آب شیرین کن دریا؛ کاربرد، اجزا، عملکرد و قیمت آب شیرین کن دریا

مجموعه : مقاله و تحقیق
آب شیرین کن دریا؛ کاربرد، اجزا، عملکرد و قیمت آب شیرین کن دریا

دستگاه آب شیرین کن دریا، جزو بهترین راه حل‌های نوین برای غلبه بر بحران کم آبی است. طراحی این دستگاه به بهترین شکل ممکن، گامی به سوی آینده‌ای پایدار است که بر پایه شرایط استفاده از آب شیرین، می‌توان انواع آب شیرین‌ کن دریا را راه‌اندازی کرد.

قطعاً خرید دستگاه آب شیرین کن دریا نیاز به دریافت مشاوره‌های تخصصی دارد. همچنین برای دسترسی به بهترین قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی می‌توانید با کارشناسان مجموعه زد زد در ارتباط باشید.

چرا به دستگاه آب شیرین کن دریا نیاز داریم؟

آب شیرین، مایه حیات و شالوده تمدن بشری است. اما این منبع حیاتی در حال حاضر به یک کالای کمیاب و ارزشمند تبدیل شده است.

رشد جمعیت، افزایش تقاضای کشاورزی و صنعت، و تغییرات آب و هوایی، فشار زیادی بر منابع آب شیرین موجود در جهان وارد کرده‌اند. در این میان، استفاده از دستگاه آب شیرین کن دریا به عنوان یک راه حل حیاتی برای رفع بحران کم آبی به شمار می‌رود.

انواع آب شیرین کن دریا با استفاده از فرایندهای مختلف، نمک موجود در آب دریا را جدا کرده و آن را به آب شیرین قابل شرب و کشاورزی تبدیل می‌کنند.

این فناوری نوین، به عنوان یک راه حل امیدوار کننده برای مقابله با بحران کم آبی و تامین آب مورد نیاز انسان‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود.

 

آب شیرین کن دریا

 

انواع دستگاه آب شیرین کن دریا

دستگاه آب شیرین کن دریا نقشی اساسی در تبدیل آب شور غیرقابل آشامیدنی به آب شیرین قابل شرب و مصارف صنعتی دارد.

همین امر سبب شده است تا کمپانی‌های زیادی در این حوزه فعالیت کنند و راه حل‌های ضروری برای تامین آب مورد نیاز انسان‌ها و فعالیت‌های مختلف آنها را ارائه دهند.

کمپانی تصفیه آب زدزد یکی از این مراکز معتبر داخلی است. صنعتگران فعال در این حوزه سعی کرده‌اند انواع دستگاه آب شیرین کن دریا را طراحی و تولید کنند تا بتوانند نیاز تمامی بخش‌ها را تامین نمایند. در ادامه به معرفی چند مورد از انواع آب شیرین کن دریا می‌پردازیم:

  • آب شیرین کن با روش اسمز معکوس (RO)
  • آب شیرین کن با روش الکترودیالیز (ED)
  • دستگاه‌های آب شیرین کن خورشیدی
  • دستگاه‌های آب شیرین کن تقطیر چند مرحله‌ای (MED)
  • دستگاه‌های آب شیرین کن فشرده سازی بخار حرارتی (TVC)

 

عملکرد آب شیرین کن دریایی با روش اسمز معکوس

برای تامین آب مورد نیاز در کارخانجات و صنایع، از دستگاه تصفیه آب صنعتی با روش اسمز معکوس استفاده می‌شود. چرا که این روش آب با کیفیت بالاتری تولید می‌کند.

به همین سبب، اسمز معکوس در طراحی آب شیرین کن دریایی نیز یک شیوه رایج است. در بررسی عملکرد آب شیرین کن دریایی با روش اسمز معکوس، درمی‌یابیم که در این روش از غشاهای نیمه تراوا برای جداسازی نمک و سایر آلاینده‌ها از آب شور استفاده می‌شود. این فرایند بر پایه یک اصل فیزیکی به نام اسم عمل می‌کند.

برای درک بهتر عملکرد آب شیرین کن دریایی با روش اسمز معکوس، در ادامه به مراحل عملکرد آن می‌پردازیم:

  1. مراحل پیش تصفیه برای حذف آلاینده‌های درشت مانند شن و ماسه
  2. پمپ فشار بالا برای تامین فشار بالا جهت غلبه بر سیستم اسمز معکوس
  3. واحد اسمز معکوس به عنوان قلب اصلی سیستم تصفیه
  4. جداسازی نمک آب شور تحت فشار عبور از غشای ممبران و تولید آب شیرین

بهتر است بدانید که روش اسمز معکوس به عنوان ساده‌ترین راه تصفیه آب شور شناخته می‌شود و در شرایط مختلف برای تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنایع قابل استفاده است.

 

اجزای آب شیرین کن دریایی

برای درک بهتر نحوه کار دستگاه آب شیرین کن دریا، لازم است که با اجزای این دستگاه نیز آشنا باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید آن را برطرف نمایید.

زیرا دستگاه تصفیه آب یک کالای مصرفی بوده و در طی دوره استفاده باید برخی از قطعات آن مورد تعمیر و نگهداری قرار بگیرد.

کمپانی زد زد با طراحی آب شیرین کن دریایی با اجزای ساده و سیستم اسمز معکوس در کنار عملکرد مثبت، توانسته نیاز بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک را برطرف کند.

 

تصویر از دستگاه تصفیه آب دریا

 

در ادامه به معرفی اجزای آب شیرین کن دریایی به طور مختصر می‌پردازیم:

  • سیستم پیش تصفیه که شامل فیلتر دستگاه تصفیه آب (فیلتر شنی و کربنی)
  • پمپ فشار بالا
  • واحد اسمز معکوس (RO)
  • سیستم‌های جمع آوری و هدایت آب شیرین
  • سیستم جمع آوری و دفع کنسانتره شور
  • سیستم کنترل و مانیتورینگ
  • تابلو برق تامین برق و کنترل موتورها و پمپ‌ها
  • تجهیزات جانبی (سیستم ضدعفونی، سیستم شستشوی معکوس و سیستم تولید اسید)

 

کاربرد دستگاه تصفیه آب دریایی

برای مصارف آب صنعتی و کشاورزی با توجه به حجم آب مصرفی، باید از تصفیه آب نیمه صنعتی یا تصفیه آب صنعتی استفاده شود.

گاهی اوقات به دلیل زیاد بودن شوری آب، بهتر است از دستگاه آب شیرین کن استفاده گردد. همین دلیل، فعالان این حوزه سعی کرده‌اند انواع مختلف دستگاه آب شیرین کن دریایی را برای مقابله با کمبود آب طراحی نمایند تا نیاز تمام بخش‌ها را تامین کنند.

برخی از مهمترین کاربردهای دستگاه تصفیه آب دریایی عبارتند از:

۱. تامین آب آشامیدنی در مناطق کم آب

در مناطقی که آب‌های زیرزمینی دچار آلودگی بوده یا با کمبود شدید آب شیرین مواجه هستند، از دستگاه آب شیرین کن دریایی برای تولید آب آشامیدنی استفاده می‌کنند.

۲. تامین آب مصارف کشاورزی

صنعت کشاورزی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آب در جهان است و برای آبیاری مزارع به حجم قابل توجهی از آب شیرین نیاز است.

۳. تامین آب مصارف صنعتی

صنایع مختلف مانند نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های تولید مواد غذایی، دارویی، نساجی و … برای فرآیندهای تولید خود به آب شیرین نیاز دارند. در مناطقی که دسترسی به منابع آب شیرین محدود است، از این دستگاه‌ها برای توسعه اقتصادی استفاده می‌کنند.

۴. مصارف خاص

در برخی از شرایط خاص مانند ‌ها زیردریایی‌ها، استخرهای شنا، آبرسانی به سکوهای نفتی و گازی و حتی مصارف آزمایشگاهی و دارویی می‌توان از این دستگاه‌ها استفاده کرد.

قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی

آب شیرین کن‌های دریایی به عنوان ناجی مناطق کم آب محسوب می‌شوند، به همین سبب قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی برای همه افرادی که به آن نیاز دارند اهمیت پیدا می‌کند.

عوامل زیادی وجود دارد که بر قیمت آب شیرین کن دریا تاثیر می‌گذارند و شناخت این عامل‌ها می‌تواند در هنگام انتخاب دستگاه به خریداران کمک کند:

۱. ظرفیت تولید

ظرفیت تولید آب شیرین در واحد زمان هر چقدر که بیشتر باشد، قیمت دستگاه نیز به طور متناسب افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، قیمت آب شیرین کن 10000 لیتری در مقایسه با یک دستگاه با ظرفیت کمتر و کاملاً هماهنگ از لحاظ نوع فناوری و کیفیت مواد و تجهیزات، بالاتر است.

۲. نوع تکنولوژی

دو نوع تکنولوژی پرطرفدار برای تولید این دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد:

اسمز معکوس: جز رایج‌ترین روش‌ها با کارایی و راندمان بالا و قیمت نسبتاً پایین، نسبت به سیستم حرارتی است.

سیستم حرارتی: به دلیل پیچیدگی بیشتر و مصرف انرژی بالاتر، قیمت بالاتری نسبت به سیستم اسمز معکوس دارد.

۳. آپشن‌ها و تجهیزات جانبی

وجود آپشن‌ها و تجهیزات جانبی مانند سیستم ضدعفونی کننده، سیستم شستشوی معکوس، سیستم تولید اسید و موارد دیگر می‌تواند بر روی قیمت نهایی دستگاه تاثیر بگذارد

۴. برند تولید کننده

برندهای معتبر و معروف زیادی در این حوزه وجود دارند و هر چقدر یک برند شناخته شده‌تر باشد، قطعاً دستگاه‌های با کیفیت بالاتری را ارائه می‌دهد و به طبع قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. کمپانی زد زد یکی از این برندهای شناخته شده و پرطرفدار است.

 

تصویر از دستگاه های آب شیرین کن دریا

 

خرید دستگاه آب شیرین کن دریا از کمپانی زد زد

به دلیل اهمیت خرید دستگاه آب شیرین کن دریا برای بسیاری از صنایع، انتخاب یک مجموعه معتبر و تخصصی برای تهیه آن ضرورت دارد.

کمپانی ZZ یکی از این برندهای معتبر و شناخته شده داخلی است که توانسته به دلیل خدمات منحصر به فرد، بخش زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد.

کارشناسان این مجموعه در هنگام خرید دستگاه آب شیرین کن دریا، بر اساس کیفیت آب ورودی شما، سیستم‌های مناسب‌تری را پیشنهاد می‌دهند تا بتوانید برای سال‌های طولانی‌تر از آن استفاده کنید.

در صورت ارتباط مستقیم با این مجموعه به شکل آنلاین، می‌توانید از تمام خدمات پس از فروش و گارانتی‌های معتبر نیز بهره‌مند شوید.

نتیجه‌ گیری

دستگاه آب شیرین کن دریا با تبدیل آب شور دریا به آب شیرین قابل شرب و مصارف صنعتی، نقش حیاتی در تامین آب در بسیاری از نقاط جهان ایفا می‌کند.

در حال حاضر استفاده از انواع دستگاه آب شیرین کن دریا به عنوان ناجی مناطق کم آب محسوب می‌شود. به همین سبب، انتخاب کمپانی زد زد برای طراحی آب شیرین کن دریایی استاندارد با شرایط هر منطقه جغرافیایی، وجب می‌شود تا آب با کیفیت بالاتری را به دست آورید.

برای کاهش هزینه خرید آب شیرین کن دریا، کافیست به شکل مستقیم با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

سوالات متداول

مهمترین نکات در هنگام خرید دستگاه آب شیرین کن دریا چیست؟

در نظر گرفتن کیفیت آب، ظرفیت مد نظر و نوع مصرف آن ضروری است.

مزیت انتخاب کمپانی زد زد برای خرید آب شیرین کن دریا چیست؟

دسترسی به خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر در کنار مشاوره تخصصی از مهم‌ترین مزایای این مجموعه است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان