قابل توجه کسانی که آب نمی خورند

مجموعه : بیماری ها
قابل توجه کسانی که آب نمی خورند
به گزارش نازوب طی تحیقیات به عمل آمده یک متخصص گوارش و کبد با بیان اینکه هیچ نوشیدنی جای آب را نمیگیرد تاکید کرد: اشکال در بلع یکی از مشکلاتی است که نوشیدن مایعات را برای افراد مشکل میکند.

دکتر امیرحسین فقیهی گفت: بسیاری از افراد تمایلی به نوشیدن آب ندارند به همین دلیل به نوشیدنی های دیگر روی می آورند اما باید گفت هیچ چیزی نمی تواند جایگزینی برای آب باشد و افراد بزرگسال بایستی روزانه بین 7 تا 8 لیوان آب بنوشند.

وی ادامه داد: کسانی که تمایلی به نوشیدن آب ندارند بایستی سعی کنند آب را در برنامه روزانه خود قرار دهند و در صورتی که طعم آب را دوست ندارند می توانند آب را طعم دار کنند به عنوان مثال چند قطره آب لیمو اضافه کنند و یا از آب میوه های طبیعی استفاده کنند و توجه داشته باشند به هیچ وجه از آب میوه های غیرطبیعی موجود در بازار که حاوی شکر هستند و زمینه ساز چاقی و دیابت هستند استفاده نکنند.

این متخصص گوارش و کبد خاطرنشان کرد: برخی از افراد به دلیل اشکال در بلع تمایلی نسبت به خوردن مواد غذایی ندارند که ممکن است اشکال در بلع به دلیل اشکال در سیستم حرکتی مری باشد و یا به دلیل زخم در گوارش، فرد قادر به خوردن غذاهای جامد نباشد که بر حسب تشخیص پزشک بایستی درمان این افراد صورت پذیرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان