قصر حرمسرا ؛ مکان های گردشگری سمنان / تصاویر

قصر حرمسرا ؛ مکان های گردشگری سمنان / تصاویر

معرفی و آشنایی با مکان های دیدنی و زیبای استان سمنان

 

 سمنان در میان گردشگران هنوز ناشناخته است به همین دلیل هنوز فرصت معرفی آن پیش نیامده و هتل داران کمی در آن جا اقدام به برپایی هتل کرده اند بنابراین در سفر به این شهر، باید با تجهیزات کامل وارد شوید.

 

کویر سمنان برای شما ارمغان آورنده ی شب های پر ستاره ی زیبایی است که کویر را برایتان دل انگیز می کند. طبیعت این استان واقعا مثال زدنی است. کافیست تنوع آب و هوایی را در دو شهر شهمیرزاد و مهدیشهر، درک کنید که در فاصله ای کمتر از ۲۰ کیلومتر از هم قرار دارند اما واقعا متفاوتند.

 

قصر حرمسرا ؛ مکان های گردشگری سمنان / تصاویر

در بیشتر غذاهای سنتی مردم سمنان برنج به چشم می خورد. به هرحال سعی کنید ترشی متکای این شهر را به قدر کم هم که شده پیدا کنید و بچشید.

 

باغ های کویری، قلعه های دیدنی سارو، دروازه ارگ سمنان و تزیینات و معماری خاص ش، مسجد امام سمنان، موزه گرمابه، قلعه لاسگرد و گردنه ی رویایی آهوان همه از جاذبه های گردشگری زیبا در این استان به شمار می روند.

 

 توصیه ما به شما این است که مدت زمانی بیش از دو سه روز را برای سمنان گردی خود انتخاب کنید و به دیدار مکان های دیدنی و گردشگری دیگری نظیر به پارک ملی کویر، پارک علم و فناوری، تپه باستانی سنگ چخماق، گنبد زنگوله، مجموعه کاروانسراهای تاریخی میاندشت، کاروانسرای قصر بهرام، کاروانسرای عباس آباد، جنگل ابر، باغ چشمه علی، جاذبه‌های گردشگری دامغان و  مجموعه تاریخی بسطام شاهرود بروید و حسابی از دیدنی ها سیراب شوید.

 

قصر حرمسرای استان زیبای سمنان

استان سمنان و شهر گرمسار یکی از تاریخی ترین و زیبا ترین شهرهای کشورمان است.  در این شهر بناها و قصر های زیبایی وجود دارد که مربوط به دوره شاه عباس صفوی است.

 

در این شهر قصری وجود دارد که به قصر شاه عباسی يا قصر بهرام معروف می باشد. این قصر متعلق به دوره صفویه است و از زیبا ترین قصر های این دوران محسوب می شود.

 

در یک کیلومتری جنوب شرقی این قصر، بنای صفوی دیگری واقع شده است که حرمسرا نام دارد. به نظر می رسد این قصر در مواقع سفر شاهان صفوی به عنوان حرمسرا و گاهی نیز به عنوان محل سکونت شکارچیان سلطنتی مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

قصر حرمسرا ؛ مکان های گردشگری سمنان / تصاویر

آب آشامیدنی مورد نیاز این بنا توسط چشمه های موجود در دامنه سیاه کوه و به وسیله یک کانال، بعد از عبور از مسیر دره به استخری در بیرون حیاط جنوبی این قصر وارد می شده است بعد از پر شدن این استخر آب جریان یافته و به درون حوض کوچکتری در داخل خود حرمسرا سرازیر می شده است.

 

قصر حرمسرا ؛ مکان های گردشگری سمنان / تصاویر

در بخش جنوب غربی حرمسرا، تالار بزرگی وجود دارد که در قسمت شمالی آن دو ایوان قرار گرفته است. در قسمت شمالی این ایوان ها ۲ اتاق وجود دارد که از ابتدای ساخت بنا موجود نبوده و بعد از مدتی به ساختمان اصلی افزوده شده است.

 

با توجه به خرابی و انهدام کامل تالار های بخش شمالی این بنا و تخریب نسبی بقیه ساختمان به نظر می رسد که زلزله ای شدید سبب تخریب این بنا شده است و اینها در واقع بقایای به جا مانده از بنای حرمسرای صفوی می باشد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان