خواندن این رمان های جذاب عاشقانه همانند راه رفتن در دل قصه هاست

خواندن این رمان های جذاب عاشقانه همانند راه رفتن در دل قصه هاست

بعضی رمان‌های عاشقانه به قدری زیبا و گیرا توصیف شده‌اند که ناگهان به خودتان می‌آیید و متوجه می‌شوید شما هم در دل داستان قرار دارید و در کنار شخصیت‌ها تک تک اتفاق‌ها را تجربه می‌کنید. اگر دوست دارید به خودتان خواندن چنین رمان‌هایی را هدیه دهید، با پنج رمان پیشنهاد این مقاله شروع کنید که هر یک جزو شاهکارهای ادبیات کلاسیک جهان به شمار می‌روند.

 

خواندن این رمان های جذاب عاشقانه همانند راه رفتن در دل قصه هاست

 

 

⦁ بلندی‌های بادگیر
اگر به دنبال یک عاشقانه کلاسیک با داستانی متفاوت می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم رمان عاشقانه «بلندی‌های بادگیر» را که به نام «عشق هرگز نمی‌میرد» هم در ایران ترجمه شده است، از دست ندهید. این رمان نوشته امیلی برونته، یکی از خواهران معروف برونته است که نه تنها در زمان خودش سر و صدای زیادی به پا کرد؛ که هم اکنون هم در فهرست یکی از برترین شاهکارهای ادبی جهان قرار دارد.
داستان بلندی‌های بادگیر روایت خانواده ارنشاو است که زندگی آرامی دارند تا اینکه پدر این خانواده یعنی آقای ارنشاو پسر بچه‌ای بی سرپرست را با خودش به خانه می‌آورد تا به او پناه دهد. این پسر که هیث کلیف نام دارد در عمارت ارنشاو بزرگ می‌شود و به عنوان یکی از خدمه مشغول به کار است. طی سال‌هایی که هیث کلیف بزرگ می‌شود، دو واکنش کاملا متفاوت را از دو فرزند خانواده ارنشاو یعنی کاترین و هیندلی می‌بیند. کاترین دختر خانواده بسیار مهربان است و از کودکی به هیث کلیف دل می‌بندد، هیث کلیف هم عاشق کاترین است. اما هیندلی، پسر خانواده از هیث متنفر است و هر کاری می‌کند تا او را تحقیر کند و آزار دهد. این خصوصیت تا بزرگسالی هم در وجود او ادامه پیدا می‌کند تا سرانجام مانع عشق هیث کلیف و کاترین می‌شود و کاترین را به عقد مرد دیگری درمی‌آورد و از اینجا ماجرای انتقام هیث کلیف شروع می‌شود.

⦁ دزیره

 

خواندن این رمان های جذاب عاشقانه همانند راه رفتن در دل قصه هاست

 

آن ماری سلینکو، نویسنده کتاب رمان عاشقانه و پرطرفدار دزیره علاوه بر نویسندگی، روزنامه نگاری هم می‌کرد و روزگار می‌گذراند تا اینکه روزی در سوئد با نوادگان دزیره رو به رو شد. نوادگان اوژنی دزیره شروع به تعریف داستان عاشقانه جدشان با ناپلئون بناپارت کردند و همین مسئله سوژه جدید کتاب آن ماری سلینکو را تعیین کرد؛ یک رمان عاشقانه تاریخی که خیلی زود در سبد خرید فرهنگی خانواده‌ها قرار گرفت، به زبان‌های مختلف ترجمه شد و هنوز هم تجدید چاپ آن ادامه دارد.
دزیره، داستان دختری است به همین نام با وضعیت مالی و خانوادگی بسیار متوسط که عاشق برادر شوهر خواهرش می‌شود. این برادر جوان که آن موقع یک سرباز ساده بود، ناپلئون داشت و اتفاقا او هم به دزیره علاقمند شده بود. نتیجه این علاقه ابراز عشق و در نهایت نامزدی ناپلئون و دزیره می‌شود؛ نامزدی‌ای که امیدهای بسیاری را در دل دزیره به وجود می‌آورد؛ اما بعد از مدتی ناپلئون نامزدی را به هم می‌زند، دزیره را در قعر ناامیدی رها می‌کند و برای ازدواج با زنی دیگر اقدام می‌کند. ممکن است فکر کنید با این حساب این داستان عاشقانه خیلی زود تمام شده؛ اما تقدیر خواب دیگری برای این دو دیده بود که در طول خواندن رمان از آن باخبر خواهید شد.

 

⦁ ربکا

اگر دوست دارید در حین خواندن یک رمان عاشقانه کمی هم حس ماجراجویی و حتی گاهی ترس را تجربه کنید و با موضوعی جذاب دست و پنجه نرم کنید، این کار را با یکی از بهترین شاهکارهای ادبیات جهان، رمان ربکا نوشته معروف دافنه دوموریه انجام دهید. این رمان ترکیبی است از عشق و معما که با تعلیق‌های بی‌نظیری همراه شده و گاهی می‌تواند نفس‌تان را در سینه حبس کند.
رمان ربکا داستان دختر جوانی است که ندیمه زنی متمول است و برای سفری همراه او می‌رود. در طول این سفر با مردی جوان و ثروتمند به نام آقای دوینتر آشنا می‌شود که همسرش ربکا را به تازگی از دست داده است. این دو به یکدیگر علاقه پیدا می‌کنند و تصمیم می‌گیرند برای پیدا کردن خوشبختی با هم ازدواج کنند و به عمارت آقای دوینتر نقل مکان کنند. همه چیز خیلی خوب و رویایی پیش می‌رود تا اینکه بعد مدتی از حضور در عمارت به نظر می‌رسد ربکا، همسر از دست رفته دوینتر، همه جا حضور دارد. در عین حال همسر جدید که نسبت به شخصیت ربکا کنجکاو شده است، شروع به پرس و جو درباره او می‌کند و داستان دچار چالش‌هایی می‌شود که این اثر را به یک اثر کم‌نظیر بدل می‌کنند. آلفرد هیچکاک که استاد تعلیق و ژانر وحشت است حدود حدو هشتاد سال پیش یک فیلم سینمایی بر اساس این کتاب ساخت که هنوز هم یکی از بهترین فیلم‌های او به شمار می‌آید.

 

خواندن این رمان های جذاب عاشقانه همانند راه رفتن در دل قصه هاست

 

⦁ جین ایر
وقتی صحبت از خواهران برونته می‌شود درخشیدن هیچ کدام‌شان عجیب نیست؛ امیلی برونته با بلندی‌های بادگیر شناخته می‌شود و شارلوت برونته با جین ایر.
جین ایر رمانی است با فضایی درام و عاشقانه که همه چیز درست سر جای خودشان قرار گرفته‌اند. نام این کتاب که برگرفته از نام شخصیت اصلی داستان است، ابتدا با تعریف بخش‌هایی از کودکی جین شروع می‌شود. جین ایر در خردسالی پدر و مادرش را از دست می‌دهد و یتیم می‌شود. به همین دلیل او را به خانه خاله‌اش می‌فرستند که یک پسر لوس و بدجنس دارد و خودش هم علاقه‌ای به جین نشان نمی‌دهد. جین بعد از مدتی اذیت شدن در این خانه به یک نوانخانه به نام نوانخانه لوود منتقل می‌شود تا در آنجا درس بخواند. لوود فضایی تاریک و غمگین دارد که از لا به لای کلمه‌های نویسنده قابل فهم است. در این محیط جین بزرگ می‌شود، رنج می‌کشد، دوستانش را از دست می‌دهد و به دختری خود ساخته تبدیل می‌شود که حالا به سن قانونی رسیده و می‌تواند وارد جامعه شود. او به عنوان معلم خصوصی به استخدام مردی به نام آقای راچستر درمی‌آید تا به فرزند او تدریس کند. همسر آقای راچستر مرده و کم کم جرقه‌هایی از احساس بین او و جین شکل می‌گیرد تا اینکه تصمیم به ازدواج می‌گیرند؛ اما حادثه‌ای عجیب در شرف اتفاق افتادن است که روند همه چیز را تغییر خواهد داد. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این رمان جذاب را هر چه زودتر در برنامه‌تان قرار دهید. اگر به خواندن بیشتر درباره کتاب جین ایر علاقمند هستید خواندن این مطلب را جدی بگیرید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان