آزار طلبی جنسی یا سادومازوخیسم چیست؟+ علت و علائم آن

آزار طلبی جنسی یا سادومازوخیسم چیست؟+ علت و علائم آن

آزارگری-آزارخواهی (sadomasochism) یا سادومازوخیسم عبارت است از آزار دادن، تحقیر دیگران و بی احترامی به آنها یا آزار دیدن و یا مورد بی احترامی و تحقیر دیگران قرار گرفتن که سبب ارضای روحی می شود. که متاسفانه این بیماری در بین زوجین بیشتر قابل مشاهده است!! زوجینی که برای ارضای روح خود مازوخیسمی می شوند!😐😐

سادومازوخیسم چیست؟

آزارگری-آزارخواهی (sadomasochism) یا سادومازوخیسم عبارت است از آزار دادن ، تحقیر دیگران و بی احترامی به آنها یا آزار دیدن و یا مورد بی احترامی و تحقیر دیگران قرار گرفتن که سبب ارضای روحی می شود. این ناهنجاری به تعاملاتی گفته می شود که در آن یک شخص با آزار دادن فرد دیگری که از درد کشیدن لذت می برد ارضا می شود.

حالات مختلف سادومازوخیسم

بسیاری از موارد دگرآزاری و آزارطلبی چهار ویژگی عمده دارند:
• منش بیش از حد مردانه و قلدری کردن.
• آزار دادن یا آزار دیدن.
• محدودسازی فیزیکی یک نفر توسط دیگری.
• تحقیر شدن یا تحقیر کردن.

ریشه یابی سادومازوخیسم

آزارگری و آزارطلبی جنسی هر دو ماهیتی مزمن دارند. درحالت شدید این فعالیت، قربانی ممکن است متحمل جراحات جدی شده یا جان خود را از دست بدهد. برخی متخصصان روانشناسی و روانپزشکی بر این باورند که ریشه های آزارگری و آزارطلبی را باید در دوران کودکی جستجو کرد و برخی دیگر به نقش احتمالی عوامل زیستی اشاره کرده اند. فرد آزارطلب از طریق آزار دیدن، ترجیحاً تحقیر شدن و کتک خوردن به ارضای روحی می رسد.

افراد آزارطلب خیالپردازی هایی دارند که اغلب در دوران کودکی آغاز می شوند. در این خیال پردازی ها آنها به بند کشیده می شوند، شکنجه می شوند، مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند، یا به طریق دیگری با آنها بدرفتاری می شود. فراوانی این خیالپردازی ها و اعمال در زنان خیلی بیشتر از مردان است.

آزارگری – آزارطلبی جنسی

بسیاری از افراد در آمیزش جنسی خود به اعمال دردناک خفیفی مثل گاز گرفتن، نیشگون گرفتن و سیلی زدن مبادرت می ورزند. وقتی هر دو شریک جنسی از این اعمال لذت می برند، این رفتارها لذت جنسی را افزایش می دهند. اما افراد آزارگر و آزارطلب غالباً نه تنها از اعمال دردآور خفیف پا را فراتر می گذارند بلکه تنها با توسل به این رفتارها می توانند به لذت جنسی برسند. فرد آزارگر زمانی به اوج لذت جنسی می رسد که دیگران را تحقیر کند یا آنها را آزار دهد. غالباً به این کار «تأدیب» می گویند. ارضای جنسی فرد آزارطلب به دربند بودن یعنی آزار دیدن، تحقیر شدن، درد کشیدن و برخورد بد از سوی دیگران بستگی دارد.
آزارگری و آزارطلبی هم در روابط دگر جنس گرایانه و هم در روابط همجنس گرایانه روی می دهند، ازارگری و آزار طلبی جنسی به طور کلی چندان شناخته شده نیست و هنوز تحقیقات بر روی ان ادامه دارد.

انحراف مازوخیسم را از نظر شدت و ضعف به سه دسته تقسیم کرده اند:

مازوخیسم روانی، مازوخیسم احساساتی و مازوخیسم جسمی یا فیزیولوژیکی.
توجه به این نکته ضروری است که به طور معمول، حالات مذکور تا حدودی در زندگی جنسی افراد بشر وجود دارند و تا هنگامی که جنبه ی عادی داشته، ازحد و مرز معمولی تجاوز نکنند، امری کاملاً طبیعی به شمار می روند اما اگر به صورت های شدید و خاص یا به عبارت دیگر انحرافی جلوه کنند و یا بتدریج به صورت عادت در آیند، وجود انحراف را محقق می سازند.

مازوخیسم روانی
مازوخیسم روانی حالتی است که در زندگی جنسی عادی مردم دیده می شود. بعضی افراد در زندگی جنسی، خود را ازهر لحاظ در اختیار فرد محبوب خویش قرار می دهند و هر نوع خفتی را که از طرف وی به آنها تحمیل شود، می پذیرند. چنین رابطه ی جنسی ای بین زن و مرد را می توان طبیعی و عادی دانست، اما اگر روابط از این مرز تجاوز کند و جنبه ی ارباب وغلامی پیدا کند و یکی از طرفین تا حدی که برده ای از اربابش اطاعت و فرمان برداری می کند، بنده وار خواست های طرف مقابلش را اجابت کند، می توان گفت که به انحراف مازوخیسم روانی دچار شده است.
مبتلایان به این نوع مازوخیسم، جز دشنام و خفت و خواری چیزی نمی طلبند و زخم زبان(Tongue sores)، اهانت(Insult) و ناسزا آنها را به اوج لذت جنسی می رساند.

مازوخیست های روانی، تا زمانی که از کسی دشنام نشنیده اند یا شخصی آنها را تحقیر نکرده است، ناراحت و ناآرامند. البته باید توجه داشت که این نوع مبتلایان هنگام آمیزش جنسی، میلی به تحمل آزار ندارند بلکه از شنیدن کلمات رکیک و اهــانت آور، لذت می برند. بسیاری از زنان جوان و تحصیل کرده و برومندی که با مردانی به مراتب پست تر از خود ازدواج می کنند و یا به مردان درشت و قوی هیکل گرایش دارند، مبتلا به مازوخیسم روانی هستند.

این زنان در برابر قوی هیکل بودن مرد که صفتی به اصطلاح بارز به شمار می رود، کلیه ی معایب و نقایص اخلاقی و ذاتی او را بسادگی نادیده می گیرند.
به طورکلی می توان گفت که منحرف مازوخیست، یک انسان خفت طلب واهانت جو است و به هر ترتیبی که بتواند خود را به دیگری تسلیم می کند و بدون قید و شرط در اختیار او قرار می گیرد تا تمایلات روانی و انحرافی خود را اقناع کند.

مازوخیسم احساساتی
بعضی از افراد مبتلا به مازوخیسم که معمولأ کمرو، جاهل و بی سواد هم هستند، از آشکار شدن انحراف خویش خودداری می کنند و به درون خود پناه می برند. این افراد می کوشند با تجسم صحنه های مختلف مازوخیسم از راه فکر و خیال، تمایلات غیر عادی خود را ارضا کنند. این دسته از منحرفان مازوخیسم را مازوخیسم های احساساتی و انحراف آنها را مازوخیسم احساساتی گویند.

مازوخیسم فیزیولوژیکی
مازوخیسم فیزیولوژیکی که حادترین و واقعی ترین وجه مازوخیسم است حالتی است که انسان را وا می دارد تا از احساس درد و رنج، لذت ببرد و بدن خود را با اشتیاق درمعرض زجر و درد و عذاب قرار دهد. برای شخصی که به انحراف مازوخیسم فیزیولوژیکی مبتلاست، درد مفهوم خود را از دست داده و حتی لذت و شعف می شود. مبتلایان به این نوع مازوخیسم که تعدادشان از مبتلایان به دو نوع دیگر بیشتر است، از آزار های بدنی مانند شکنجه(Torture)، پاره شدن پوست و گوشت و یا سوختن بدن شان لذت می برند و چنانچه اقدامی برای درمان آنها صورت نگیرد، سرانجام خود را هلاک خواهند ساخت.

دلایل سادومازوخیسم

• اضطراب مدرسه
• مشکلات شکل و فرم بدن
• فشار شبکه های اجتماعی
• تجربه های دشوار کودکی

علائم دیداری
دیدن نشانه های جسمی مانند هرگونه زخم، کبودی، جای سوختگی و کنده شدن قسمتی از موهای سر. این زخم ها بیشتر در قسمت سر، مچ دست ها، بازوها، ران و سینه(Thighs and chest) دیده می شوند.

علائم رفتاری شخص مازوخیسم
ابن علائم معمولا سخت تر کشف می شود :
• افسردگی
• گریه زیاد و زودرنجی
• میل به تنهایی
• اضافه وزن یا کاهش وزن ناگهانی
• سرزنش خود و ضعف اعتماد به نفس
• مصرف مواد مخدر

چگونه با یک شخص مازوخیست رفتار کنیم؟

• نشان دهید که آنها را درک می کنید
• با آنها حرف بزنید
• عوامل خودآزاری را کشف کنید
• به آنها اعتماد به نفس بدهید
• نشان دهید که به آنها اعتماد دارید
• مساله را با احتیاط به دیگران بگویید
• به آنها کمک کنید که راه دیگری برای کنار آمدن با مشکلاتشان پیدا کنند
 
ویژگی ها

برای آزارگری و آزارطلبی پنج ویژگی را می توان شاهد بود:
• توافق در مورد اینکه کدام یک مسلط و کدام یک مطیع باشند.
• آگاهی هر دو شریک جنسی از نقشی که بر عهده دارند.
• رضایت هر دو طرف.
• حال و هوای جنسی.
• آگاهی هر دو طرف از اینکه رفتارشان ماهیتی آزارگرانه-آزار طلبانه دارد .

ریشه بیماری مازوخیسم

افراد دچار آزارخواهی جنسی، ممکن است در دوران کودکی تجاربی داشته اند که آنها را متقاعد کرده که درد کشیدن، پیش شرط لذت جنسی است. حدود 30% مبتلایان به آزارخواهی جنسی، تخیلات آزار گرایانه نیز دارند. آزارخواهی اخلاقی عبارتست از احساس نیاز به رنج کشیدن که همراه تخیلات جنسی(Sexual fantasies) نیست.

 

مازوخیسم و عاشقانه های لاکچری این بازیگران معروف کشور!

 

What is sexual harassment or sadomasochism? + Its cause and symptoms

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان