فیلم تراژدی دردناک عروس و دامادی که 120 نفر را به کشتن دادند+ واکنش علما

مجموعه : اخبار حوادث
فیلم تراژدی دردناک عروس و دامادی که 120 نفر را به کشتن دادند+ واکنش علما

هولناک و دردناک ترین عروسی قرن با بیش از 120 کشته در نینوی عراق رقم خورد. چه حادثه شومی…

 

جزئیات آتش سوزی هولناک در مراسم عروسی و کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر!!

 

به گزارش نازوب، به نقل از خبرگزاری های عراق؛ وقوع آتش‌سوزی در یکی از تالارهای عروسی الحمدانیه، واقع در استان نینوای عراق که گفته می‌شود علت آن آتش‌بازی بوده است، 114 فوتی و 250 مصدوم به‌جای گذاشت.

 

تصویری از زوج نگون بخت که با مراسم عروسی جان 120 نفر را گرفتند! و خودشان جان سالم به در بردند…

 

فیلم تراژدی دردناک عروس و دامادی که 120 نفر را به کشتن دادند+ واکنش علما

 

این آتش‌سوزی منجر به ریزش سقف تالار و محصور شدن جمعیت در داخل آن شد و عروسی را به عزایی در سطح عراق تبدیل کرد و گفته می‌شود داماد و عروس در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

به دنبال این حادثه مقامات محلی در این شهرستان اعلام کردند که بیمارستان الحمدانیه ظرفیت پذیرش این تعداد مصدوم را ندارد و به همین دلیل بسیاری از مصدومین این حادثه ناگوار به استان‌های اطراف مانند کرکوک، اربیل و بغداد منتقل شده و بیمارستان مذکور برای اهدای خون فراخوان داده است.

بر اساس اظهارات شاهدان عینی، برخورد فشفشه به سقف تالار که از جنس اشتعال‌زا بوده، منجر به آتش سوزی سریع شده و موارد مشتعل به همراه سقف بر سر میهمانان ریخته و این حادثه مرگبار را رقم زده است.

 

فیلم تراژدی دردناک عروس و دامادی که 120 نفر را به کشتن دادند+ واکنش علما

 

دستور نخست‌وزیر عراق برای امدادرسانی فوری به قربانیان

از بغداد نیز دولت مرکزی عراق، کمک‌های پزشکی را به الحمدانیه فرستاد و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز در تماس با استاندار نینوی خواستار تسریع در امدادرسانی به مصدومین این حادثه شد.
همچنین نخست وزیر عراق بلافاصله پس از این آتش‌سوزی، به وزرای کشور و بهداشت دستور داد تا تمام تلاش خود را برای امدادرسانی به مجروحان این حادثه را بسیج کنند و با اعزام تیم‌های پزشکی به درمان هر چه سریع‌تر آسیب‌دیدگان و بازماندگان کمک کنند.

 

دلیل آتش‌سوزی بر اساس اطلاعات اولیه

 

فیلم تراژدی دردناک عروس و دامادی که 120 نفر را به کشتن دادند+ واکنش علما

 

بر اساس اظهارات شاهدان عینی، برخورد فشفشه به سقف تالار که از جنس اشتعال‌زا بوده است، منجر به آتش‌سوزی سریع شده است و مواد مشتعل به‌همراه سقف بر سر میهمانان ریخته و این حادثه مرگبار را رقم زده است.

سازمان دفاع مدنی عراق دلیل آتش‌سوزی را بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده و ویدئویی که در دست است، استفاده از وسایل آتش بازی در مراسم عراقی و گسترش دامنه آن اعلام کرد و طی بیانیه‌ای توضیح داد:

 

« تالار عروسی با پنل‌های قابل اشتعال که مغایر دستورالعمل‌های ایمنی است، پوشیده شده بود و آتش سوزی به دلیل عدم رعایت الزامات ایمنی در سیستم های هشدار و اطفای حریق، گسترش یافت و تلفات بالا داشت».

به نوشته رسانه‌های عراقی در پی وقوع این حادثه مرگبار، نیروهای تیپ 30 سازمان الحشد الشعبی به حالت آماده‌باش درآمدند و خود را فورا برای امدادرسانی به قربانیان و همکاری با نیروهای امدادی به الحمدانیه رساندند.

 

فیلم تراژدی دردناک عروس و دامادی که 120 نفر را به کشتن دادند+ واکنش علما

 

رئیس جمهور دستور تحقیق صادر کرد

«عبداللطیف جمال رشید» رئیس‌جمهور عراق نیز گفت: اتفاقی که برای فرزندان ما در منطقه الحمدانیه افتاد، یک تراژدی دردناک و حادثه‌ای است که قلب ما و همه مردم عراق را به درد آورد. ما بر لزوم آغاز تحقیقات، افشای ابعاد پنهان این حادثه و اتخاذ کلیه تدابیر ایمنی برای جلوگیری از تکرار چنین حادثه‌ای تاکید می‌کنیم.

وی در ادامه به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و برای زخمی‌ها، شفای عاجل آرزو کرد.

 

اعلام یک هفته عزای عمومی در نینوی

خبرگزاری رسمی عراق (واع)، گزارش داد: «نجم الجبوری» استاندار نینوی، به دلیل کشته و زخمی شدن صدها شهروند عراقی در مراسم عروسی سه‌شنبه شب در الحمدانیه، یک هفته عزای عمومی اعلام کرد.

وی همچنین دستور داد که فردا، پنجشنبه، برای ادای احترام به قربانیان این حادثه، کارمندان در کلیه ادارات و نهادهای استان نینوی، یک دقیقه بایستند و سکوت کنند.

 

بازداشت 9 مسئول عراقی

فرماندهی عملیات استان نینوی اعلام کرد که به دنبال حادثه مرگبار در عروسی الحمدانیه واقع در این استان، ۹ نفر از مسئولین در این شهرستان را بازداشت کرده است.

همچنین «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های قربانیان و مردم عراق تاکید کرد: «حادثه الحمدانیه ما را به اهمیت تقویت تدابیر ایمنی و آگاهی واقف می‌کند».

 

 

واکنش و پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق

 

آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق، جان باختن شماری از شهروندان عراقی در پی آتش‌سوزی مهیب شب گذشته در یک مراسم عروسی در استان نینوی را تسلیت گفت.

دفتر آیت‌الله سیستانی در عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مرجعیت عالی دینی برای حادثه آتش‌سوزی مهیبی که در الحمدانیه روی داد و صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، به شدت ابراز تاسف و تاثر می‌کند. و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید و ضمن ابراز همبستگی با آن ها، از خداوند متعال خواستار صبر برای بازماندگان، رحب واسعه برای درگذشتگان و شفای عاجل برای مصدومان است».

 

 

واکنش ایران به حادثه غم انگیز عروسی مرگبار در عراق

 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) پنجم مهرماه در پی کشته و مجروح شدن جمعی از شهروندان عراقی در حادثه آتش سوزی شب گذشته در منطقه الحمدانیه استان نینوی عراق به دولت و مردم کشور دوست و برادر عراق به ویژه خانواده قربانیان تسلیت گفت.

وی آمادگی بخش‌های بهداشت و درمان ایران برای مساعدت به آسیب دیدگان این حادثه را اعلام کرد.

استاندار نینوی در پی وقوع آتش‌سوزی شب گذشته در یک تالار عروسی در شهرک الحمدانیه واقع در استان نینوا اعلام کرد که بر اثر این آتش سوزی 114 نفر کشته و حدود 200 زخمی شدند. هلال احمر عراق هم اعلام کرد که در پی این حادثه 450 نفر کشته و زخمی شده‌اند.

روحشان شاد و خدای یکتا به بازماندگان صبر جمیل عنایت کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان