پرمصرف ترین مشتریان فیلم ها و تصاویر مستهجن| عوارض وحشتناک

پرمصرف ترین مشتریان فیلم ها و تصاویر مستهجن| عوارض وحشتناک

پرمصرف ترین مشتریان فیلم ها و تصاویر مستهجن

 

پربیننده ترین مخاطب فیلم های پورن و مستهجن چه کسانی هستند و چه خطراتی آنها را به طور جدی تهدید می کند.

 

نازوب به نقل از سایت رادیو سوئد، وجود فیلم‌ها و برنامه‌های پورنوگرافی در بسیاری از جوامع معمول است و گروه‌هایی از مردم، به شکل‌های مختلف، در اینترنت، تلویزیون، نشریات  یا با کرایه ی فیلم و ویدیو، آنها را تماشا می‌کنند.

(متاسفانه) شرکت‌های زیادی برای تولید چنین فیلم‌هایی ایجاد شده و بسیاری از تلویزیون‌های تجاری نیز به تولید و پخش این گونه تصاویر می‌پردازند. پژوهشی که اخیرا در دانشگاه اوپسالا انجام شده، نشان داده است که نوجوانان نیز بیننده‌ی این‌گونه فیلم‌ها و برنامه‌ها هستند.

 

پرمصرف ترین مشتریان فیلم ها و تصاویر مستهجن| عوارض وحشتناک

 

دراین پژوهش 477 پسر نوجوان 16 ساله که در منطقه‌ی «وِست‌مَن‌لَند» به دبیرستان می‌روند مورد پرسش قرارگرفته‌اند و یک‌ دهم آنها گفته‌اند که هر روز، تصاویر پورنوگرافیک تماشا می‌کنند.

این میزان در مقایسه با ده سال پیش که یک بار در هفته بود، افزایش زیادی‌ یافته‌است.

این پژوهش، ده سال پیش نیز توسط  گروهی که پژوهش کنونی را انجام داده، با پرسش از دانش‌آموزان دبیرستانی انجام شده‌ بود.

ماگدالِنا مَتِّبو، دانش‌یار بخش سلامت زنان و کودکان در دانشگاه اوپسالا که مسئولیت این پژوهش را به عهده دارد، می‌گوید که به جای شمار استفاده‌کنندگان (که تقریبا همه گیر شده است)، گسترده‌گی استفاده از پورنوگرافی افزایش یافته‌است.

به گفته‌ی او اگر وضعیت امروز با ده سال پیش مقایسه شود، نشان می‌دهد که هنوز تقریبا تمام پسرها، زمانی به این کار پرداخته‌اند.

تفاوت بزرگی که دراین زمینه میان امروز و ده سال پیش وجود دارد، تغییر موقعیت اجتماعی و اقتصادی این نوجوانان و آسان‌ترشدن دست‌رسی به این تصاویراست.

نوجوانان ده سال پیش، امکان دیدن این تصاویر را درهفته‌ای یک بار داشتند، اما نوجوانان امروز امکان دیدن هر روز آنها را دارند.

این نوجوانان، یک سومشان نیز گفته‌اند که به جای تماشای فیلم‌ها یا برنامه‌هایی که به آنها علاقه دارند، تصاویر پورنو می‌بینند.

این نوجوانان، این تمایل را نوعی عادت یا اعتیاد نام می‌دهند، اما به گفته‌ی ماگدالِنا مَتِّبو،  گروه پژوهش هنوز نمی‌داند که آن را اعتیاد بنامد یا نوعی شرم و احساس گناه.

با این حال او می‌گوید که گروه، پژوهش‌ خود را تا یافتن دلایل روآوردن نوجوانان به دیدن تصاویر پورنو، ادامه خوهد داد. 

ناگفته پیداست این مساله به خوبی شکست فلسفه آزادی جنسی در غرب را نشان می دهد فلسفه ای که معتقد بود تمامی بیماری ها و عقده های روانی فرد ناشی از محرومیت های جنسی است و باید محدودیت ها در این زمینه را برداشت تا جامعه به حال تعادل برسد اما در واقع این نظریه مانند بنزینی بر روی آتش عمل کرده که نه تنها عقده های پیشین را درمان نکرد بلکه خود نیز بر تعداد و عمق آنها افزوده است.

 

پرمصرف ترین مشتریان فیلم ها و تصاویر مستهجن| عوارض وحشتناک

 

دیدن فیلم های مستهجن و پورن چه خطراتی دارد؟

  • اعتیاد به پورن می‌تواند به خشونت دامن بزند

اکثر فیلم‌های پورن خشونت را جذاب جلوه می‌دهند. طبق تحقیقات صورت گرفته، صحنه‌های خشونت آمیز جنسی پورن می‌تواند روی نگرش و رفتار مصرف‌کنندگان تاثیر بگذارد.

  • پورنوگرافی به عملکرد جنسی آسیب می‌زند

جالب است بدانید که “اعتیاد به پورن” اغلب منجر به رابطه جنسی کمتر و نارضایتی از رابطه می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که اعتیاد به ویدیوهای مستهجن با اختلال جنسی برای مردان و زنان، مشکلات برانگیختگی و اختلال و بی ارادگی نعوظ و کاهش رضایت جنسی را در پی دارد.

بررسی دیگر نشان داده که معمولا جوانان سعی سعی می‌کنند از پورن در روابط جنسی خود تقلید کنند. تلاش مدام برای تقلید از فیلم‌‌های پورن یکی از عوارض اعتیاد به پورن است.

  • پورن می‌تواند مغز بیننده را تغییر دهد

به دلیل فرآیندی به نام نوروپلاستیسیته، مغز ما مدام در حال تغییر کردن است. این به این معناست که هنگامی که ما در یک فعالیت یا کار شرکت می‌کنیم، اگر آن فعالیت لذت بخش باشد و نیاز به تلاش و تمرکز نیز داشته باشد، مغز تلاش می‌کند خودش را تغییر دهد تا دفعه بعد آن را بهتر انجام دهد. این فرآیند مغزی می‌تواند توسط یک محرک فراطبیعی مثل دیدن نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

  • فیلم‌های پورن به سلامت روان آسیب می‌زند

مشاهده ی پورن پیامدهای سلامت روان مانند: افسردگی، اضطراب، تنهایی، رضایت کمتر از زندگی و کاهش عزت نفس را بوجود می آورد.

  • اعتیاد به پورن می‌تواند اعتماد بین زوجین را از بین ببرد

 

پرمصرف ترین مشتریان فیلم ها و تصاویر مستهجن| عوارض وحشتناک

 

برخی از افرادی که به پورن اعتیاد پیدا کرده‌اند به خودارضایی نیز روی می‌آورند و امکان دارد “اعتیاد به خودارضایی” هم داشته باشند. این افراد مدام به دنبال آن هستند که لحظاتی را تنها بمانند. مشخص است برای آن که همسرشان متوجه حقیقت ماجرا نشود مجبور می‌شوند دروغ بگویند و تنهایی و مجردی را ترجیح می دهند.

  •  پورنوگرافی اعتماد به نفس زوج را کاهش می‌دهد

کاهش اعتماد به نفس باعث می شود که هر کدام از زوجین ترس از عدم ارتباط جنسی داشته باشند زیرا عادت به تماشای پورن و ارضا شدن با دنیای واقعی زوجین متفاوت است زیرا در درجه اول از خشونت و پوزیشن های عجیب خبری نیست!

  •  اعتیاد به پورن با خیانت فرقی ندارد

این که چرا تماشای پورن و به دنبال آن خودارضایی خیانت محسوب می شود کاملا روشن است. هر کدام از زوجین به یکدیگر متعهد هستند در تمام لحظه ها با یکدیگر شریک باشند.

و با هم بودن و از طرفی جدا لذت بردن علاوه بر اسیب های روانی و جسمی، پنهان کاری و لذت های نهانی خیانت محسوب می شود.

نکته: اگر شما یکی از افرادی هستید که به تماشای پورن عادت کرده اید، بیدار شوید! و تنها برای نجات فکر و جسم خود کم کم تماشای این لذت های گذرا و آسیب رسان را ترک کنید.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان