روش درست عطر زدن/ همه را با بوی عطرتان مدهوش کنید!

روش درست عطر زدن/ همه را با بوی عطرتان مدهوش کنید!

انصافاً باید اعتراف کرد حتی اگر بهترین عطر (Perfume)را هم خریداری کنید؛ اما این عطر را به قسمت‌های مناسبی از بدن نزنید، ماندگاری و اثربخشی مطلوب نخواهد بود. بسیاری از افراد معتقدند که عطر را باید به پشت گوش زد؛ در صورتی که بعضی دیگر از عطر زدن به مچ دست تعریف می‌کنند. برای همین در ادامه به شما می‌گوییم که بهترین نقاط بدن برای عطر زدن کدامند تا با زدن عطر به آن قسمت‌ها، رایحه خوش آن حفظ و ماندگاریش تا حد زیادی تضمین شود. پس با ما همراه باشید.

 

روش صحیح عطر زدن برای ماندگاری بیشتر

 

امتحان کنید اگر با زدن عطر روی پوستتان راحت هستید، آن را امتحان کنید. مقدار کمی روی مچ دست یا پشت گردن و گوشهایتان معمولا کافی است. کامیل گوتال از عطر فروشی معروف Annick Goutal در پاریس می گوید: اما اگر ماجراجویی بیشتری می خواهید و دوست دارید قسمت های دیگر بدنتان را امتحان کنید، پشت زانوها، و کمرتان نیز جاهای خوبی هستند.

متخصص عطری که در پشت صحنه ی تولید طیف های عطر برای کمپانی های مختلفی مانند Lalique, Paco Rabanne و Ferrari فعالیت می کند می گوید: یک مرد باید جایی که می خواهد بوسیده شود را عطر بزند. روش دیگر، زدن عطر روی پیراهن یا شال گردن است. او می افزاید: این ها چیزهایی هستند که ممکن است توسط یک مرد جا گذاشته شوند، در اینصورت او هیچ وقت فراموش نخواهند شد.

 

عطر زدن روی مو

موها نیز یک جایگزین عالی دیگر بجای پوست است. آزی گلاسر، طراح عطری که در پشت صحنه «رایحه هایی مخصوص همه» از Agent Provocateur تا Alexander McQueen فعالیت می کند، می گوید:اگر مردان موی زیادی داشته باشند یا بخصوص موهایشان بلند باشد، باید به موهایشان نیز عطر بزنند.

 

عطر بر پوست های چرب بهتر وزمان بیشتر می ماند.

عطر بر پوست های چرب بهتر و در مدت زمان بیشتر می ماند. یک متخصص پوست و مو گفت: 4 نوع پوست چرب، خشک، نرمال و مخلوط وجود دارد که عطر بر پوست های چرب بهتر و در مدت زمان بیشتر می ماند.مصرف عطر می تواند موجب بروز حساسیت در افراد شود و یک درصد از افرادی که از عطر استفاده می کنند احتمال بروز درماتیت پوستی زیاد است. نوع پوست بر بوی عطر تأثیر می گذارد و برای هر پوستی باید عطر مناسب را انتخاب کرد.

4 نوع پوست چرب، خشک، نرمال و مخلوط وجود دارد که عطر بر پوست های چرب بهتر و در مدت زمان بیشتر می ماند. درصد بسیار کمی از مردم در اثر استعمال عطر دچار برلوک درماتیت می شوند که پوست این افراد در اثر استعمال عطر و در معرض بودن آفتاب تیره می شود.

عطر را باید در نقاط نبض دار بدن استفاده شود به دلیل اینکه در این نقاط جریان خون قوی و پوست گـرم تر از دیگر نقاط است و بوی عطر بهتر احساس می شود که می توان به مچ دست، پشت گوش، قـفسه سیـنـه و گـردن اشاره کرد.

 

برای ماندگاری بیشتر عطر

قبل از عطر زدن، حمام کنید. پوست اگر مرطوب باشد عطر بیشتری جذب می کند. پس اگر شب حمام می کنید بدانید که اگر عطر بزنید به اندازه صبح ماندگاری نخواهد داشت. چون صبح، پوست تان خشک می شود.
در نقاطی که ضربان وجود دارد، لوسیون بمالید. نقاط ضربان دار پشت مچ، خمیدگی آرنج، پشت گردن، پشت زانوها و پشت مچ پا هستند. لوسیون نباید معطر باشد، در غیر این صورت باید عطری مشابه عطر شما داشته باشد. یک تا دو دقیقه صبر کنید تا لوسیون خشک شود.

 

پشت زانوها

شاید در نگاه اول زدن عطر به پشت زانوها کمی پیچیده به نظر برسد اما مطمئناً نتیجه ی خوبی خواهد داشت، البته به شرط آنکه لباس تان طوری باشد که پشت زانوهایتان بیرون باشد. یکی از قسمت های ضربان دار بدن همین پشت زانوها است. برای اینکه بتوانید نتیجه ی بهتری هم بگیرید عطر را بلافاصله بعد از حمام و بعد از زدن لوسیون بدن بزنید.

 

قسمت داخلی ران ها

گرچه زدن عطر به اطراف قسمت های خصوصی بدن کار نسبتاً خطرناکی است، با این وجود اما می توانید به قسمت داخلی ران های خود عطر بزنید. حرارت این بخش از بدن بوی عطر را بیشتر می کند و باعث می شود رایحه ی آن تمام روز باقی بماند. به علاوه، دیگر وقتی کسی را در آغوش بگیرید بوی عطرتان را نمی گیرد.

 

چاک سینه ها

اگر لباس تان به گونه ای باشد که قفسه ی سینه تان بیرون باشد، خوب است یک عطر ملایم به آنجا بزنید. شاید عطر در آنجا قدرتی که روی مچ دست ها دارد را پیدا نکند، اما یک بوی ملایم به شما می دهد.

 

شکم(Abdominal)

اگر لباس تان طوری باشد که شکم تان بیرون باشد می توانید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید. زدن عطر به شکم باعث می شود بوی عطر تا ساعت ها با شما بماند.

 

اما به چه قسمت هایی نباید عطر بزنیم؟

زیر بغل(Armpit)

غدد عرق زیربغل به عطر واکنش نشان می دهند، امری که می تواند باعث سوزش و خارش شود. علاوه بر این، با زدن عطر به زیربغل خود به نتیجه ی مدنظرتان برای خوشبو شدن هم نمی توانید برسید.

 

اطراف ناحیه تناسلی

زدن عطر به اطراف ناحیه ی تناسلی می تواند باعث خشکی پوست شود. به علاوه، این ناحیه بسیار حساس و تحریک پذیر است، در نتیجه زدن عطر به آن باعث خارش و التهاب می شود.

 

اطراف چشم ها

از زدن عطر به اطراف چشم ها خودداری کنید. عطرهایی که پایه ی آن ها الکل و اتیل است در صورت تماس با نقاط بسیار حساسی همچون چشم ها می توانند صدمات جدی ای به بار آورند.

 

روش درست عطر زدن

 

دست ها

گرچه یکی از رایج ترین قسمت ها برای زدن عطر مچ دست ها است، اما باید از زدن عطر به دست های خود خودداری کنید. عطرهای پایه الکلی در صورت تماس با دست ها می توانند باعث skin dryness خشکی پوست، ترک برداشتن و حتی خونریزی آن شوند.

 

برترین عطر و ادکلن های برند پاییزی آقایان + عکس

5 عطر دخترانه پاییزی هدیه شب های عاشقی + عکس

برترین عطرهای زنانه پاییزی / عکس و قیمت

 

Intoxicate everyone with the scent of your perfume! The right way to perfume


برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان