تاریخچه جزیره قشم

تاریخچه جزیره قشم

تاریخچه جزیره قشم

جزیره قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایران به‌حساب می‌آید که به‌خاطر طویل‌بودن میان مردم به «جزیره دراز» هم مشهور است. آغاز سکونت در این جزیره زیبا به 400 هزار سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. خوشبختانه امروزه این جزیره علاوه‌بر مقاصد تجاری و ماهیگیری، به‌عنوان یکی از جایگاه‌های توریستی برتر کشور در سال‌های اخیر معرفی شده است. برای تجربه اولین سفر به جزیره، انواع تور قشم دردسترس هم‌وطنان قرار دارند. تور قشم علی بابا از تهران نسبت به تور سایر شهرها طرفداران بیشتری دارد؛ چراکه بسیاری از مسافران این جزیره ابتدا به تهران می‌آیند و سپس از آن‌جا به‌وسیله تورهای هوایی به قشم می‌روند. در این مطلب قصد داریم ضمن پرداختن به تاریخچه این جزیره، درمورد قیمت تور قشم و چگونگی رزرو تور لحظه آخری قشم نیز اطلاعاتی را دراختیار شما قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

 

تاریخچه جزیره قشم

 

تاریخچه بزرگ‌ترین جزیره ایران
جزیره بزرگ و زیبای قشم به‌عنوان طویل‌ترین جزیره خلیج‌فارس، پس از کشف بزرگ‌ترین غار نمکی جهان در آن، موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت. اگرچه قشم از دیرباز موردتوجه حکومت‌ها بوده، اما در دهه‌های اخیر توانسته است به‌اندازه همه ادوار تاریخی گذشته از نظر گردشگری پیشرفت کند. تاریخچه سکونت در این جزیره به دوران اولین حکومت‌های آریایی در خطه جزایر خلیج‌فارس برمی‌گردد. حکومت‌های مادها، هخامنشیان، ساسانیان، صفویان، قاجاریه، پهلوی و انقلاب اسلامی همگی روی جزایر خلیج‌فارس به‌خصوص جزیره قشم از نظر استراتژیک و بازرگانی تاکید زیادی داشته‌اند. جاذبه‌های طبیعی این جزیره به اولین دوران زمین‌شناسی برمی‌گردد. دره ستارگان، غار نمکدان، غار خربس و تنگه چاهکوه ازجمله جاذبه‌های طبیعی و مشهور این جزیره به‌شمار می‌روند که از زیبایی‌های طبیعی و منحصربه‌فردی برخوردار هستند. بازارها و مجتمع‌های تجاری متعدد کنار مکان‌های تاریخی و طبیعی این جزیره همیشه سفرهای خاطره‌انگیزی را برای گردشگران این ناحیه رقم می‌زنند.

جنگل‌های حرا، جزایر ناز و سیمین همراه دلفین‌های آبی خلیج‌فارس نیز از دیگر دلایل گردشگران برای سفر به قشم هستند. سفر به این جزیره در ایام تعطیلات رسمی سال هم به‌صورت شخصی و هم با انواع تور قشم به حداکثر می‌رسد. به‌همین خاطر اگر می‌خواهید از همه جاذبه‌های قشم دیدن کرده و سفر آرامی را تجربه کنید، ایام خلوت‌تر سال را برای این سفر درنظر بگیرید. به‌دلیل دمای بالای جزیره در فصول گرم سال تعداد سفرهای آن کاهش پیدا می‌کند؛ اگر موضوع گرما برای شما اهمیت نداشته باشد، در این ایام انواع تور لحظه آخری قشم را می‌توانید رزرو کنید. البته در این ایام قیمت تور قشم هم در همه سایت‌ها و آژانس‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. شما می‌توانید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید و سفر زیبا، به‌صرفه و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

 

تاریخچه جزیره قشم

 

بهترین زمان سفر به جزیره قشم
بهترین زمان سفر، بسته به شرایط و سبک سفرکردن هرکس متفاوت است. بنابراین بهتر است از زمان‌های مختلف سفر به جنوب کشور آگاهی داشته باشید تا درنهایت بسته به سلیقه و شرایط خود بتوانید بهترین زمان سفر خود به جزیره قشم را برنامه‌ریزی کنید. از اوایل آبان تا اواخر فروردین، جزیره قشم از نظر آب‌وهوایی از شرایط متعادل و مناسبی برای سفر برخوردار است؛ به‌همین خاطر در این ایام تعداد سفرهای جزیره بسیار افزایش پیدا می‌کند. همه انواع تور قشم از تهران و سایر شهرهای دیگر کشور هر روزه توسط افراد زیادی رزرو می‌شوند. این درحالی است که در فصل‌های گرم سال، آژانس‌ها به‌سختی می‌توانند ظرفیت انواع تور قشم خود را تکمیل کنند. بنابراین اگر شما سفرهای شلوغ با آب‌وهوای متعادل را برای سفر ترجیح می‌دهید، بهتر است در فصول سرد سال به قشم بروید. اما اگر می‌خواهید سفر خلوت و آرامی را تجربه کنید، فصول گرم سال بهترین گزینه برای شما هستند. شاید تصور کنید در گرمای تابستان ممکن است در این سفر اصلا به شما خوش نگذرد، اما شما می‌توانید در این ایام روی تفریحات آبی جزیره حساب کنید و حسابی لذت ببرید.

رزرو انواع تور قشم چگونه انجام می‌شود؟
خوشبختانه امکان رزرو بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به‌صورت آنلاین برای مردم ایران فراهم شده است. هرکس که قصد سفر داخلی یا خارجی داشته باشد، با خیال راحت می‌تواند حتی قبل از آغاز سفر کنار رزرو بلیط، هتل شهر مقصد و تورهای مسافرتی مختلف را نیز رزرو کند. بنابراین شما هرگاه بخواهید به جزیره قشم سفر داشته باشید، می‌توانید در اسرع وقت به سایت علی‌بابا رجوع کرده و با رزرو انواع تور قشم از تهران سفر خود را استارت بزنید.
همچنین انواع تور لحظه آخری قشم در سایت علی‌بابا ارائه می‌شوند که می‌توانند سفر ارزان‌تری را برای شما رقم بزنند. این سایت به‌عنوان بهترین سایت رزرواسیون بلیط، هتل و تورهای مسافرتی کشور شناخته شده است. شما می‌توانید با اطمینان وارد آن شده و با واردکردن شهرهای مبدأ و مقصد خود، لیست همه تورهای قشم دردسترس را مشاهده کنید. همین‌طور قیمت تور قشم در سایت علی‌بابا مناسب‌تر از دیگر گزینه‌های مشابه است. توصیه ما این است که اگر قصد سفر در ایام شلوغ سال به جزیره را دارید، حتما بلیط، هتل یا تور خود را از قبل به‌صورت اینترنتی رزرو کنید. اما اگر در ایام خلوت سفر می‌کنید، عجله نکرده و با آرامش در پی رزرو تورهای ارزان و لحظه آخری قشم باشید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان