ramazan
ramazan

هشدار: نوشیدن زیاد آّب مسمومیت می آورد

هشدار: نوشیدن زیاد آّب مسمومیت می آورد
به گزارش نازوب- منطقه اصفهان،"فرزاد قشلاقی" امروز در سومین همایش تبیین جایگاه مراقبین سلامت مدارس و پیشگیری از مسمومیت‌ها که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه مراقبین سلامت مدارس در بالابردن سطح سلامت دانش‌آموزان نقش مهمی برعهده دارند، اظهار کرد: پیشگیری از مسمومیت‌ها باید در سه مرحله اولیه، ثانویه و ثالثه انجام شود که پیشگیری اولیه اهمیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی موادی که مصرف می‌کنیم سمی است، تصریح کرد: آب در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود مسموم کننده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مسمومیت‌ در استان اصفهان را شایع دانست و افزود: استفاده از سمومات دفع آفات گیاهی در کشاورزی یکی از دلایل بالا بودن این آمار در استان اصفهان است.

قشلاقی اضافه کرد: مصرف متادون در استان شایع است و مصرف آن موجب مرگ کودکان می‌شود.

وی با اشاره به بررسی نتایج مسمومیت کودکان در بیمارستان‌های خورشید و الزهرا، اظهار کرد: با وجود شیوع مسمومیت کودکان در استان اصفهان خوشبختانه تاکنون درجه مسمومیت در کودکان در کمترین حد بوده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین مسومیت‌ها در کودکان در سنین دو تا چهار سال دیده شده است، اضافه کرد: مسمومیت در اطفال بیماری شایعی است و والدین باید در این سن بیشتر مراقب کودکان و اطفال خود باشند.

قشلاقی افزود: کودکان از هوش بالایی برخوردار هستند در نتیجه بیشتر داروهایی را مصرف می‌کنند که بد بو نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نگهداری از گیاهان در منازل اشاره کرد و گفت: تماس با برخی گیاهان آپارتمانی مانند دیفن باخیا یا کاکتوس به علت داشتن ماده سوزان و قلیایی می‌تواند برای کودکان کشنده باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منواکسید کربن را قاتل خاموش دانست و افزود: مسمومیت ناشی از منو اکسیدکربن در شب‌های سرد و در فصل سرما شایع است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان