ramazan
ramazan

آیا واقعا سیگار استرس را از بین می برد

آیا واقعا سیگار استرس را از بین می برد
به گزارش نازوب، محققان انگلیسی میزان اضطراب را قبل و بعد از اقدام به ترک سیگار در 500 فرد سیگاری اندازه گیری کردند. طبق گفته ی این محققان از هر دو نفر، یک نفر برای کنار آمدن با استرس سیگار می کشند. این افراد همگی در جلسات ترک سیگار حضور پیدا کرده اند و بعد از گذشت شش ماه از این جلسات تعداد 68 نفر از 491 نفر همچنان از کشیدن سیگار امتناع می ورزند و میزان استرس آنها کمتر از دوران پیش از ترک سیگار گزارش شده است.
با این حال طبق گزارش مجله ی روانشناسی بریتانیایی، استرس افرادی که در ترک سیگار ناموفق بوده اند نسبت به قبل بیشتر شده است.
به گفته ی محققین دانشگاه آکسفورد و دانشکده ی کینگ لندن :« تقریبا همه بر این باورند که سیگار تسکین دهنده ی استرس است اما به طور یقین می توان گفت که این باوری اشتباه است!».
«درست برعکس این موضوع صادق است؛ استعمال سیگار موجب تشویش و اضطراب می شود و افراد باید از این موضوع مطلع شوند و بدانند کاری که می کنند چه نتیجه ی مخربی خواهد داشت!»
افرادی که نیاز به بالا رفتن قوای روحی خود دارند و روزانه این حس را مدام تجربه می کنند معمولا با کشیدن یک سیگار سعی می کنند حس بهتری را تجربه کنند ولی کمبود نیکوتین خود باعث بالا رفتن استرس می شود و در واقع سیگار کشیدن هیچ کمکی به پایین آوردن فشار زندگی روزمره نمی کند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان