ramazan
ramazan

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

بغل گرفتن، در آغوش کشیدن، لمس و تماس فیزیکی یکی از معجزه آساترین روابط بین انسان هاست. به گونه ای که محققان طی تحقیقاتی که انجام دادند درمان بسیاری از بیماریهای روانی و حتی جسمی را بغل کردن و تماس فیزیکی می دانند.

Hugging, hugging, touching and physically contacting is one of the greatest miracles of human relationships. In a study conducted by researchers, the researchers consider the treatment of many mental and physical illnesses as hugging and physical contact.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

یادم می آید اوایل ازدواج هر روز صبح قبل از این که همسرم از خانه بیرون برود او را در آغوش می کشیدم چه حس خوبی داشت تا شب و دیدار دوباره آن روز پر از انرژی بودم شب هنگام نیز تا او را در آغوش نمی کشیدم و او را نمی بوسیدم و شب بخیر نمی گفتم خوابم نمی برد. اما افسوس که برخی مشکلات و مسائل حاشیه ای مرا از این کار لذت بخش دور کرد و همسرم نیز بی تفاوت …

I remember getting married early in the morning before my wife went out of the house.

How nice it was to have the night and meet again that day full of energy at night, so I did not hug him, and he I did not kiss and did not say good night I would not sleep.

But regretting that some of my marginal issues left me out of this delightful work and my wife was also indifferent …

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

هر روز افسرده تر از دیروز و تنها به فکر حل مسائل و مشکلات زندگی. زمانی رسید که آن قدر سرد و بی روح شده بودم که آرزو می کردم ای کاش همسرم به خانه نیاید و من در خلوت و تنهایی خودم سر کنم. روزی به خود آمدم که چه شد آن لحظه های شیرین و روابط عاشقانه ما. تصمیم گرفتم با کمک یک روانشناس برگردم به سال های اولیه زندگی.

تنها نکته ای که یک متخصص روانشناس به من و همسرم گوش زد کرد این که خودتان را دوست داشته باشید و برای خودتان ارزش قائل باشید وقتی برای جسم و روح خودتان اهمیت قائل باشید بی شک حس انسان دوستی و عواطف شما لبریز می شود! و سپس طی جلسات متعدد از فواید بی نظیر درآغوش کشیدن من و همسرم را آگاه کرد.

 

 

28 اثر و فواید بی نظیر در آغوش کشیدن و بغل کردن، تماس فیزیکی

 

از فواید بغل کردن این است که به شما کمک می‌کند تا پیوندی را با دیگری برقرار کنید و تاثیراتی مثبت را در نتیجه آن برای شما به همراه خواهد داشت. درواقع، درآغوش کشیدن یکی از بهترین روش‌ها برای نشان دادن احساس فرد به یکی از نزدیک‌ترین افراد خود مثل پدر، مادر، دوست، خانواده و همکار او به شمار می‌رود.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

علاوه بر آن، وجود اکسی‌توسین اصلی‌ترین فواید بغل کردن است. اکسی توسین هورمونی است که مسئولیت زندگی روزانه ما را بر عهده دارد. درحقیقت، این هورمون است که به هنگام زایمان موجب کاهش درد در مادر می‌شود. همچنین این هورمون خطر ابتلا به بیماری‌های مشخصی را کاهش می‌دهد و احساسات مثبت را تقویت می‌کند.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

همانطور که ویرجینیا ساتیر– درمان گر خانوادگی معروف- می‌گوید:

ما برای اینکه زنده بمانیم روزانه به ۴ آغوش نیاز داریم. برای دریافت حمایت‌ها روزانه به ۸ آغوش نیاز داریم و برای رشد خود نیاز داریم که روزانه ۱۲ بار در آغوش یکی از نزدیک‌ترین افراد خود قرار بگیریم.

باین ترتیب نتیجه می‌گیریم که بغل کردن نقشی اساسی در بهبود کیفیت زندگی ما دارد. بعلاوه، بغل کردن فواید بسیار زیادی بر سلامت انسان دارد که تاکنون هرگز تصورش را هم نمی‌کردید. پس با این بخش از وبسایت نازوب همراه باشید و از فواید شگفت انگیز و جالب بغل کردن آگاه شوید.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

1. فشار خون را کاهش می‌دهد

بغل کردن روشی است که برای کنترل سطح فشار خون هرگز نباید از انجام آن غافل شد. همانطور که در این مقاله گفته می‌شود، بغل کردن یکی از گزینه‌های انتخابی است که بهتر است آن را انجام دهید.

در نتیجه بغل کردن، هورمون اکسی توسین که به شما در کاهش سطوح کورتیزول کمک می‌کند، آزاد خواهد شد. بعلاوه، کورتیزول هورمونی است که در کاهش فشار خون بالا موثر بوده و موجب رفع گرفتگی در بدن می‌شود. همچنین، بغل کردن موجب فعال شدن گیرنده‌های فشار به نام ” ذرات پاسینی ” می‌شود. این گیرنده‌ها سیگنالی به مغز ارسال می‌کنند تا مغز سطح فشار خون را کاهش دهد.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

2. خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

مطالعات نشان می‌دهند که هورمون اکسی توسین تولید شده در نتیجه بغل کردن دارای فواید بسیاری برای سلامت انسان است. یکی از این فواید عبارت است از کاهش خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی. اکسی توسین ضربان قلب را کاهش می‌دهد و به این ترتیب در کاهش فشار خون و بیماری‌های قلبی موثر خواهد بود.

همچنین در مطالعات انجام شده نشان داده شده است که ضربان قلب فردی که عمل در آغوش گرفتن را تجربه می‌کند به اندازه ۵ ضربان قلب کندتر از فردی است که چنین چیزی را تجربه نمی‌کند. درواقع، یک کار خوب بدون شک شما را در مسیری شگفت‌انگیز قرار می‌دهد.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

3.  سلامت جسمی را تقویت می‌کند

بغل کردن نه تنها روشی عالی برای ابراز عشق و محبت است بلکه نقشی اساسی در تقویت سلامت جسمی ما نیز بر عهده دارد. این عمل موجب تقویت عواطف و احساسات شما شده و انرژی بیشتری به شما می‌دهد. علاوه بر این، بغل کردن با کاهش خطر برخی بیماری‌های خاص تاثیر بیشتری در تقویت زندگی سالم ما خواهد داشت.

 

4. تولید گلبول‌های سفید خون را بهبود می‌دهد

شارژ عاطفی حاصل از بغل کردن چاکرای خورشیدی را فعال می‌کند و فعالیت چاکرای خورشیدی نیز موجب تحریک غده تیموس می‌شود. این عمل در متعادل ساختن تولید گلبول‌های سفید خون موثر خواهد بود و به این معناست که وجود مقدار مناسبی از گلبول‌های سفید به جلوگیری از ورود هر نوع باکتری و برخی بیماری‌ها کمک می‌کند.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

5. از التهاب جلوگیری می‌کند

همانطور که در بخش قبل گفته شد، وجود گلبول‌های سفید خون از وقوع برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین مانع از ورود برخی باکتری‌ها به بدن ما می‌شود. این مطلب نشان می‌دهد که بغل کردن در جلوگیری از التهاب نیز موثر است.

بعلاوه، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که اکسی توسین تولید شده در نتیجه بغل کردن احتمال سکته و ایست قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

6. سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

بغل کردن شما احساس دوست داشته شدن را تجربه می‌کنید و نگرشی مثبت به‌دست می‌آورید. این احساس و نگرش حاصل از تاثیرات اکسی توسین است که به تقویت سیستم ایمنی شما نیز کمک می‌کند. باین ترتیب، هرچه سیستم ایمنی شما بهتر کار کند، احتمال ابتلا به بیماری در شما کاهش پیدا می‌کند.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

7.  موجب شل شدن عضلات می‌شود

بهتر است که بعد از انجام کارهای خود به شل کردن عضلاتتان بپردازید. یکی از فواید بغل کردن این است که به شما در شل شدن عضلاتتان کمک می‌کند. بغل کردن به بدن شما اجازه می‌دهد تا به تولید مقدار مناسبی اکسی توسین بپردازد و اکسی توسین عملکرد عضلات شما را نیز بهبود می‌بخشد. بعلاوه، ورزش منظم به شما در تقویت ماهیچه‌ها و عضلاتتان کمک می‌کند.

 

8. سیستم عصبی را متعادل می‌کند

ثابت شده است که بغل کردن نقشی موثر در متعادل‌سازی سیستم عصبی ما دارد. لمس پوست بدن حالتی متعادل تر به نام دستگاه عصبی پاراسمپاتیک را در سیستم عصبی به‌وجود می‌آورد. باین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که بغل کردن می‌تواند در ایجاد تعادل در سیستم عصبی نیز موثر باشد.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

9. زخم‌ها را درمان می‌کند

این تاثیر شگفت‌انگیز یکی از عجیب‌ترین تاثیرات حاصل از بغل کردن است. مطالعات نشان می‌دهند که اکسی توسین در سرعت بخشیدن به فرآیند بهبود زخم‌ها موثر است و حتی به کاهش شدت درد نیز کمک می‌کند. اکسی توسین همچنین گرایش به مصرف دارو و اعتیاد به الکل را نیز کاهش می‌دهد.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

10. در درمان تب موثر است

بسیاری از شما در شرایط ابتلا به تب قرار گرفته‌اید و در چنین شرایطی به کسی نیاز داشته‌اید که از شما مراقبت کند. به علاوه، یکی از مطالعات مرتبط نشان داده است که در آغوش گرفتن فرد مبتلا به تب و سرماخوردگی احتمال بهبود سریع تر آن فرد را افزایش می‌دهد.

بطور خلاصه، برخورداری از حمایت کافی به شما در روبه‌رو شدن با هرچیزی کمک می‌کند. در این مورد نیز، بغل کردن یکی از بهترین روش‌ها برای نشان دادن حمایت است.

 

11. درد را تسکین می‌دهد

بغل کردن موجب آزاد شدن اندورفین و در نتیجه کاهش درد می‌شود. اندورفین مسیر درد را مسدود می‌کند و با بالا بردن گردش خون در بافت‌های نرم به تسکین درد کمک می‌کند.

در نتیجه، شاید برای تسکین دردهای خود نیاز داشته باشید که کسی که دوستش دارید را در آغوش بگیرید.
فواید بغل کردن بر سلامت ذهن

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

اینک فواید بغل کردن بر سلامت ذهن را با هم بررسی کنیم.

12. استرس و افسردگی را کاهش می‌دهد

برخی از انسان‌ها به هنگام بروز مشکلات و چالش‌ها در زندگی با آنها روبه‌رو می‌شوند و برخی دیگر در نتیجه چالش‌ها متوقف می‌شوند و احساساتی مثل استرس و افسردگی را تجربه می‌کنند.

در همین حال، ثابت شده است که شما در نتیجه بغل کردن به خودتان در کاهش میزان استرس احساس شده کمک می‌کنید. درواقع، قرار گرفتن در آغوش دیگری موجب دریافت عشق بیشتر در شما می‌شود. این کار استرس شما را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند خوشحال تر از قبل باشید.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

13. اطمینان برقرار می‌کند

اطمینان و اعتماد یکی از ضروریات یک رابطه است و به همین علت باید راهی برای حفظ و نگهداری آن جست‌وجو کنید. اگرچه بغل کردن روشی مفید برای برقراری اعتماد بین دو نفری است که یکدیگر را در آغوش می‌گیرند اما این کار احساساتی همدلانه بین دو نفر به‌وجود آورده و شما را به سمت رابطه‌ای نزدیک تر و صمیمی تر هدایت می‌کند. بهرحال، بهترین کار این است که فرد محبوب خود را در آغوش بگیرید در غیر اینصورت رفتار شما پریشان‌کننده و تهدید‌کننده برای او به نظر می‌رسد.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

 

14. تنهایی را درمان می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهند که بغل کردن موجب لبخند زدن و خندیدن در فرد می‌شود. بنابراین، در آغوش گرفتن روشی برای شادتر کردن خودتان است. با بغل کردن شما احساسات ناخوشایندی مثل تنهایی، افسردگی و اضطراب و نگرانی را فراموش می‌کنید. از این روی، ثابت شده است که یک آغوش عمیق به شما کمک می‌کند تا وحدت و یگانگی بین دو نفر را عمیقا احساس کنید.

 

15. کیفیت خواب را بهبود می‌دهد

فرد پس از در آغوش گرفتن همسر خود احساس دوست داشته شدن و امنیت را تجربه می‌کند. این احساس خوشایند می‌تواند کیفیت خواب فرد را بهبود ببخشد.

بعلاوه، وجود کورتیزول به فرد کمک می‌کند تا زمان خواب خود را به خوبی پشت سر بگذارد. به عبارت دیگر، در صورتیکه خواب شما از کیفیت بالایی برخوردار نیست، احتمال مبتلا بودن به برخی بیماری‌های مشخص در شما بیشتر خواهد بود و بدن شما قادر به انجام برخی فعالیت‌ها نیز نخواهد بود.

 

16. احساس امنیت را در شما به‌وجود می‌آورد

تماس پوستی به‌وجود آمده در نتیجه بغل کردن احساس امنیت را برای شما به همراه خواهد داشت. این حالت به معنای آن است که فردی وجود دارد که شما را در بخش‌های خاصی درک می‌کند و باین ترتیب شما در صورت قرار گرفتن در آغوش آن فرد احساس امنیت را تجربه خواهید کرد. بعلاوه، شما می‌توانید هر فردی را از هر نژاد و سنی در آغوش بگیرید. پس فرصت در آغوش گرفتن کسی که دوستش دارید را از دست ندهید.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

17. انرژی شما را تقویت می‌کند

شما می‌توانید بهترین مواد غذایی را مورد استفاده قرار دهید و ورزش منظم داشته باشید تا انرژی خود را تقویت کنید. بعلاوه، برای احیاء انرژی از دست رفته در طول روز لازم است که خواب کافی و خوبی داشته باشید.

 

18. رابطه و تعامل خوبی را برقرار می‌کند

تعامل نقشی اصلی در ساختن یک رابطه دارد. شاید بدون وجود تعاملی مناسب هرگز ماهیت یک رابطه خوب را درک نکنید. بعلاوه، ادب، رفتار ملایم و آرام و صداقت در گفتار ضروریات ایجاد یک رابطه خوب را تشکیل می‌دهند.

از طرف دیگر، تاثیر بغل کردن در برقراری یک رابطه خوب یا ارتقاء کیفیت آن غیر قابل انکار است. بغل کردن این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که فرد دیگری دریچه قلب خود را برای شما باز کند. همچنین حس اعتماد و همان احساسی که با دیگری به اشتراک گذاشته‌اید را در شما نیز به‌وجود می‌آورد. و این نشان دهنده آن است که شما در ایجاد یک رابطه خوب موفق بوده اید.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

19. خلق و خوی شما را بهبود می‌دهد

سروتونین بر بهبود روحیه و خلق و خوی فرد تاثیر می‌گذارد. همچنین، دوپامین نیز به عنوان هورمون شادی بخش عمل می‌کند و به شما در خلق شادی و خوشحالی کمک می‌کند. سطح این دو هورمون در نتیجه عمل بغل کردن افزایش می‌یابد. پس بهترین کار این است که دوستی که دلش گرفته و بی‌حوصله است را در آغوش بگیرید.

20. عزت نفس را بالا می‌برد

 بغل کردن به شما کمک می‌کند تا عزت نفس خود را تقویت کنید. بغل کردن به ما کمک می‌کند احساس خاص بودن و دوست داشته شدن را تجربه کنیم. آغوش هایی که دریافت می‌کنیم و در آنها قرار می‌گیریم به عنوان عشق در ما باقی می‌مانند. این حالت منجر به بالا رفتن عزت نفس می‌شود. بعلاوه، برای بالا بردن عزت نفس خود می‌توانید در مورد خودتان مثبت فکر کنید و سپس طبق باورهای خودتان کاری را به شیوه‌ای صحیح شروع کنید.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

21. ترس‌ها را کاهش می‌دهد

هر فردی ترس‌های مخصوص به خودش را دارد. ترس از ارتفاع، ترس از مار یا حتی ترس از دلقک‌ها برخی از ترس‌های درونی افراد هستند. بعضی از افراد هنوز نمی‌دانند که چطور باید با ترس‌های خود کنار بیایند و آنها را مدیریت کنند. یکی از مطالعات انجام شده در رابطه با ترس‌ها نشان داد که بغل کردن بطور چشمگیری ترس‌ها و نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد و همچنین به کاهش ترس‌های فردی نیز کمک می‌کند.

 

22. اضطراب اجتماعی را کاهش می‌دهد

اضطراب اجتماعی معمولا به عنوان فوبیای اجتماعی یا همان اختلال اضطراب اجتماعی ( جمع هراسی) شناخته می‌شود. ترس‌های بسیار زیاد ناشی از محیط‌ها و شرایط اجتماعی این اختلال را به‌وجود می‌آورند.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

23. تمایلات جنسی را بهبود می‌دهد

یکی دیگر از فواید بغل کردن عبارت است از تاثیر آن بر بهبود تمایلات جنسی شما. دوپامین در فرآیند لمس عاشقانه بدن آزاد می‌شود و به تقویت میل جنسی در فرد کمک می‌کند. باین ترتیب، در آغوش گرفتن تاثیر فراوانی بر بهبود بسیاری از عملکردهای سلامتی بخش در زندگی ما خواهد داشت.

 

24. عواطف و احساسات را نشان می‌دهد

ما هر روز احساسات متفاوتی را تجربه می‌کنیم. ممکن است امروز خوشحال باشید اما دیروز بخاطر تصادف اتوموبیل عصبانی بودید. درصورتیکه احساس ناراحتی، افسردگی یا عصبانیت را تجربه می‌کنید ممکن است بخواهید که در آغوش کسی قرار بگیرید. باین ترتیب، یکی از فواید ذهنی بغل کردن این است که احساسات شما را آشکار می‌کند.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

25. سپاس گزاری را نشان می‌دهد

قدردانی از دیگران عملی بسیار پسندیده و ارزشمند است. اگر در برابر دیگران سپاس گزار و قدردان باشیم، آنها نیز ما را مورد احترام خود قرار خواهند داد و بدون شک آنها هم از ما قدردانی خواهند کرد. به همین دلیل است که ما باید شیوه‌های قدردانی از دیگران را یاد بگیریم.

 

26. حافظه را تقویت می‌کند

هر سال مطالعات پیشرفته تری روی مغز انسان انجام می‌شود که اهمیت آنها به دلیل عملکرد و نقش اساسی مغز در کنترل تمامی فعالیت‌های بدن است.

تحقیقات نشان می‌دهند که در آغوش گرفتن به شما کمک می‌کند تا عملکرد مغز خود را بهبود بدهید. بعلاوه، وجود اکسی توسین نقشی اساسی در بهبود حافظه ما دارد. از این روی، اگر می‌خواهید که عملکرد حافظه شما فوق العاده باشد، نباید از در آغوش گرفتن هر کسی که دوستش دارید خجالت بکشید.

 

27. شما را خوشحال تر می‌کند

همانطور که قبلا گفته شد، همه این حالت‌ها شما را به سمت یک چیز هدایت می‌کند که آن چیزی نیست جز خوشحال تر شدن شما. در واقع، ثابت شده است که در آغوش گرفتن نقش چشمگیری در بهبود راه‌های مثبت بسیار زیادی دارد که در نتیجه آنها شما خوشحال تر خواهید شد.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

چندین بار در آغوش گرفتن در طول روز می تواند معجزه کند

1.قلب سالم می خواهید؟ یکدیگر را در آغوش بگیرید.

2.در آغوش گرفتن بطور طبیعی استرس را کاهش می دهد.

3.در آغوش گرفتن کودکان به آن ها کمک می کند در بزرگسالی به افرادی با ثبات تبدیل شوند.

4.در آغوش گرفتن برای بزرگسالان نیز ضروری است.

5. در آغوش گرفتن، ماهیچه ها را تقویت می کند.

6. در آغوش گرفتن شما را هشیارتر می کند

7. در آغوش گرفتن، ترس و ناامنی را از شما دور می کند

8. در آغوش گرفتن طولانی مدت برای جسم مفید تر است.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

 

خط پایان: زمانی که افراد به مدت 20 ثانیه یا بیشتر یکدیگر را در آغوش می گیرند، هورمون نشاط بخش اکسی توسین آزاد می شود که پیوستگی و رابطه قوی تری بین دو طرف ایجاد می کند. اکسی توسین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و استرس را کاهش می دهد.

 

اثرات بی نظیر بغل کردن و تماس فیزیکی + ژست آغوش گرفتن

Unrivaled hugging and physical contact + Hug gesture

 

رابطه جنسی اول صبح و فواید شگفت انگیز آن / بهترین زمان 3 ک 3

بوسه، لب گرفتن عاشقانه و فواید شگفت انگیز آن / تاریخچه بوسه

عکسی از هم آغوشی تکان دهنده با 11 میلیون لایک

زنی با شغل عجیب خوابیدن در آغوش مشتریان ! تصاویر

دستگیری 70 دختر و پسر عریان در آغوش هم در یک خانه ! عکس

عکس های جلف سپهر حیدری در آغوش همسرش


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان