جزئیات فیلم خفن بنفشه آفریقایی مونا زندی در جشنواره آتلانتای آمریکا

جزئیات فیلم خفن بنفشه آفریقایی مونا زندی در جشنواره آتلانتای آمریکا

فیلم سنمایی بنفشه آفریقایی African Violet Movie که به کارگردانی مونا زندی حقیقی و به تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری ساخته شده و به صورت آنلاین اکران شد به جشنواره آتلانتای آمریکا دعوت شد.

 

معرفی برترین چهره های سینمایی در فیلم بنفشه آفریقایی در جشنواره امریکا

 

بنفشه آفریقایی» به جشنواره آتلانتا دعوت شد

 

جزئیات فیلم خفن بنفشه آفریقایی مونا زندی در جشنواره آتلانتای آمریکا

 

فیلم «بنفشه آفریقایی» که سال گذشته به صورت آنلاین در ایران اکران شد در چهل و پنجمین دوره جشنواره بین المللی «آتلانتا» در آمریکا به نمایش گذاشته می شود که از ۲۲ آوریل تا ۲ می برابر(۲ تا ۱۲ اردیبهشت) برگزار می شود.

«بنفشه آفریقایی» پیش از این در جشنواره های آمریکایی American Festivals دیگری چون بوستون، هیوستون، تگزاس، سن لویس و فینیکس نیز حضور داشته است.

همچنین این فیلم قرار است به زودی از طریق سامانه «وی ‌او دی» در آمریکا و کانادا در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی و رضا بابک بازیگران «بنفشه آفریقایی» هستند.همچنین مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی نیز در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

 

جزئیات فیلم خفن بنفشه آفریقایی مونا زندی در جشنواره آتلانتای آمریکا

در خلاصه داستان «بنفشه‌آفریقایی» آمده است: شوکو به همراه همسر دومش رضا تصمیم می‌گیرند تا فریدون همسر سابقش که توسط فرزندان‌شان به خانه سالمندان سپرده شده است را به خانه خود بیاورند. این تصمیم اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه نفر رقم می‌زند.
«بنفشه‌آفریقایی» دومین ساخته مونا زندی حقیقی است که پیش از این فیلم سینمایی «عصر جمعه» را ساخته بود.

 

فیلم بنفشه آفریقایی مونا زندی جشنواره آتلانتای آمریکا

 

بیوگرافی فاطمه معتمدآریا

 

جزئیات فیلم خفن بنفشه آفریقایی مونا زندی در جشنواره آتلانتای آمریکا

 

فاطمه سیمین معتمدآریا (زاده ۷ آبان ۱۳۴۰، تهران) بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. او در فیلم‌های کارگردانان نام‌آوری چون بهرام بیضایی، رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، ایرج طهماسب و محسن مخملباف بازی کرده و بازی او بارها مورد توجه و ستایش قرار گرفته‌است.

در سال ۱۳۵۳ وارد کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شد. در ۱۳۵۵ به عنوان هنرجوی هنر Art student در دانشسرای هنر پذیرفته، و در سال ۱۳۵۸ فارغ‌التحصیل شد. هم‌زمان با گروه تئاتر دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا نیز همکاری می‌کرد.

 

جزئیات فیلم خفن بنفشه آفریقایی مونا زندی در جشنواره آتلانتای آمریکا

 

او در سال ۱۳۶۰ با احمد حامد ازدواج کرد و یک پسر به اسم نریمان دارد.
شروع فعالیت وی در تلویزیون با عروسک‌گردانی مجموعهٔ مدرسه موش‌ها در سال ۱۳۶۰ بود. متعاقب آن در سال ۱۳۶۲ به ضبط سریال محله برو بیا پرداخت و سرانجام با فیلم جدال در ۱۳۶۴ وارد سینمای حرفه‌ای شد. پس از آن و در سال ۱۳۶۵ به بازی در فیلم‌های جهیزیه‌ای برای رباب، تحفه‌ها پرداخت.

در ۱۳۶۹ اولین مجموعه تلویزیونی خود تحت عنوان گل پامچال را بازی کرد. وی اولین زن عضو هیئت مدیره خانه سینما است.
از نقش آفرینی‌های محبوب معتمدآریا باید به بازی‌هایش در کنار ایرج طهماسب و حمید جبلی اشاره کرد. این سه نفر با همکاری در چندین فیلم از جمله کلاه قرمزی و پسرخاله، کلاه قرمزی و سروناز، دختر شیرینی فروش و یکی بود و یکی نبود و زیر درخت هلو یکی از موفق‌ترین گروه‌های هنری در سینمای ایران هستند.

 

بیوگرافی سعید آقاخانی

 

جزئیات فیلم خفن بنفشه آفریقایی مونا زندی در جشنواره آتلانتای آمریکا

 

سعید آقاخانی زاده ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار هنرپیشه، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. وی دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران است.
سعید آقاخانی پس از سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین Ukrainian passenger aircraft توسط پدافند هوایی در دی ۱۳۹۸، در راستای همدردی با مردم از شرکت در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

وی در یادداشت کوتاهی نوشت:

«بی تردید هنرمند واقعی و اصیل، هیچگاه از خاستگاه و مردمش جدا نبوده و نیست. این روزها که حوادث مترقبه و غیرمترقبه گوناگونی جو روانی جامعه و مردم شریف میهنم را یک به یک با بی رحمی نشانه گرفته‌اند، صلاح دیدم ضمن بیان همدردی صمیمانه خودم و آرزوی شکیبایی برای خانواده‌های داغدار و تمنای مغفرت برای از دست رفتگان از پیشگاه پروردگار، انصراف خودم را از حضور در جشنواره فیلم فجر امسال اعلام کنم»

 

بیوگرافی رضا بابک

 

جزئیات فیلم خفن بنفشه آفریقایی مونا زندی در جشنواره آتلانتای آمریکا

 

رضا فشنگچی با نام هنری رضا بابک (زاده ۲۰ اسفند ۱۳۲۴ تهران) ،بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است.
او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بازیگری و کارگردانی است. در اوایل حضور خود در سینما و تئاتر چندین بار در تئاترهای جنوب کشور و شهر های مسجدسلیمان و آبادان حضور مستمر داشت رضا بابک فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و با تأسیس اولین گروه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای نمایش پرداخت.

او تئاتر حرفه‌ای را از دهه ۵۰ آغاز نمود و حضور در سینما را با فیلم سینمایی «چریکه تارا» به کارگردانی بهرام بیضایی در سال ۱۳۵۶ تجربه کرد.

او همچنین قبل و بعد از انقلاب به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر Director, writer and actor در تلویزیون فعالیت کرد. از جمله کارهای او به عنوان نویسنده، آقای شانس در سال ۱۳۷۳ است. سریال تلویزیونی آرایشگاه زیبا از سریال‌های سرشناس این بازیگر بود.

 

عکس های دیدنی بدون آرایش بازیگران ایرانی و خارجی سال 00

دکوراسیون های لاکچری و شیک بازیگران خارجی 1401

تصاویر جذاب بازیگران/ 30سالگی دنیا مدنی بین گاوها تا مدل ماسک مینا وحید

 

Invitation to the movie “African Violet” Atlanta American Film Festival

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان