بیوگرافی تمام بازیگران سه کام حبس، پرفروش ترین فیلم ایرانی

بیوگرافی تمام بازیگران سه کام حبس، پرفروش ترین فیلم ایرانی

بیوگرافی بازیگران فیلم پرفروش سه کام حبس و اکران آنلاین در شهریور 1402 پس از 3 سال تاخیر!

سه کام حبس با ژانر اجتماعی به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی سامان سالور محصول 98 است. و اولین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت چهار جایزه شد.

پس از سه سال در 30 فروردین 1402 اکران عمومی شد. این فیلم با بیش از ده حضور بین‌المللی و دریافت جوایز مختلف از جشنواره‌های معتبر جهانی، مورد توجه قرار گرفت.

 

بیوگرافی تمام بازیگران سه کام حبس، پرفروش ترین فیلم ایرانی

 

خلاصه داستان سه کام حبس

نسیم پریناز ایزدیار در نقش نیسم، و مجتبی (محسن تنابنده) زوج جوانی هستند که تازه صاحب فرزند شده‌اند و در جنوب تهران زندگی خوب و ساده ای دارند.

مجتبی ظروف پلاستیکی یکبارمصرف می‌فروشد و نسیم عروسک درست می‌کند و ترشی خانگی تهیه می‌کند. یک روز مجتبی تصادف می‌کند و نسیم تمام تلاش خود را برای نجات خانواده اش در غیاب او انجام می‌دهد.

اما وقتی می‌فهمد شوهر محبوبش در واقع برای تهیه پول، موادمخدر خرید و فروش می‌کند و بیش از یک سال است که کار خود را از دست داده، همه چیز تغییر می‌کند.

مجتبی مقدار زیادی پول به ارباب موادمخدر بدهکار است. نسیم در شرایط دشواری قرار می‌گیرد، برای نجات همسرش چاره ای نیست جز اینکه خود باقیمانده مواد را بفروشد و در کمترین زمان به یک قاچاقچی تبدیل شود. و ادامه ماجرا…

 

اکران‌ها و حضور در جشنواره‌ها

سه کام حبس نخستین بار در 38 مین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت 4 جایزه شد که: بهترین نقش اول زن، بهترین نقش مکمل زن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین فیلمبرداری شد.

سه کام حبس با بیش از ده حضور بین‌المللی در «جشنواره‌های معتبر جهانی» همچون جشنواره بین‌المللی فیلم هند، جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا، جشنواره فیلم بین‌المللی پزارو، جشنواره فیلم هارتلند آمریکا، جشنواره فیلم میلان ایتالیا، جشنواره فیلم پیشگام چین، جشنواره فیلم‌های ایرانی فرانسه، جشنواره سلیمانیه عراق و… موفق به دریافت بیش از 6 جایزه بین‌المللی در بخش‌های مختلف شد.

 

بیوگرافی بازیگران فیلم سه کام حبس

 

  • بیوگرافی پریناز ایزدیار در  نقش نسیم

پریناز در 1364/06/08 در شهر بابل بدنیا آمده است. رشته تحصیلی او علوم تجربی بود که به ناچار این رشته را انتخاب کرد. زیرا خانوادهٔ او موافق تحصیل او در رشتهٔ بازیگری نبودند ولی پس از دوران پیش دانشگاهی به رشتهٔ هنر تغییر رشته داد و در سرزمین بازیگری پا گذاشت.

 

بیوگرافی تمام بازیگران سه کام حبس، پرفروش ترین فیلم ایرانی

 

اولین تجربه او در سال 1385 در فیلم سینمایی يك مرد، يك شهر تست بازیگری داد و قبول شد. وی با نقش شیرین در سریال شهرزاد بیش از هر وقت دیگر درخشید.

 

  • بیوگرافی محسن تابنده در نقش مجتبی

محسن تنابنده سال 1354 در 26 فروردین در تهران بدنیا آمد. او 3 برادر و 3 خواهر دارد، خانواده تنابنده به اقتضای شغل پدر به پیکان شهر می‌روند. پس از مدتی سکونت در آنجا به اسلامشهر رفته و مقیم این شهر در حاشیه تهران می‌شوند.

 

بیوگرافی تمام بازیگران سه کام حبس، پرفروش ترین فیلم ایرانی

 

محسن فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است. تنابنده با بازی در فیلم دانه‌های ریز برف به کارگردانی علیرضا امینی در سال 1382 وارد سینما شد، البته او در زمینه نویسندگی و بازیگردانی نیز فعالیت دارد.

با بازی در تمام فصل های سریال پرمخاطب و جذاب پایتخت در ذهن بینندگان ماندگار شد.

 

  • بیوگرافی متین ستوده در نقش سماوات

متین ستوده که سال 1364 در 22 اردیبهشت در تهران بدنیا آمد. وی در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت دارد و در پیشه بازیگری هم استعداد زیادی دارد.

 

بیوگرافی تمام بازیگران سه کام حبس، پرفروش ترین فیلم ایرانی

 

اولین حضور او مقابل دوربین، سن 10 سالگی در نقش نوه مرحوم حمیده خیرآبادی در سریال این خانه دور است؛ و بار دیگر در نقش نوه مرحوم هادی اسلامی در سریال بازنشستگی؛ایفای نقش کرد.

 

  • بیوگرافی سمیرا حسن پور در نقش فریبا

سمیرا حسن‌پور در تاریخ 16 آذرمه سال 63 در تهران بدنیا آمده است. نخستین حضور او در سینما برای فیلم تمشک سال 92 بود که نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد.

 

بیوگرافی تمام بازیگران سه کام حبس، پرفروش ترین فیلم ایرانی

 

و برای نقش‌آفرینی در سه کام حبس (1398) نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. اکنون این فیلم پس از سه سال حواشی و تاخیر در شهریور اکران آنلاین شد.

 

  • بیوگرافی مریم بوبانی در نقش خانم اردهالی

مریم بوبانی در بیست و ششمین روز اردیبهشت سال 1332 در سنندج به دنیا آمده است. او بازیگر پیشکسوت و بنام سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است.

 

بیوگرافی تمام بازیگران سه کام حبس، پرفروش ترین فیلم ایرانی

 

او برای بازی در فیلم خواهران جدا افتاده محصول مشترک آلمان و یونان، برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین المللی فیلم دهوک شد.

همسر مریم، سیروس احمدی‌فر، از ترانه‌سرایان قدیمی اهواز است که ترانه‌های او را خوانندگانی همچون مسعود بختیاری در رادیو اهواز دههٔ 50 اجرا نموده‌اند. سیروس احمدی‌فر همچنین آرشیودار موسیقی قدیمی ایرانی است.

 

  • بیوگرافی یدالله شادمانی در نقش لوله کش

یدالله شادمانی زاده ماهان کرمان روز 1 دی سال 1337 می باشد. وی بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما اهل ایران است.

 

بیوگرافی تمام بازیگران سه کام حبس، پرفروش ترین فیلم ایرانی

 

شادمانی بازنشستهٔ آموزش و پرورش است و فعالیت خود را از دبیرستان، در زمینهٔ نویسندگی و کارگردانی تئاتر آغاز کرد. او در سال 85 با تئاتر دو به دل در کرمان شناخته شد.

نقش بسیار سخت یدالله شادمانی در فیلم ممیرو، در جشنواره پونای هند برای اولین بار جایزه بهترین بازیگر که پیش از این وجود نداشته‌است به وی اهدا شود.

او در این فیلم نقش بسیار طاقت فرسا با گریمی بسیار سخت را ایفا می‌کند و برای بازی در نقش ایاز رژیم بسیار سختی گرفت.

 

  • بیوگرافی محمود نظرعلیان در نقش صاحب کار نسیم

محمود نظرعلیان زاده ی 7 مهر سال 1329 در اردبیل می باشد. وی بیش از 4 دهه در زنجان زندگی کرده. دوران تحصیل خود را تا دیپلم در اردبیل گذراند و سپس همان زمان پا به دنیای بازیگری گذاشت.

 

بیوگرافی تمام بازیگران سه کام حبس، پرفروش ترین فیلم ایرانی

 

وی فارغ التحصیل رشته ماشین‌آلات کشاورزی است. همچنین دارای مدرک درجه یک هنری (دکتری) و دیپلم افتخار دانشکده هنرهای دراماتیک است. و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم زیر نور ماه را به خود اختصاص داد.

 

  • بیوگرافی محمد اشکان فر

محمد اشکان فر در سال 1352 در شیراز متولد شده است. وی بازیگر سینما و تلویزیون است. کارنامه درخشان فعالیت او زبانزد است.

 

بیوگرافی تمام بازیگران سه کام حبس، پرفروش ترین فیلم ایرانی

 

اشکان فر اولین بار در سال 1391 در فیلم پچ پچه های پشت خط نبرد، به کارگردانی اشکان خیل نژاد بازی کرده است.

همچنین با بازی در سریال عشق کوفی در نقش عمرو بن ‌حریث بیشتر شناخته شد.

 

  • بیوگرافی علیرضا مهمان در نقش قاچاقچی

… اطلاعاتی از این بازیگر منتشر نشده است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان