ramazan
ramazan

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

دنیای عجیب فناوری، Le monde étrange de la technologie انسان روز به روز افسار آینده را بیشتر در دست خود می گیرد و برای این کار هر روز ابزار و وسائل جدیدی می سازد.

در واقع هر چه قدر به سمت آینده می رویم طرز فکرمان درباره زندگی اصلاح می شود و آنهایی که باهوش تر از بقیه مان هستند سعی می کنند با شناخت نیازها، فناوری هایی را برای مان طراحی کنند که بیش از پیش به سلطه مان برجهان ادامه بدهیم.

ما در زمانه ای زندگی می کنیم که رویاهای اجدادمان به واقعیت پیوسته است. اما خودمان هم رویاهایی داریم که قطعا در زمان فرزندان مان به واقعیت می رسد! …

 

معرفی عجیب ترین فناوری های سال 2019-2020

 

پرینت ۳ بعدی فلز

همه ما در طول چند سال گذشته به چاپ پلاستیکی سه بعدی عادت کرده ایم و این امر در کشور های در حال توسعه و توسعه یافته انجام می شود. سهولت آن برای طراحی و نمونه برداری به ارمغان آمده است. پیشرفت در تکنولوژی به این معنی است که ساخت فلز فوری به سرعت تبدیل به یک واقعیت می شود، که به وضوح دنیایی جدید از امکانات را باز می کند.

یکی از تکنولوژی های جدید سال ۲۰۱۹ پرینت ۳ بعدی فلزات می باشد که توانایی ایجاد ساختار های فلزی بزرگ و پیچیده بر اساس تقاضا، می تواند صنعت تولید قطعات فلزی را انقلابی و متحول کند.

مجله بین المللی فوربز می گوید: “چاپ سه بعدی فلزی باعث می شود تولیدکنندگان توانایی تولید یک یا چند عدد قطعات فلزی مورد نیازشان را بسیار ارزان تر از استفاده از تکنیک های موجود تولید انبوه، تولید کنند.

به جای نگه داشتن یک انبار بزرگ از قطعات، شرکت می تواند به سادگی یک بخش را هنگامی که مشتری به آن نیاز دارد، پرینت ۳ بعدی کند. به گزارش نازوب، علاوه بر این، می تواند اشکال پیچیده را با هیچ روش دیگر امکان پذیر نباشد را با این سیستم پرینت ۳ بعدی فلزات تهیه کند. این به معنی است که واحدهای تولیدی عملکردی سبک تر و با راندمان بالاتر خواهند داشت. ”

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

جنین های مصنوعی

برای اولین بار، محققان ساختارهای جنینی را با استفاده از سلول های بنیادی وبدون استفاده از سلول های تخمک زن و اسپرم مرد ساخته اند. جنین های مصنوعی به عنوان یکی از تکنولوژی های جدید سال ۲۰۱۹ فرصت جدیدی را برای درک اینکه چگونه زندگی به وجود می آید باز می کند، اما به وضوح مشکلات اخلاقی حیاتی و حتی فلسفی را نیز بوجود می آورد.

مجله بین المللی فوربز: “جنین های مصنوعی می توانند یک ابزار علمی ارزشمند برای درک اینکه چگونه زندگی را توسعه دهیم، فراهم می کند. اما آنها در نهایت امکان ایجاد زندگی را به سادگی از یک سلول بنیادی گرفته شده از جنین دیگری فراهم می کنند. بدون اسپرم و بدون تخمک. این یک ایجاد غیر طبیعی از زندگی است که در دست محققان آزمایشگاهی قرار می گیرد. ”

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

شهری که حس می کند

در ادامه لیست تکنولوژی های جدید سال ۲۰۱۹ میرسیم به کانادا و در شهر تورنتو. شرکت شریک گوگل “الفبا” ، سنسورها و تحلیل هایی را به منظور بازنویسی نحوه ساخت، اجرا و زندگی در شهرها را در نظر می گیرند. هدف ادغام طراحی شهری با تکنولوژی پیشرفته ای را برای ایجاد “شهرهای هوشمند” مقرون به صرفه تر، قابل استفاده تر و محیط زیست پایدار است.

مجله بین المللی فوربز می گوید: “اگر چه در چند سال بعدی تکمیل نمی شود، اما این می تواند شروع شهر های هوشمند باشد که پاک تر و امن تر هستند.”

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

هوش مصنوعی ابری

صدر نشینان و مقتدرین دنیای تکنولوژی و مخصوصا تکنولوژی های جدید سال ۲۰۱۹ ، در اینجا شامل آمازون، گوگل، آی بی ام و مایکروسافت هستند که همه تلاش خود را برای افزایش دسترسی به آموزش دستگاه و تکنولوژی شبکه عصبی مصنوعی انجام می دهند تا بتوانند آن را ارزان تر و آسان تر از از چیزی که الان در دسترسی هست، استفاده کنند.

مجله فوربز به من گفت: “در دسترس بودن ابزار Intelligence artificielle هوش مصنوعی در فضای ابری به معنای آن است که یادگیری ماشین پیشرفته به طور گسترده ای برای بسیاری از کسب و کارهای مختلف قابل دسترسی است. این امر همه چیز را از تولید تا تدارکات تغییر خواهد داد، ساخت AI بسیار ارزان تر و راحت تر برای کسب و کار است. ”

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

شبکه های عصبی پیشرفته یا دونفره (دوئل)

شبکه های عصبی دو نفره (دوئل) یک پیشرفت در هوش مصنوعی را نشان می دهد که اجازه می دهد AI تصاویری از چیزهایی که هرگز دیده نمی شود، ایجاد کند. فوربز می گوید: این یک حس تخیل است.

این پیشرفت به عنوان یکی از تکنولوژی های جدید سال ۲۰۱۹ وعده داده است سیستم های AI را با “تخیل” غنی کند، از طریق اجازه دادن به آنها به طور اساسا “جفت شدن” با یکدیگر. این کار در مغز گوگل، دیپ مایند و انویدیا بر روی سیستم هایی فعال است که تصاویر و صداها تولید شده از روی کامپیوتری فوق العاده واقع گرایانه را فراتر از آنچه که در حال حاضر امکان پذیر است، متمرکز می شود. با این حال، فوربز همچنین خواستار احتیاط است، زیرا احتمالا رایانه ها ابزارهای قابل هضم برای فاکتورهای دیجیتالی و تقلب می شوند.

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

تبل گوش پیشرفته

این مفهوم کمدی علمی-تخیلی که توسط داگلاس آدامز در راهنمای راهنمایی برای کهکشان معرفی شده است، این است که استفاده از تکنولوژی ترجمه آنلاین را به طور موثری در اختیار انسانها در هنگام برقراری ارتباط در زبانهای مختلف در زمان واقعی نزدیک می کند.

یعنی به صورت لحشظه ای زبان های مختلف برای شما ترجمه می شود و اینچنین است که انسان های مختلف با زبان های صحبت مختلف می توانند با هم صحبت کنند و حرف های یکدیگر را به لطف این دستگاه که در آینده تولید خواهد شد، بفهمند.

اگر چه این دستگاه که یکی از सबसे अच्छा और सबसे आकर्षक بهترین و جذاب ترین تکنولوژی های جدید سال ۲۰۱۹ است، هنوز در مرحله اولیه قرار دارد و گزارش می شود که هنوز خیلی خوب عمل نمی کند، اما هرکسی می تواند امروز از طریق خدمات ترجمه گوگل با سرویس صدای فعال در رایانه و دستگاه های تلفن همراه دسترسی داشته باشد و تقریبا هر زبانی را به زبان دیگر ترجمه کند.

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

گاز طبیعی بدون کربن

روش های جدید مهندسی در تکنولوژی های جدید سال ۲۰۱۹ می توانند کربن را که در اثر سوختن گاز طبیعی آزاد شده است را بگیرد و از انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری کند و فرصت های جدیدی برای ایجاد انرژی پاک فراهم آورد. در حال حاضر ۳۲ درصد از برق مورد استفاده در ایالات متحده با سوختن گاز طبیعی تولید می شود – فرایندی است که حدود ۳۰ درصد از انتشار گازهای کربن از بخش برق را تشکیل می دهد.

تکنولوژی تمیز گاز طبیعی، وعده ای برای تولید برق از یک سوخت فسیلی ارزان و راحت در دسترس است که به امید پیشرفت تکنولوژی و تولید گاز طبیعی بدون کربن، تولید کربن توسط این سوخت فسیلی متوقف شود که خود برای محیط زیست تاثیر خوبی می گذارد.

امنیت کامل در فضای آنلاین

سیستم های حریم شخصی مبتنی بر Blockchain اجازه می دهد که انجام معاملات دیجیتال ثبت و تایید در حالی انجام شود که حفاظت از حریم خصوصی اطلاعات و هویت های مبادله تبادل اطلاعات اولویت و کامل انجام شده باشد. امنیت همیشه یکی از بحث های اصلی تکنولوژی بوده و بدیهی است که یکی تکنولوژی های جدید سال ۲۰۱۹ مربوط به امنیت کاربران در فضای اینترنت و آنلاین باشد.

این به این معنی است که تبادل اطلاعات یا انجام معاملات بدون ریسک حفظ حریم خصوصی و یا قرار گرفتن در معرض تهدیدات مانند تقلب یا سرقت هویت، انجام خواهد شد.

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

پیشگویی ژنتیکی

در تکنولوژی های جدید سال ۲۰۱۹ ، پیشرفت های بزرگی در تجزیه و تحلیل پیش بینی شده با استفاده از داده های ژنومی توسط بازیکنان از جمله Helix، ۲۳andMe، Myriad Genetics، BK Biobank و موسسه Broad انجام شده است. این امر می تواند برای پیش بینی شانس بیماری هایی مانند سرطان، یا حتی IQ، با تجزیه و تحلیل داده های ژنتیکی باشد. این وعده به جهش کوانتومی بعدی در حفاظت از سلامت عمومی است، اما همچنین موجب نگرانی های اخلاقی بزرگ، از جمله خطر تبعیض ژنتیکی می شود.

پیشگویی ژنتیکی میزان سطح هوش شما و تغییرات آن در آینده را پیش بینی کنید. همچنین امکان پیش بینی صفات رفتاری را فراهم می آورد. اما چگونه از این اطلاعات استفاده خواهیم کرد؟ آیا این تکنولوژی باعث بهبود سیستم رشد و یادگیری کودکان و نوجوانان ما می شود یا خیر؟

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

ساخت متریال های جدید با دانش کئانتوم

آخرین مورد در لیست ۱۰ تکنولوژی های جدید سال ۲۰۱۹ ساخت متریال با دانش کئانتوم فیزیک و کمستری است. محققان دانشگاه هاروارد با استفاده از یک کامپیوتر کوانتومی هفت کیبیت طراحی شده توسط کمپانی IBM، شبیه سازی کامل یک مولکول ساده را ایجاد کرده اند.

Les technologies les plus étranges de l’année, des bouchons d’oreilles aux embryons artificiels!

مولکول – بریلیوم هیدرید – بزرگترین محاسبات کوانتومی شبیه سازی است که تا الان در جهان صورت گرفته است.

وعده این است که دانشمندان می توانند از رایانه های کوانتومی برای طراحی انواع جدید مواد استفاده کنند و دقیقا خواص آنها را خلق کنند. این می تواند باعث ایجاد انواع مواد معجزه مانند سلول های خورشیدی کارآمدتر، کاتالیزورهای بهتر برای تولید سوخت های پاک و پروتئین هایی باشد که به عنوان داروهای موثرتر عمل می کنند.

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

گلدانی که گوشی موبایل را شارژ می‌کند

عجیب ترین فناوری های سال 2019

یکی از عجیب ترین فناوری های سال 2019 این شارژر جالب است. امروزه بسیاری از کاربران از شارژر بی‌سیم استقبال می‌کنند و میزان استفاده از آن‌ها نیز در حال افزایش است.

به همین دلیل شرکت لکسون (Lexon) وسیله جدیدی را برای شارژ بی سیم گوشی های موبایل طراحی کرده است. این شارژر که با نام اوبلیو (Oblio) معرفی شده است، در نگاه اولیه همانند یک گلدان یا ظرف مربا به نظر می‌رسد، اما این وسیله جالب می‌تواند گوشیتان را به صورت بی سیم شارژ کند.

کاربران می‌توانند گوشی موبایل خود را در این وسیله گلدان مانند قرار دهند تا به صورت بی سیم شارژ شود. البته اوبلیو می‌تواند با استفاده از نور ماوراءبنفش تمامی باکتری‌ها و میکروب‌های روی گوشی را از بین ببرد. بر اساس ادعای شرکت لکسون، این دستگاه می‌تواند ظرف مدت 3 دقیقه تمامی باکتری‌ها و میکروب‌های روی گوشی موبایل را نابود کند.
رباتی که با گوشی موبایل هدایت می‌شود

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

در سراسر جهان بسیاری از مردم به عرصه رباتیک و ساخت ربات علاقه‌مندند و شرکت شیائومی (Xiaomi) نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته است. این شرکت چینی رباتی را معرفی کرده است که کاربر می‌تواند به راحتی آن را بسازد. شیائومی این ربات کوچک را به گونه‌ای طراحی کرده است تا تمامی کاربران بتوانند آن را در زمان کوتاهی ساخته و با گوشی خود آن را کنترل کنند. ربات شیائومی در طرح‌ها و قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه شده است. در واقع اجزای این ربات همانند لگو بوده و کاربر می‌تواند به آسانی آن را تکمیل کند. کاربران همچنین می‌توانند با نصب اپلیکیشن ویژه‌ای، این ربات را از راه دور کنترل کنند.

ابداع هوش مصنوعی برای بهتر مسواک زدن

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

امروزه بسیاری از والدین در خصوص مسواک زدن فرزندانشان با مشکل مواجه هستند. در همین رابطه مخترعان توانستند محصولی به نام جینیوس ایکس (Genius X) بسازند.

این وسیله می‌تواند مشکل والدین را به آسانی برطرف کند. در واقع شرکت اورال-بی (Oral- B) توانسته است یک الگوریتم هوش مصنوعی ایجاد کند. این هوش مصنوعی نحوه مسواک زدن کاربر را تحلیل کرده در خصوص آن بازخوردی را ارائه می‌دهد. این الگوریتم همواره روش صحیح مسواک زدن را همانند والدین به فرزندان گوشزد می‌کند تا نحوه مسواک زدن آن‌ها اصلاح شود.

هنگامی که کاربران برای مسواک زدن از جینیوس ایکس استفاده می‌کنند، این هوش مصنوعی عوامل مختلفی چون زمان و شیوه مسواک زدن کاربر را بررسی می‌کند و نتایج آن را از طریق اپلیکیشن به کاربران نشان می‌دهد.

البته این مسواک نحوه صحیح مسواک زدن را به کاربر نمی‌آموزد، بلکه نکات و توصیه‌هایی را برای اصلاح روش فعلی کاربر به او نشان می‌دهد. مخترعان با هدف کشف بهترین روش مسواک زدن و کاهش آسیب به دندان‌ها چنین دستگاهی را ابداع کرده‌اند. این محصول با قیمت 230 دلار در بازارهای جهانی عرضه شده است.

 

دستبندی برای ردیابی حیوانات

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

مخترعان برای کاربرانی که همواره در خصوص گم شدن حیوانات خانگی خود نگران هستند، وسیله‌ای به نام میکی پت (Myki Pet) را طراحی کرده‌اند که همانند یک دستبند ردیاب بوده و با استفاده از فناوری‌های GPS و وای فای می‌تواند حیوانات خانگی را ردیابی کند.

کاربران می‌توانند پس از خرید دستگاه میکی پت، یک سیم کارت در آن قرار دهند تا محل دقیق حیوانات خانگی خود را پیدا کنند. این دستبند می‌تواند مسیر، توقف‌گاه‌ها و مسافت طی شده حیوان مورد نظر را به کاربران نشان دهد.

این سی ستم نسبت به سایر ردیاب‌های مخصوص حیوانات کوچک‌تر، ظریف‌تر و زیبا‌تر است که به همین دلیل برای حیوانات اذیت‌کننده نخواهد بود. دستبند میکی‌پت به دلیل برخورداری از سیم کارت، می‌تواند اطلاعات مکانی حیوانات خانگی را به کاربر ارسال کند.

 

عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹: گوشی های منعطف

در حالی شرکتی مانند گوگل روی آینده گوشی های منعطف سرمایه گذاری می کند ، به نظر می رسد که تمام شرکت های تولید کننده گوشی قصد دارند تا از عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ خود رونمایی کنند.

حتی اپل هم به دنبال این موضوع است ولی هنوز از پروژه های خود رونمایی نکرده است. مشخصا گوشی های منعطف جز عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ هستند.

 

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

گوشی های منعطف هواوی تاکنون عکس های منتفاوتی از آن منتشر شده که توانسته نگاه کاربران را به خود جلب کند. این گوشی ها احتمالا دارای اینترنت ۵G و یک صفحه نمایش ۸ اینچی است که به ۵ اینچ نیز می رسد. این گوشی هم جز عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ محسوب می شود.

مدیر شرکت هواوی حتی اعلام کرده است که این گوشی ها می توانند جایگزین PC شوند. این گوشی احتمالا در سال ۲۰۱۹ در شهر بارسلونا رونمایی می شود.

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

تکنولوژی که قرار است در عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ استفاده شود می تواند نگاه کاربران را به خود جلب کند. این گوشی های منعطف سامسونگ در ماه نوامبر به کاربران معرفی شد و نام آن احتمالا Galaxy F یا Galaxy X خواهد بود.

این گوشی هم جز عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ محسوب می شود. این گوشی دارای صفحه نمایش ۷.۳ است. قیمت عجیب ترین گوشی ها سال ۲۰۱۹ سامسونگ احتمالا ۱۸۰۰ دلار خواهد بود. این گوشی ها احتمالا دارای دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسلی است.

عجیب ترین گوشی های سال 2019

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

یکی از عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ گوشی منعطف Royale FlexPai بود که در روز یک نوامبر به بازار عرضه شد. این گوشی به زیبایی و جذابیت گوشی های سامس ونگ و هواوی نیست اما طراحی این گوشی می تواند نگاه کاربران را به سوی خود جلب کند.

این گوشی دارای صفحه نمایش ۷.۸ اینچی و صفحه AMOLED است در نوع خود بی نظیر محسوب می شود. این عجیب ترین گوشی ها سال ۲۰۱۹ دارای دو دوربین ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی است و دارای ظرفیت داخلی ۸گیگابایتی و فضای داخلی ۲۵۶ گیگابایتی است.

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

یکی دیگر از عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ احتمالا از سوی شرکت ال جی شاهد خواهیم بود که می تواند برای کاربران جالب توجه باشد. این گوشی احتمالا دارای دو صفحه نمایش باشد و صفحه نمایش منعطفی نداشته باشد. رقبای این گوشی احتمالا سامسونگ و هواوی خواهند بود.

شایعاتی وجود دارد که گوشی جدید ال جی جز عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ باشد. احتمالا ال جی این عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ را در مراسم CES معرفی خواهد کرد.

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

این برند متعلق به شرکت لنوو است و یکی از پتنت های خود را در راستای تولید عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه کرده است. این شرکت احتمالا این گوشی را در سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد. شرکت های بسیاری در این زمینه در حال فعالیت هستند که می توانند با تولید گوشی منعطف خود نگاه خیلی از کاربران و طرفداران را به خود جلب کند.

 

عجیب ترین فناوری های سال از تبل گوش تا جنین مصنوعی!

 

ما احتمالا در مورد عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ حرف های بیشتری در سال آینده خواهیم شنید و همگی می توانند در نوع خود جالب توجه باشند. شرکت های بسیاری تلاش می کنند تا با عرضه گوشی های منحصر به فرد خود بازار را به خود اختصاص دهند و شکی نیست شرکت های بزرگ نازوب، در این زمینه پیش قدم خواهند بود. باید دید که در آینده عنوان عجیب ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ به چه برندی خواهد رسید. همگی منتظر این موضوع هستیم.

سرعت پیشرفت تکنولوژی آنقدر زیاد است که لازم است هر کسی نسبت به فراگیری علم به روز باشد تا جا نماند!

Les technologies les plus étranges de 2019-2020 + Images


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان