خوراکی های کاهش اشتها و لاغر شدن

خوراکی های کاهش اشتها و لاغر شدن

یهویی و با یه سبد غذایی که اشتهای شما عزیزان را به طور صددرصد کاهش می دهد که به راحتی اضافه وزن خود را کنترل و آن را از بین ببرید.

 

خوراکی های کاهش اشتها و لاغر شدن

 

کاهش اشتها با این سبد خوراکی معجزه آسا

 

با کاهش اشتهای خود به کمک چند میوه خوشمزه و پر خاصیت از شر اضافه وزن و بیماری های مرتبط با پرخوری خلاص شوید. قرص ها و داروهای مرتبط به کاهش وزن و کم کردن اشتها به دلیل شیمیایی بودنشان عوارضی نیز به دنبال دارند درنتیجه بهتر است آنها را کنار گذاشته و به روش خانگی فکر کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با خوراکی هایی که ضد اشتها هستند آشنا شوید.

چگونه میل و گرسنگی را با اقلام غذایی کاهش دهیم؟

 

مواد غذایی با فیبر و پروتئین بالا می توانند به شما کمک کنند تا چربیتان را با سیر ماندن در مدت زمان طولانی تر و جلوگیری از نیاز به غذا از دست بدهید.یک غذا با فیبر بالا، خالی بودن معده شما را کاهش می دهد و به آزاد کردن هورمون های سیری کمک می کند و باعث می شود که احساس سیر بودن بکنید.

همانطور که پیش از این در بخش تغذیه و سلامت نمناک گفتیم غذاهایی که حاوی آب، فیبر و پروتیین زیادی هستند، همگی به سیر نگه داشتن شما برای مدت طولانی کمک می کنند علاوه بر این، فیبر اصلاً کالری ندارد و بهترین گزینه در رژیم کاهش وزن است.

مکمل های اشتها چیست؟

 

مکمل های اشتها عمدتاً از پرخوری شما جلوگیری می کنند.مکمل های اشتها مواد غذایی طبیعی هستند که به شما کمک می کنند تا هورمون های غذایی را کنترل کنید. مانند گرلین و لپتین.میزان گرلین و لپتین تحت تاثیر میزان استرس، غذاهایی که مصرف می کنید، خواب و غیره هستند.

غذاها و خوراکی هایی برای کاهش اشتها و گرسنگی Decreased appetite and hunger:

 

1. تخم مرغ:

تخم مرغ غنی از پروتئین است و مدت زیادی شما را سیر نگه می دارد. تحقیقات نشان داده است که تخم مرغ می تواند اشتهای شما را برای 36 ساعت کنترل کند.

2. بلغور جو:

بلغور جو غنی از فیبر است. همچنین به افزایش سطح هورمونی – کمک می کند و به نوبه خود گرسنگی را کنترل می کند.

3. دارچین:

اگر شما می خواهید به شدت وزن کم کنید، باید مصرفش کنید. دارچین قند خون را پایین می آورد و گرسنگی را نیز کنترل می کند. دارچین یک ادویه خوب است و به سوزاندن چربی نیز کمک می کند.

4. دانه های چیا:

این دانه ها غنی از اسیدهای چرب امگا 3، پروتیین و فیبر هستند که همه آن ها به شما کمک می کنند گرسنگیتان را کنترل کنید.

5. سیب:

سیب خیلی کم کالری است و دارای مقداری چربی و فیبر بالایی اند.

6. موز:

موز سطح بالایی از نشاسته را دارد و باعث می شود شما را در برابر گرسنگی مقاوم کند.

7. گارسینیا کامبوجیا:

گارسینیا کامبوجیا میوه استوایی است. به سرعت به عنوان مکمل کاهش وزن در غرب معروف شده است.

8. دانه های کتان:

دانه های کتان دارای فیبر محلول و اسیدهای چرب ضروری هستند. دانه های کتان به شما کمک می کنند تا مدت زیادی سیر بمانید. همچنین منبع خوبی از اسیده ای چرب امگا 6 هستند که ممکن است سطح هورمون اشتها را افزایش دهند.

9. ماست یونانی:

این یک مکمل اشتها با میزان پروتئین بالا است.

10. آب:

نوشیدن آب، قبل از غذا و در بین وعده های غذایی می تواند باعث شود که شما بیشتر سیر بمانید.

11. شکلات تلخ

مزه‌ی تلخی در شکلات تلخ باعث کاهش اشتها شده و گرایش شما به مصرف چیزهای شیرین را پایین می‌آورد. محققین معتقدند اسید استئاریک موجود در شکلات تلخ سرعت هضم شما را پایین آورده و در افزایش حس سیری مؤثر است.

جالب است بدانید حتی بوییدن ساده شکلات تلخ هم می‌تواند اثری مشابه مصرف آن داشته باشد. در مطالعه‌ای مشاهده شد بو کردن شکلات تلخ تا ۸۵٪ می‌تواند اثری مشابه مصرف آن بر سیری و اشتها داشته باشد. با این اوصاف تأثیر شکلات تلخ بر احساس سیری نیازمند بررسی‌های بیش‌تر است.

12. فلفل قرمز و تند

اضافه کردن فلفل قرمز و تند به غذا باعث کمتر خوردن غذا می شود، البته این یک علاج قطعی نیست. تحقیقات نشان می دهد فلفل قرمز متناسب با احساس سوختگی در دهان، باعث کم شدن اشتهای شما می شود. اگر همیشه غذاهای تند مصرف می کنید و در برابر تندی فلفل ایمن هستید، این راهکار برای شما کارساز نیست.

این سوزش زبان شماست که باعث کاهش اشتها می شود. اگر تصور می کنید مصرف فلفل های هندی باعث آب شدن چربی های اضافه می شود، سخت در اشتباه هستید. شاید مواد تشکیل دهنده آن باعث افزایش متابولیسم بدن شود اما فقط 20 کالری اضافه را از بین می برد.

13. خوردن چای سبز

چای سبز دارویی نیروبخش با فواید سلامتی متعدد است. اما یک نوشیدنی عالی نیز برای جلوگیری از پر خوری است.مطالعات نشان داده اند چای سبز به طور طبیعی متابولیسم را افزایش می دهد و آنتی اکسیدان پلی فنول آن به کنترل سطح قند خون و افزایش حساسیت انسولین کمک می کند.

علاوه بر این، پلی فنول ها همچنین اثرات ضد افسردگی دارند که می تواند به مبارزه با اضطراب و افسردگی کمک کند که منجر به خوردن احساسی می شوند.

14. قهوه

نوشیدن قهوه باعث کاهش گرسنگی و جلوگیری از مصرف غذاهای ناسالم می شود.

15. زنجبیل

زنجبیل تنها کنترل کننده اشتها نیست، بلکه به سوختن چربی ها کمک می کند و متابولیسم را افزایش می دهد تا شما به سرعت وزن کم کنید.

16. عسل

کاهش دهنده گرسنگی است و هورمون گرلین را کاهش می دهد و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.

17. سوپ

سوپ باعث می شود که شما کم تر به سمت غذا بروید.

برای افزایش اشتها چه كاری باید انجام داد؟

 

– سعی كنید هرروز 3 وعده غذایی كامل و 3 میان وعده داشته باشید.

– بین وعده های اصلی غذایی، چیزی نخورید.

– برای افزایش هضم غذا و اشتها، می توانید یك وعده را مصرف نكنید تا برای خوردن وعده بعدی، اشتهای بیشتری داشته باشید.

– سعی كنید وعده های غذایی خود را در اوقات معینی مصرف كنید؛ یعنی برنامه غذایی مشخص و سر ساعت داشته باشید. مثلاً صبحانه را در ساعت 7 صبح، ناهار در ساعت 12 و شام در ساعت 7 شب. همچنین اگر اشتهای شما برای صرف وعده اصلی كاهش نمی یابد، می توانید دو میان وعده، یكی در ساعت 10 صبح و یكی در ساعت 4 بعد از ظهر و نیز قبل از خواب میل كنید.

– تا جایی كه می توانید، غذا بخورید. با اشتهای زیاد غذا بخورید، زیرا تفكر شما در هضم و جذب غذا بسیار مؤثر است.

– به غذا به عنوان بخشی از درمان بیماری خود نگاه كنید؛ یعنی نگوئید میل ندارم. فكر كنید دارو مصرف می كنید.

– حتماً صبحانه بخورید.

– غذاهای خوشمزه را با فاصله زمانی كم و هر بار به مقدار كم مصرف كنید.

– غذاهای پر كالری مصرف كنید كه به راحتی خورده می شوند؛ مثل انواع دسر، ژله، بستنی، ماست و شیر پرچرب، شیرموز و شیركاكائو.

– غذا را سرد یا با دمای معمولی بخورید تا طعم و بوی آن را كاهش دهد.

– كاری كنید اوقات صرف غذا دلپذیر و خوشایند باشد.

– در منزل همراه با اعضای خانواده و در خارج از منزل با دوستان خود غذا بخورید.

– بعد از تمام شدن غذا، آب و سایر نوشیدنی ها را بنوشید، زیرا نوشیدن مایعات در موقع صرف غذا باعث می شود خیلی زود احساس سیری كنید.

– قبل از صرف غذا، یك ساعت ورزش كنید، ولی سنگین نباشد.

Reduce appetite with this miraculous food basket

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان