ramazan
ramazan

کشف تازه ترین آسیب های جنجالی پرتو گوشی و لپ تاپ!

کشف تازه ترین آسیب های جنجالی پرتو گوشی و لپ تاپ!

همانطور که میدانید اکثر ما در روز بیشتر وقتمان را با گوشی یا لپ تاپ سپری میکنیم. در صورتی که خیلی از ماها خبر نداریم که این وسایل دوست داشتنی چه عوارضی دارد و سلامتی ما را به خطر میندازه. در این بخش از نازوب به شما خواهیم گفت که این آسیب ها و عوارض چیست؟

 

کشف تازه ترین آسیب های جنجالی گوشی و لپ تاپ!

 

آسیب‌های ناشی از پرتوها شامل موارد زیر هستند:

• آسیب سلول‌های خونی

• آسیب DNA

• آسیب سلول‌های عصبی

• احتمال تسریع روند ابتلا به بیماری اوتیسم و همچنین ابتلا به بیماری فراموشی

• صدمه زدن‌ به چشم‌ها

• ایجاد اختلال هنگام خواب، خستگی و بی حوصلگی و سردرد

• ایجاد تومور در غدد بزاقی

• کاهش حجم استخوان در ناحیه لگن

• ایجاد حساسیت شدید به میدان مغناطیسی

• تحت تاثیر قرار دادن ضربان قلب و فشار خون

• کاهش میزان اسپرم sperm، کج خلقی bad temper، خستگی و بی حوصلگی، استرس و اضطراب، ایجاد تومورهای مغزی و مسائل دیگر

روش‌های مقابله با پرتوهای ساطع شده از لپ تاپ

• لپ تاپ را روی پاهای خود قرار ندهید.

• سعی کنید از باتری لپ تاب استفاده کنید و آن را به برق نزنید.

• از قاب‌های مخصوص استفاده کنید که بدن و صورت شما را در برابر پرتوها مصون نگه می‌دارد، حتی در صورت استفاده از این

قاب‌ها باز هم نباید لپ تاپ را روی پاهای خود قرار دهید و می‌توانید از این قاب به عنوان پایه‌ای برای گذاشتن لپ تاپ روی میز استفاده کنید.

روش‌های مقابله با میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط کامپیوتر

1. لپ تاپ یا تبلت را روی پاهای خود قرار ندهید.

2. سعی کنید به جای زدن لپ تاب به برق، از باتری آن‌ها استفاده کنید و سعی کنید از گوشی و تبلت خود هنگامی در حال شارژ هستند، استفاده نکنید.

3. برای دسترسی به اینترنت به جای استفاده از اینترنت وای فای از کابل استفاده کنید.

4. در صورتی که ممکن است به جای استفاده از موس و صفحه کلید بی سیم سعی کنید از نوع سیمی آن‌ها استفاده کنید.

5. از یک پد محافظ استفاده کنید، این پدها توسط یکی از شرکت‌های تابعه کمیسیون ارتباطات فدرال مورد بررسی و آزمایش قرار داده شده‌اند و ثابت شده است که این پد‌ها می‌توانند ۹۹٫۹۷۵ درصد اشعه‌ها را فیلتر کنند و همچنین می‌توانند با اشعه‌های میدان مغناطیسی با بسامد پایین، اشعه‌های Radio frequencies فرکانس‌های رادیویی و تابش‌های گرمایی، نیز مقابله کنند.

6. هنگام کار کردن با وسایل از پایه استفاده کنید، مخصوصا زمانی که در حال کار کردن با لپ تاپ هستید.

7. برای مقابله با اشعه‌ها، ویتامین A و C بدن خود را تأمین کنید و یا به میزان بیشتری از سیب، هویج، میوه‌جات و سبزیجات استفاده کنید. استفاده از آستاکسانتین نیز توصیه می‌شود.

8. می‌توانید از سیستم محافظت کننده در برابر امواج الکترومغناطیسی که توسط شرکت Earthcalm توسعه داده شده است، استفاده کنید.

9. یک پوشش بر روی لپ تاپ خود قرار دهید.

10. از گیاه کاکتوس یا لامپ نمک استفاده کنید

از دیگر آسیبها

 ۱. حملات عصبی
 روانشناسان می‌گویند آن‌ها پی برده‌اند که مشکل جدیدی به نام «نوموفوبیا» یا بطور خلاصه «ترس از بی موبایلی» مرتبا و بیش از همیشه بر افراد جوان تاثیر می‌گذارد. علائمی همچون اضطراب و حواس پرتی به هنگامی که این بیماران از تلفن خود جدا می‌شوند و قادر به بررسی رخداد‌های جدید تلفن همراه خود نیستند، رخ می‌دهد.
 

۲. اسپرم ضعیف
 یک تحقیق نشان داده که امواج وای فای می‌تواند به طور بالقوه به اسپرم صدمه بزند و حرکت آن‌ها را متوقف کند که منجر به مشکلات ناباروری در مردان می‌شود. دانشمندان تذکر می‌دهند که این تحقیق قبل از اینکه هر نتیجه‌ای را بتوان از آن منتشر کرد، به تحقیقات بیشتری نیاز دارد، اما در عین حال اگر این دستگاه‌ها خاموش باشند به بچه‌ها صدمه نخواهد رسید.
 

۳. سندرم بینایی کامپیوتر
 یک ساعت خیره شدن به کامپیوتر اصلا برای چشمان شما خوب نیست: انجام این کار می‌تواند به سندرم بینایی رایانه‌ای منجر شود، از جمله خستگی چشم، سردرد و تاری دید. برای رفع مشکلات سعی کنید میزان تابش نور مونیتور را کاهش دهید و مرتبا پلک بزنید. در ضمن باید بدانید که خیره شدن طولانی مدت به صفحه موبایل و کامپیوتر منجر به خشکی چشم و مشکلات متعاقب آن خواهد شد. بهتر است که هر ۱۵ دقیقه یکبار چشمانتان را از کامپیوتر برگردانید و به یک نقطه دور خیره شوید.
 

۴. التهاب تاندون شصت Inflammation of the tendon sixty
 متخصصان دست می‌گویند اخیرا گزارشات مبنی بر افزایش التهاب تاندون شصت در نتیجه استفاده زیاد از گوشی همراه و کامپیوتر به مراتب بیشتر شده است. علائم هشدار دهنده این بیماری شامل سوزن سوزن شدن یا بی حسی است. بهترین کار پیشگیری است. به این منظور سعی کنید بین کار مرتب وقفه ایجاد کنید؛ و هر ۱۵ دقیقه یکبار انگشتان را استراحت داده و خیلی آرام مالش دهید.
 

۵. وضعیت بد بدن
 نشستن در حالت قوز کرده در روی میز در تمام طول روز می‌تواند منجر به کمر درد شود. یکی از مشکلاتی هم که ماندن و نشستن در یک وضعیت برای بدن ایجاد می‌کند مشکل عصب باریکش یا عصب ضربه زننده است که یک مشکل آزار دهنده است. برای جلوگیری از این وضعیت هر چند دقیقه یکبار وضعیت خود را عوض کنید. از نشستن طولانی مدت خودداری کنید و مرتب به خود استراحت دهید بدن را شل کنید و کمی قدم بزنید. می‌توانید در حال نشسته warm-up exercises حرکات کششی مربوط به بازو‌ها و شانه را انجام دهید و بدن را به سمت بالا بکشید.

6. آرنج تلفن همراه
 یکی از مشکلاتی که ممکن است گریبانگیر کاربران تلفن همراه شود، بیماری آرنج تلفن همراه یا وضعیت عصبی آرنج ناشی از موبایل است. مهم نیست که تلفن همراه شما چقدر هوشمند است، اما آرنج تلفن همراه به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن افراد به دلیل خم کردن آرنج به مدت طولانی که برای نگه داشتن تلفن همراه استفاده می‌شود، دچار آسیب در عصب این بخش از بدن می‌شوند. اگر تلفن همراه خود را برای مدت طولانی نگه دارید، ممکن است احساس ناراحتی کنید. راه حل‌های امکان پذیر استفاده از هدفون، میکروفون داخلی، هدست بلوتوث یا پایه نگهدارنده تلفن است.

 

 

کشف تازه ترین آسیب های جنجالی پرتو گوشی

Heat Discover the latest controversial phone beam damage
 

 

۷. بیماری سایبر
محققان سال‌ها در مورد این بیماری به مردم هشدار دادند این بیماری از اولین سال‌های ورود کامپیوتر پیشرفته به خانه‌های مردم وارد لیست بیماری‌ها شد. امروزه متوجه شده‌اند افرادی که زمان زیادی را صرف استفاده از واقعیت مجازی (VR) صرف می‌کنند تحت تاثیر این مشکل هستند. متاسفانه VR امروزه شامل نمایش دادن تجربیات رایجتری مثل فیلم‌های ۳ D و حتی نمایش HD در تلفن یا تبلت می‌شود. علائم این وضعیت عبارتند از تهوع و سردرد.
 

۸. سوختگی ران
 اگر شما جزو آن دسته از کسانی هستید که لپ تاپ را روی پای خود می‌گذارید و به مدت طولانی در این وضعیت می‌مانید باید بدانید که لپ تاپ دوست پای شما نیست و سوختگی ران در انتظار شماست. در حقیقت استفاده طولانی مدت از لپ تاپ روی پا می‌تواند منجر به مشکلات پوستی ناشی از آن شود که از طریق قرار گرفتن در معرض Heat حرارت به وجود می‌آید. این علائم ممکن است از بثوراتی که بعد از چند روز از بین می‌روند تا بی رنگی شدید را منجر شود.
 

۹. سندرم تونل کارپال
 یک تحقیق در مقیاس کوچک که در نشریه عضله و اسکلت منتشر شد، نشان داد افرادی که زمان زیادی را در گوشی هوشمند، تبلت یا کنسول بازی صرف می‌کند (نه ساعت یا بیشتر در طول روز) بیشتر دچار درد دست و مچ درد می‌شوند. این تحقیق به دنبال یک تحقیق بزرگتر که استفاده از وسایل الکترونیک را به ۵ ساعت یا بیشتر در روز طبقه بندی کرده بود، انجام شد.
 

10. بی خوابی
 زمانی که شما صرف تلفن همراه می‌کنید می‌تواند بر مدت زمانی که طول می‌کشد تا به خواب بروید و کیفیت خواب شما، تاثیر بگذارد. نتایج پژوهشگران نشان می‌دهد افرادی که از تلفن همراه درست قبل از خواب استفاده کردند به احتمال بیتشری دچار ضعف کیفیت خواب هستند.

بررسی گوشی خفن گلگسی Z فولد 2+ متفاوت ترین گوشی ها

آموزش اسکن لپ تاپ و کامیپوتر بدون آنتی ویروس

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

The incredible damage that phones and laptops do to us

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان