب خوردن.

پس از به دنیا آمدن جنین یکی از بهترین روش های محافظت پوست انتخاب یک شامپوی بدن برای جنین است با کمی تحقیق بهترین شوینده را برای پوست فرزند دلبندتان تهیه کنید.

پس در کنار تمام روشهای تغذیه ای اولویت اول و آخر را آب قرار دهید.همواره در کنار همسر و فرزندتان شاداب و سلامت باشید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان