ramazan
ramazan

طرز تهیه لازانیای ضد چاقی خوشمزه در سه سوت

مجموعه : غذاهای رژیمی
طرز تهیه لازانیای ضد چاقی خوشمزه در سه سوت

لازانیا کی غذای پر کالری و بسیار خوشمزه High-calorie and very tasty food است که طرفدار زیادی دارد ولی بعضی افراد در حسرت خوردن آن هستند چون کالری بالایی دارد و باعث چاقی میشود. اما نگران نباشید در این بخش برای شما عزیزان لازانیای ضد چاقی با کالری کم را آموزش میدهیم با ما همراه باشید.

 

لازانیای کتو، لازانیای رژیمی

 

طرز تهیه لازانیای ضد چاقی خوشمزه در سه سوت

 

کتو یا کتوژنیک چیست؟

شاید به گوش خیلی از شماها کتو و یا کتوژنیک رسیده باشد. باید بدانید کتوژنیک یک نوع رژیم با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است. در این رژیم مصرف کربوهیدرات را کاهش داده و چربی را جایگزین آن می کنید.

زمانی که بدن وارد فاز کتوژنیک می شود برای دریافت انرژی مورد نیاز، چربی را می سوزاند. در این زمان چربی ها در کبد به کتون تبدیل می شوند و انرژی لازم را برای مغز فراهم می کنند.

از فواید رژیم کتوژنیک می توان به کاهش قند خون و سطح انسولین Lower blood sugar and insulin levels اشاره کرد و با افزایش سطح کتون ها برای سلامتی بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه ی لازانیای کتو:

کدو سبز بزرگ 3 عدد
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پیاز زرد خرد شده 1 عدد
سیر خرد شده 3 حبه
ادویه ایتالیایی 1 قاشق غذاخوری
گوشت گوساله چرخ شده 450 گرم
سس مارینارا 700 گرم
پنیر دلمه 900 گرم
پنیر موزارلا رنده شده 3 و نیم فنجان
تخم مرغ 2 عدد
پودر سیر نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه لازانیای کتو:

فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد گرم کنید و یک ظرف پخت به وسیله ی قلم مو چرب کنید.

کدو سبزها را بشویید و به صورت ورقه هایی به ضخامت حدود 1 سانتی متر برش دهید. می توانید با پوست و یا بدون پوست استفاده کنید. ورقه ها را بشویید و در آبکش قرار بدهید و 1 قاشق چایخوری نمک روی آن ها بریزید. اجازه بدهید آب کدوها از بین برود. سپس نوارهای کدو سبز را بین ورقه های حوله ی کاغذی قرار بدهید و اجازه بدهید کاملا خشک شوند.

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ماهیتابه با حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز خرد شده Chopped onion را اضافه کنید و تفت بدهید، سپس سیر و ادویه ایتالیایی را اضافه کنید و حدود 7-10 دقیقه هم بزنید تا کاملا طلایی شوند.

گوشت چرخ شده را اضافه کنید و آن را بپزید تا قهوه ای شود، با یک قاشق چوبی گوشت ها را از هم باز کنید تا به هم چسبیده نباشند. نمک و فلفل را اضافه کنید کنید. 2 فنجان سس مارینارا را هم بزنید و به آن اضافه کنید، 1 فنجان آب به آن اضافه کنید تا سس و گوشت کاملا بپزد و آب آن به صورت کامل کشیده شود.

پنیر دلمه، 2 فنجان موزارلا، تخم مرغ، پودر سیر، 1/2 قاشق چای خوری نمک و 1/4 قاشق چای خوری فلفل را به یک کاسه اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شوند.

حدود 3/4 فنجان سس گوشت را در کف ظرف پهن کنید. یک لایه نوار کدو سبز A layer of squash ribbon روی آن قرار بدهید تا کل ظرف را بپوشاند، دقت کنید سطح آن صاف باشد. روی آن را با 3/4 مخلوط پنیر بپوشانید. چهار بار دیگر این کار را تکرار کنید و با لایه پنیر آن را به پایان برسانید.

باقیمانده سس مارینا را روی آن پهن کنید و موزارلای رنده شده باقیمانده را بپاشید. روی ظرف را محکم با فویل آلومینیوم بپوشانید. ظرف را روی طبقه ی وسط فر قرار دهید و به مدت 30 دقیقه آن را بپزید.

سپس فویل را بردارید و 25-30 دقیقه دیگر آن را باز کنید و بپزید، یا تا زمانی که پنیر حباب دار و طلایی شود. اگر روی آن طلایی نشد در پایان گریل روی آن را روشن کنید. پس از اینکه پخت و طلایی شد. بگذارید 10 دقیقه خنک شود. قبل از سرو با جعفری خرد شده تزئین کنید.

 

لازانیا سبزیجات با آرام پز

 

طرز تهیه لازانیای ضد چاقی خوشمزه در سه سوت

 

مواد لازم برای لازانیا سبزیجات:

* روغن هسته انگور 1 قاشق غذاخوری
پیاز، برش خورده 2 عدد
سیر بزرگ، خرد شده 2 حبه
کدو سبز بزرگ، به صورت مکعبی خرد شده 2 عدد ( 400 گرم )
فلفل دلمه ای زرد و قرمز، خرد شده از هر کدام یک عدد
بادمجان بزرگ، برش خورده یک عدد
گوجه فرنگی خرد شده 400 گرم
پوره گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
آب سبزیجات 2 قاشق چایخوری
ریحان تازه، خرد شده 15 گرم + چند عدد برگ
لازانیا سبوس دار 6 ورق ( 105 گرم )
پنیر موزرلا، خرد شده 125 گرم

* روغن هسته انگور ( اگر نداشتید از روغن های دیگر استفاده کنید )

دستور پخت لازانیا سبزیجات با آرام پز:

روغن را در یک ماهی تابه بزرگ نچسب گرم کنید و به مدت 5 دقیقه پیاز و سیر را در آن بپزید، مرتب سیر و پیاز را بهم بزنید تا نرم شوند. کدو، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی، پوره گوجه فرنگی، آب سبزیجات و ریحان خرد شده را اضافه کنید. خوب بهم بزنید، در ماهی تابه را بگذارید و اجازه دهید 5 دقیقه بپزند. وسوسه نشوید Do not be tempted که به ترکیب، مایعات بیشتری اضافه کنید چون خود سبزیجات وقتی می پزند آب پس می دهند.

چهار برش بادمجان را در کفِ آرام پز بگذارید و رویش دو ورق لازانیا قرار دهید. یک سوم میکس سبزیجاتی که درست کردید را اضافه کنید و سپس دو ورق لازانیا دیگر روی آن قرار دهید. و با باقی مانده مواد نیز همین کار را بکنید. درپوش آرام پز Slow cooker lid را بگذارید و در حرارت بالا به مدت دو و نیم تا سه ساعت بپزید، درست تا زمانی که سبزیجات و لازانیا نرم شوند. آرام پز را خاموش کنید.

موزارلا را روی سبزیجات بریزید، سپس درپوش آرام پز را بگذارید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند تا پنیر ذوب شود و مواد را بپوشاند. حالا می توانید لازانیا را به همراه چند برگ ریحان سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 4 وعده است. هر وعده شامل یک قطعه به همراه موادش است. اطلاعاتی که در ادامه گفته می شود مربوط به یک وعده از این غذا است.

کالری: 325

چربی در یک وعده: 11 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 5 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 36 گرم

قند در یک وعده: 17 گرم

فیبر در یک وعده: 11 گرم

پروتئین در یک وعده: 15 گرم

نمک در یک وعده: 0.44 گرم

 

لازانیا مدیترانه ای

 

طرز تهیه لازانیای ضد چاقی خوشمزه در سه سوت

 

مواد لازم برای لازانیای مدیترانه:

کدو سبز 2 متوسط
بادمجان کوچک 1 عدد
نمک کوشر 2 قاشق چایخوری
لازانیا 12 ورق
روغن زیتون فوق العاده بکر 3 قاشق غذاخوری
قارچ کرمینی، ساقه دار و خرد شده 1 پیمانه
اسفناج تازه 1 بسته کوچک
سیر خرد شده 1 قاشق غذاخوری
پنیر ریکوتا 450 گرم
پوست لیمو 1 لیمو
جعفری خرد شده 2 قاشق چایخوری
ریحان خرد شده 2 قاشق چایخوری
پونه کوهی خشک نصف قاشق چایخوری
تکه های فلفل قرمز خردشده نصف قاشق چایخوری
سس گوجه فرنگی 1 شیشه ی 700 گرمی
پنیر پارمزان رنده شده 1 فنجان

طرز تهیه لازانیا مدیترانه ای:

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد گرم کنید. بادمجان و کدو سبزها را از طول آن به صورت نوارهای نازک برش بزنید.

داخل سینی حوله های کاغذی Paper towels پهن کنید و نوارهای کدو و بادمجان را روی آن بچینید مقداری نمک روی آن ها بپاشید و روی آن حوله ی کاغذی قرار بدهید و این را ادامه بدهید تا کدو و بادمجان ها تمام شوند. این کار رطوبت اضافی داخل سبزیجات را از بین می برد.

اجازه بدهید حدود 30 دقیقه به این صورت باقی بمانند. در این فاصله مواد دیگر لازانیا را آماده کنید.

داخل قابلمه ای آب بریزید و اجازه بدهید بجوشد سپس مقداری نمک و روغن به آن اضافه کنید و ورقه های لازانیاها را داخل آن بریزید. زمانی که نرم شدند آن را آبکش کنید و آن ها را بشویید و داخل آبکش یا سینی صاف پهن کنید.

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط ​​تا زیاد قرار بدهید. سیر خرد شده را اضافه کنید و تفت بدهید سپس قارچ ها را اضافه کنید و حدود 6-8 دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند و آب آن ها تبخیر شود تفت بدهید. نمک را به آن اضافه کنید و تفت بدهید.

سپس اسفناج ها را به قابلمه اضافه کنید و تفت بدهید و اجازه بدهید بپزند و آب آن کشیده شود. اگر مواد شما نیاز به نمک داشت به آن نمک اضافه کنید. حرارت را خاموش کنید و اجازه بدهید مخلوط خنک شود.

در یک کاسه ی بزرگ پنیر ریکوتا، پوست لیمو، اسفناج و قارچ، جعفری، ریحان، پونه کوهی خشک Dry oregano و تکه های فلفل قرمز را مخلوط کنید. این مخلوط را با نمک مزه دار کنید و سپس مخلوط کنید.

پخت سه چهارم فنجان سس گوجه فرنگی را در کف ظرف مناسب پخت بریزید و آن را پخش کنید. روی سس را با ورقه های لازانیا بپوشانید. یک سوم مخلوط ریکوتا را روی لازانیاها به صورت مساوی پخش کنید. 

بعد نیمی از برش های بادمجان را روی مخلوط ریکوتا به صورت یکنواخت بچینید و باز سه چهارم فنجان سس روی بادمجان ها بمالید و بعد نیمی از کدو سبزها را روی آن بچینید و فشار بدهید تا لایه ها یکدست شوند.

یک سوم دیگر ریکوتا را روی کدو سبز پهن کنید و بعد چهار رشته لازانیا روی آن قرار بدهید و سه چهارم فنجان سس گوجه فرنگی روی آن بریزید.

بادمجان باقیمانده را روی سس بچینید و آن ها را کاملاً فشار دهید. ریکوتای باقیمانده را روی آن بریزید، سپس رشته های پایانی لازانیا را روی آن بچینید و سه چهارم فنجان دیگر سس گوجه فرنگی ketchup پخش کنید. کدو سبز را روی لازانیاها بچینید و فشار بدهید و سپس روی آن را با پنیر پارمزان رنده شده بپوشانید.

لازانیا را در فر قرار بدهید و به مدت 45-60 دقیقه قرار بدهید تا لازانیا ها بپزند و پنیر شروع به قهوه ای شدن کند. (بستگی به میزان حرارت فر مدت زمان آن متفاوت است) پس از پخت زیر می توانید گریل بالا را روشن کنید تا پنیر روی آن طلایی شود.

سپس آن را از فر خارج کنید و پس از کمی خنک شدن آن را برش بزنید و سرو کنید.

 

طرز تهیه جدیدترین نوع لازانیا

طرز تهیه لازانیا مرغ به سبک جدید

غذاهای سالادی و رژیمی! برای لاغر شدن با دستور تهیه

شام رژیمی مرغ گریل شده با سبزیجات + دستور تهیه و طبخ

 

How to make delicious anti-obesity lasagna in three whistles

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان