چرا روغن نارگیل سفید کننده پوست و رفع کننده چروکه+ مدت زمان استفاده

مجموعه : دانستنی ها
چرا روغن نارگیل سفید کننده پوست و رفع کننده چروکه+ مدت زمان استفاده

چرا روغن نارگیل سفید کننده پوست و رفع کننده چروکه+ مدت زمان استفاده

 

نازوب، آگاهی و دانستن این که چطور و چگونه استفاده از هر ماده ای بر سلامتی جسم و پوست ما اثر می گذارد می تواند نتیجه چندین برابر را به ما بدهد!

این که من بدانم مثلا استفاده از روغن نارگیل به چه دلیل باعث سفید کردن پوست و رفع چین و چروک پوست می شود و برای میزان استفاده در غذا باعث سلامتی من می شود به تک تک سلولهایم با آگاهی می فهمانم به چه دلیل از روغن نارگیل استفاده میکنم!!

به همین دلیل با آگاهی از علل سفید کردن روغن نارگیل و مقدار مصرف خوراکی این روغن معجزه آسا را بشناسید و این لینک را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آگاهی دادن سالم و مفید به دیگران باعث حس خوب در لحظه های زندگی می شود.

 

چرا روغن نارگیل سفید کننده پوست و رفع کننده چروکه+ مدت زمان استفاده

 

دانستنی و خصوصیات روغن نارگیل

 

روغن نارگیل یکی از معروف‌ترین روغن‌های مورد استفاده توسط مردم جهت زیبایی و محافظت از پوست می‌باشد ! روغن نارگیل به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان فراوان و ویتامین ای باعث کاهش چین و چروک‌های پوستی و جوان تر شدن پوست می‌گردد و همینطور به علت داشتن مقادیر بالای پروئین برای پوست مفید است.

طبق تحقیقات انجام شده بر روی روغن نارگیل محققان دست یافتند که این روغن با داشتن SPF 8 می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و احتمال آفتاب سوختگی را تا حد زیادی کاهش دهد و همینطور در صورت ایجاد سوختگی و کدر شدن پوست آن را در دراز مدت بهبود می‌دهد.

صابون تولید شده با روغن نارگیل نیز خواص ذکر شده را به پوست و موی شما هدیه میدهند و باعث نرم شدن و براقی مو و همچنین شادابی و طراوت پوست میگردند.

روغن نارگیل، نوعی چربی اشباع شده‌است که از میوه درخت نارگیل به دست می‌آید از این روغن در تهیهٔ مواد آرایشی بهداشتی و همچنین در غذاها استفاده می‌شود.

این روغن سرشار از نوعی اسید چرب با زنجیره متوسط، اسید لوریک، می‌باشد. روغن نارگیل‌های غیر هیدروژنه معمولاً بین دمای 22 تا 24 درجه سانتی گراد ذوب می‌شوند.

روغن نارگیل بین دیگر انواع روغن از همه پایدارتر است و بین روغن‌های مخصوص سرخ کردن، حرارت لازم برای سوختن روغن نارگیل از همه روغن‌ها بالاتر است؛ بنابراین، حتی در دماهای بالا هم این روغن نمی‌سوزد و دود از آن بلند نمی‌شود.

 

 

دلیل سفید کنندگی و ضد آفتاب بودن روغن نارگیل

 

چرا روغن نارگیل سفید کننده پوست و رفع کننده چروکه+ مدت زمان استفاده

 

اگر سوال تان این است که آیا روغن نارگیل می تواند پوست را روشن کند باید بگوییم بله می تواند. این ماده مانند یک ضدآفتاب طبیعی عمل می کند زیرا می تواند از پوست محافظت کند.

فقط کافی است آن را روی پوست مالیده و زیر آفتاب بروید تا پوست تان به طور طبیعی روشن شود. بنابراین هنگامی که به خانه بازمی گردید و در آینه نگاه می کنید پوست تان هنوز روشن و نرم است. روغن نارگیل می تواند شب ها یک مرطوب کننده مناسب باشد.

خواص ضدباکتری، ضد التهابی و مرطوب کننده روغن نارگیل باعث نرمی و درخشش پوست می شود. به این معنا که عفونت های پوستی مختلف کنترل شده و از بروز آکنه و جوش و مشکلات مختلف پیشگیری می شود.

اگر می خواهید به هر دلیلی پوست را روشن کرده و از شر حلقه های تیره چشم خلاص شوید، یا کل بدن خود را سفید کنید، این ماده بر روی پوست و سلامت هیچ عوارض جانبی ندارد.

خواص روغن نارگیل بر روی پوست

 

برخی از خواص روغن نارگیل و تاثیر آن بر روی زیبایی عبارتند از:

از بین بردن لکه ها

مرطوب کردن کوتیکول های پوست

نرم کردن پوست

عملکرد به عنوان ضدآفتاب طبیعی

هنگامی که درباره مزایای روغن نارگیل صحبت می کنیم، این ماده نه تنها روشن کننده است بلکه هایپرپیگمنتاسیون را درمان می کند.

 

عوارض احتمالی استفاده از روغن نارگیل به عنوان سفید کننده پوست

 

یادتان باشد روغن نارگیل حفره های پوست را می بندد و به این صورت می تواند در ایجاد جوش در آینده تاثیر داشته باشد. اگر برای اولین بار از این روغن استفاده می کنید، بهتر است مقدار کمی از آن را در قسمت پایین پوست استفاده کرده و بگذارید یک شب بماند.

اگر پس از 2 تا 3 روز پوست تان خوب است، می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. نکته دیگر درباره روغن نارگیل این است که باید 100% خالص باشد تا پوست را روشن کند. از روغن های صنعتی، ناخالص، تصفیه نشده و غیره استفاده نکنید، مخصوصا در رابطه با پوست صورت.

در حقیقت برخی از نگهدارنده ها، افزودنی ها، مواد ضد باکتری و غیره، می توانند به پوست آسیب برسانند.

برای دستیابی به نتایج بهتر، بهتر است از روشن کننده های دیگر مانند آب لیمو استفاده کنید. با این حال، در استفاده از آب لیمو برای پوست مراقب باشید زیرا می تواند پوست های حساس را تحریک کند.

 

چرا روغن نارگیل سفید کننده پوست و رفع کننده چروکه+ مدت زمان استفاده

 

ماسک های ترکیبی دیگر مواد با روغن نارگیل و نحوه استفاده از ماسک ها در سفید کردن پوست

 

برای تمیز کردن کل بدن می توانید روغن نارگیل را به آب وان اضافه کنید. در اینجا بهترین دستورالعمل برای سفید کردن پوست صورت را به شما معرفی می کنیم:

استفاده از روغن نارگیل به تنهایی برای روشنی پوست. روغن نارگیل به تنهایی می تواند پوست را روشن کند. مراحل انجام این کار عبارتند از:

 

کمی روغن نارگیل ارگانیک را روی دست ریخته و آن را کمی گرم کنید.

آن را روی پوست بگذارید و بهتر است هر شب پیش از خواب این کار را انجام دهید.

برای چند دقیقه پوست را ماساژ دهید تا پوست روغن را جذب کند.

بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد صورت را با آب ولرم بشویید تا روغن از روی پوست پاک شود.

این فرایند را به مدت 30 روز انجام دهید تا پوست سالم و روشن داشته باشید.

 

ماسک روغن نارگیل به همراه آب لیمو

 

چرا روغن نارگیل سفید کننده پوست و رفع کننده چروکه+ مدت زمان استفاده

 

این روش برای سفید کردن پوست موثر است. لیموی تازه مانند روغن نارگیل در سفید کردن لکه های پوست موثر است. این روش می تواند پوست را تغذیه رسانی کند اما یادتان باشد که ممکن است حساسیت پوست را تحریک کند. بنابراین برای پوست های خشک مناسب نیست.

 

یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک مخلوط کنید. مواد را ترکیب کرده و آن را روی نقاط تیره پوست بمالید. پیش از هر چیز پوست را پاک کنید.

یک تکه پنبه برداشته و محلول را روی پوست مالیده و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.

سپس با آب گرم پوست را بشویید.

و به طور مرتب و 2 بار در هفته از آب لیمو و روغن نارگیل استفاده کنید تا پوست تان روشن شود.

 

استفاده از روغن نارگیل با لیمو و آرد

 

برای تهیه یک ماسک غلیظ آرد و روغن نارگیل را مخلوط کنید.

مقادیر برابر آب لیمو و روغن نارگیل را ترکیب کنید، برای مثال یک قاشق غذاخوری از هر کدام از موادها و سپس خمیر آماده کنید.

ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی نواحی تاریک پوست قرار دهید.

محلول را با آب گرم بشویید.

 

 

ماسک نارگیل با لیمو و عسل

 

چرا روغن نارگیل سفید کننده پوست و رفع کننده چروکه+ مدت زمان استفاده

 

عسل یک اسکراب طبیعی است و پوست را نرم می کند. از عسل خالص و بدون افزودنی استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با دو قاشق غذاخوری عسل خالص و نصف قاشق چای خوری آب لیموی تازه مخلوط کنید.

مواد را روی قسمت های تیره پوست قرار داده و بگذارید 12 تا 15 دقیقه بماند.

با آب سرد ماسک را بشویید. پوست را خشک کرده و در صورت نیاز این مراحل را تکرار کنید.

 

استفاده از روغن نارگیل و روغن چوب صندل یا روغن دانه انگور

 

این روش برای قسمت های حساس پوست مانند تیرگی زیر چشم ها که باید سفید شود، مناسب می باشد. برای رهایی از تیرگی زیر چشم ها باید از مواد سفیدکننده مناسب استفاده کرد.

یک قاشق غذاخوری روغن چوب صندل یا روغن دانه انگور را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص مخلوط کنید. مواد را ترکیب کنید. بسته به میزان مورد نیاز می توانید روغن ها را کاهش یا افزایش دهید.

صورت را شسته، با دست مواد را روی صورت مالیده و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.

پس از 15 دقیقه پوست خشک می شود.

سپس پوست را با آب ولرم بشویید.

 

استفاده از روغن نارگیل و زردچوبه

 

چرا روغن نارگیل سفید کننده پوست و رفع کننده چروکه+ مدت زمان استفاده

 

زردچوبه دارای یک ماده قوی به نام کورکومین است که می تواند تولید ملانین را تنظیم نماید. در حالی که روغن نارگیل قسمت های خشک و آسیب دیده را مرطوب می کند، زردچوبه پوست را روشن تر می کند. این ترکیبات به خورد پوست رفته و آن را از درون درمان می کنند.

یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه، یک قاشق چای خوری عسل خام، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و دو قاشق غذاخوری آرد را مخلوط کنید.

تمام این مواد را ترکیب کرده و یک خمیر به دست آورید.

این ماسک را روی پوست مالیده و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند.

صورت را با آب گرم شسته و سپس با آب سرد بشویید تا حفره های باز پوست بسته شوند.

ماسک صورت زردچوبه و روغن نارگیل را به طور مرتب استفاده کنید تا از شر تیرگی پوست رها شوید.

 

روش دوم:

1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک خمیر تهیه شود.

خمیر را روی قسمت های تیره پوست قرار دهید.

بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. صبح روز بعد پوست را با آب گرم بشویید.

می توانید نصف موز له شده را با 1 قاشق غذاخوری زردچوبه و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. تمام مواد را ترکیب کرده و روی پوست تمیز قرار دهید. پس از 10 تا 15 دقیقه پوست را با آب سرد بشویید.

 

استفاده از روغن نارگیل و جوش شیرین

 

جوش شیرین یک لایه بردار است که سلول های آسیب دیده را برداشته و از بروز حفره های باز پوست پیشگیری می کند. روغن نارگیل در از بین بردن التهاب ناشی از لایه بردار مناسب است. برای درمان لک، خطوط و حفره ها باز کمی آب لیمو اضافه کنید.

روغن درخت چای می تواند عفونت پوستی را از بین ببرد. مخلوط این مواد نه تنها در از بین بردن نقاط تیره بلکه در پاکسازی عمیق مفید هستند.

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف قاشق غذاخوری لیموی تازه، 3 تا 4 قطره روغن درخت چای و یک هشتم قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید.

 

چرا روغن نارگیل سفید کننده پوست و رفع کننده چروکه+ مدت زمان استفاده

 

مواد را خوب هم بزنید تا خمیر تهیه شود و سپس آن را روی نقاط تیره پوست گذاشته و بگذارید 2 تا 4 دقیقه بماند.

سپس با انگشت خمیر روی نقاط تیره را فشار دهید.

با آب گرم پوست را شسته و بگذارید خشک شود.

این فرایند را یک تا دوبار در هفته تکرار کنید تا پوست تان روشن شود.

 

 

بهترین زمان برای استفاده از ماسک روغن نارگیل

اگر می خواهید به روش طبیعی پوست را روشن کنید، شاید اکنون با دریافت پاسخ سوال تان می خواهید بدانید بهترین زمان برای استفاده از این روش چه زمانی است؟

در هنگام استفاده از این ماسک در خانه باشید زیرا این ماسک زمان بر است. گرچه می توان آن را در طول شبانه روز استفاده کرد اما در صورت ترکیب شدن با مواد دیگر باید پس از 5 تا 20 دقیقه پاک شود.

زمانی که بیرون از خانه هستید از ماسک استفاده نکنید زیرا گرد و خاک می توانند حفره های پوست را مسدود کنند.

بهتر است شب ها از این ماسک استفاده کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. در هنگام استفاده از ضدآفتاب کمی روغن نارگیل اضافه کنید. می توانید آن را به عنوان کرم شب به کار ببرید تا پوست تان روشن شود.

 

خطرات و مضرات سلامتی روغن نازگیل درست است یا نادرست؟

 

مصرف روغن نارگیل دارای اثرات سلامتی مانند سایر چربی های ناسالم، از جمله کره، چربی گوشت گاو و روغن نخل است. روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسید لوریک است، چربی اشباع شده و باعث افزایش کل کلسترول خون با افزایش میزان کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) می شود.

 

مطالب مرتبط

 

آموزش تصویری روش باز کردن نارگیل

طرز تهیه شیر سویا، شیر بادام و شیر نارگیل در خانه


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان