اولین پیوند موفقیت آمیز رحم از مادر به دختر (+عکس)

اولین پیوند موفقیت آمیز رحم از مادر به دختر (+عکس)
به گزارش نازوب به نقل از خبرنگار مهر،‌ در این جراحی، یک زن که به دلیل سرطان مجبور به برداشتن رحم خود شده بود و زن دیگری که به دلیل مادرزادی بدون رحم به دنیا آمده بود، تحت پیوند رحم از مادران خود قرار گرفتند.
 
ماتس برانستورم استاد پزشکی و بیماری های زنان و زایمان در بیمارستان گوتنبرگ در سوئد گفت: این پیوند که بیش از 10جراح در آن حضور داشتند، هفته گذشته انجام شد و حال عمومی هر دوی این مادران خوب است و به زودی از بیمارستان مرخص می شوند.
 
به گفته وی این تیم 14 سال است که برای انجام چنین جراحی پیچیده ای تلاش می کنند. آنها این جراحی را نخستین بار بر روی موش و سپس حیوانات بزرگ تر آزمایش کرده بودند. 40 کار علمی بر روی چنین جراحی انجام شده است.
 
هدف از این تحقیقات این بوده است زنانی که به بنا به دلیل سرطان و یا مادرزادی رحم ندارند بتوانند با پیوند به این عضو دست یابند و توانایی بچه دار شدن را بیابند.
 
جراحان در صورتی این پیوند را موفقیت آمیز تلقی می کنند که این زنان بتوانند باردار شوند. اینها نخستین پیوند موفقیت آمیز رحم از مادر به دختر در جهان هستند. پیوند رحم پیش از این در سال 2002 بین دو زن که ارتباط فامیلی با یکدیگر نداشتند در عربستان سعودی انجام شده بود.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان